حماس: رفح یکی از عناصر کلیدی مذاکرات آتش‌بس است

کدخبر: 2379531

اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در اظهاراتی گفت: مذاکرات آتش‌بس با میانجیگری قطر و مصر همچنان ادامه دارد و رفح یکی از عناصر کلیدی مذاکرات است.

 اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در اظهاراتی گفت: مذاکرات آتش‌بس با میانجیگری قطر و مصر همچنان ادامه دارد و رفح یکی از عناصر کلیدی مذاکرات است.

وی در گفتگو با شبکه خبری الجزیره تصریح کرد: ما درحال حرکت رو به جلو هستیم و نکات مثبتی وجود دارد. اما تاکنون، همچنان درحال مذاکره درباره مشکلات اصلی همچون آتش بس دائمی و خروج نیرو‌های ارتش اسرائیلی از غزه هستیم و امیدواریم پاسخ‌های مثبتی دریافت کنیم.

حمدان همچنین گفت که یکی از «عناصر کلیدی» مورد بحث، هدف نتانیاهو از اعزام ارتش به رفح و حمله زمینی به محل اسکان فلسطینی‌های آواره است.

وی گفت: متأسفانه یک بیانیه صریح از سوی نتانیاهو وجود داشت که می‌گفت صرف نظر از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، چه آتش بس ایجاد شود و چه نشود، وی به رفح حمله خواهد کرد. این بدان معناست که هیچ آتش‌بسی وجود نخواهد داشت و این بدان معناست که حمله ادامه خواهد یافت و این مسئله نقطه مقابل خواسته‌های ما است.

این عضو ارشد حماس افزود: حداقل ما می‌خواهیم معنای دقیق اظهارات وی و واکنش میانجیگران به اظهارات نتانیاهو چیست. درک ما این است که هر دستاوردی برای آتش بس به این معنی است که دیگر هیچ حمله‌ای علیه غزه و رفح انجام نخواهد شد.

پیش از اظهارات حمدان، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام اسرائیلی ناشناس نوشتند که حمله به رفح قطعی است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از یک منبع سیاسی نوشت: برخلاف گزارش‌های منتشر شده، اسرائیل با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد و در هر صورت، ارتش برای آزادی اسرا وارد قطر خواهد شد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع سیاسی ارشد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما با پایان یافتن جنگ مخالفیم و وارد رفح خواهیم شد

منبع: برنا
ارسال نظر: