ثبت نام مدارس شاهد

کدخبر: 2343754

ثبت نام مدارس شاهد ۹۹-۱۴۰۰ آغاز شد کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می توانند جهت ثبت نام و تکمیل فرم ها وارد سامانه سجا اداره کل شاهد و امور ایثارگران کشور شده و امور مربوط به ثبت نام را تکمیل نمایند.

نسیم آنلاین : ثبت نام مدارس شاهد 99-1400 آغاز شد کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می توانند جهت ثبت نام و تکمیل فرم ها وارد سامانه سجا اداره کل شاهد و امور ایثارگران کشور شده و امور مربوط به ثبت نام را تکمیل نمایند.

سامانه ثبت نام مدارس شاهد 99 فقط مختص فرزندان شهید و ایثارگر نیست و آن دسته از دانش آموزانی که مطابق دفترچه ثبت نام شاهد واجد شرایط تعیین شده باشند، می توانند در سامانه سجا ثبت نام نمایند. مطابق با بخشنامه مربوط به انجام ثبت نام ، هر یک از داوطلبان می توانند در ثبت نام میان دوره ای نیز شرکت نمایند

زمان ثبت نام مدارس شاهد 99-1400

انجام ثبت نام مدارس شاهد به صورت الکترونیک و با استفاده از سایت سجا امکان پذیر است. دانش آموزان عزیز می توانند در تیر ماه با مراجعه به سامانه مذکور و تکمیل فرم ثبت نام اقدام به ثبت نام نمایند. پیش ثبت نام مدارس شاهد تنها پس از اطلاعیه مورد نظر امکان پذیر خواهد بود .

پس از انجام ثبت نام در سامانه مورد نظر برای تمامی دانش آموزان دوره های ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم امکان پذیر است. دانش آموزان مقطع ابتدایی می توانند از نیمه دوم خردادماه برای انجام ثبت نام اقدام نمایند. زمان ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم نیز از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد. متقاضیان ورود به مقطع متوسطه دوم مدارس شاهد نیز می توانند در دهه دوم تیرماه می توانند اقدام به ثبت نام نمایند .

جهت ورود به سامانه سجا مدارس شاهد و ثبت نام دانش آموزان روی لینک کلیک کنید

مراحل ثبت نام مدارس شاهد 99-1400

برای انجام ثبت نام ، بر اساس راهنمای سامانه سجاد ، داوطلبان لازم است مراحلی را پشت سر بگذرانند. انجام این مراحل به ترتیب گفته شده زیر برای تمامی دانش آموزان الزامی خواهد بود. در صورتی که مایل به انجام ثبت نام به صورت دقیق و با کمترین خطا می باشد، می توانید با مشاورین مدارس شاهد ما تماس حاصل نمایید .

  • ابتدا به سامانه medu.ir مراجعه نموده و در نوار آدرس مرورگر خود آن را وارد نمایید .
  • در سمت چپ سایت قسمتی را به عنوان ثبت نام دانش آموزان در نظر گرفته شده است. با کلیک بر روی گزینه "ورود دانش آموزان " کلیک کنید .
  • پس از ورود به صفحه مودر نظر شماره سریال و همچنین کدملی خود را در قسمت های تعیین شده وارد نمایید. توجه داشته باشید که در مراجعه بعدی شما به سایت ثبت نام مدارس شاهد، شماره شناسنامه به عنوان رمز و کد ملی شما همان رمز عبور خواهد بود.
  • در صورت انجام پیش ثبت نام ، وارد صفحه ی کاربری خود خواهید شد. در این قسمت لازم است بر روی کاربرگ مربوط به ثبت نام کلیک نمایید. اطلاعات هویتی خود را در این برگه لازم است وارد نمایید .

جهت ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی روی لینک مربوطه کلیک کنید و وارد سامانه شوید

شرایط ثبت نام مدارس شاهد

همانطور که از نام این مدارس پیداست، انجام ثبت نام مختص این مدارس برای دانش آموزان خانواده های شاهد و ایثارگر می باشد. اما شرایطی تعیین شده است که مطابق با آن ، هر یک از دانش آموزان غیر شاهد می توانند در این ثبت نام شرکت نمایند. شرایط تعیین شده به صورت شرایط عمومی - اختصاصی و جدول امتیازبندی مدارس شاهد می باشد .

شرایط ثبت نام عمومی مدارس شاهد

  • برخورداری از صلاحیت های اخلاقی و رفتاری دانش آموزی
  • متعهد بودن به احکام شرعی و همچنین پوشش اسلامی با توجه به سن و همچنین مقطع تحصیلی دانش آموزان. لازم به ذکر است که برای هر سن توجه این مدرسه به حجاب برتر خواهد بود .
  • متلزم بودن و پایبندی به خانواده و همچنین رعایت تمامی شئونات اخلاقی و تربیت بدنی
  • رعایت و متلزم بودن به اجرای آئین نامه های انضباطی و تربیتی شاهد و غیر شاهد
  • با توجه به اینکه تعداد مدارس شاهد کم می باشد یکی از شرایط تعیین شده برای دانش آموزان سکونت در محل مدرسه مورد انتخابی برای ثبت نام م باشد .

گزینش و بررسی شرایط فوق با توجه به سوابق تحصیلی دانش آموزان امکان پذیر خواهد بود. لذا بررسی موارد مذکور بر عهده شواری مدرسه خواهد بود .

شرایط ثبت نام اختصاصی مدارس شاهد

  • با توجه به اینکه شرایط ثبت نام مدارس شاهد بسیار ویژه تر نسبت به سایر مدارس دیگر می باشند، به همین دلیل بهتر است بدانید منظور از خانواده های محترم شاهد شامل فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد و بالاتر می باشد .
  • پس از بررسی اطلاعات خانواده های محترم شاهد و ایثارگران و در صورت تائید مدارک مورد نظر داوطلبان می توانند نتایج نهایی را در سامانه سجاد مشاهده نمایند و ثبت نام خود را به صورت حضوری به انجام برسانند .
  • دانش آموزان غیر شاهد دوره ابتدایی در صورتی که بتوانند امتیازات مورد نظر در رابطه با موارد تعیین شده را کسب نمایند می توانند در مدارس مورد نظر ثبت نام نمایند .
  • دانش آموزان غیر شاهد ابتدایی در صورتی که بتوانند مقیاس خیلی خود را در تمامی دروس خود در خردادماه پست سر بگذرانند، می توانند در ثبت نام شرکت نمایند .
  • دانش آموزان دوره متوسطه اول غیر شاهد در صورت کسب نمرات خیلی خوب در تمامی دروس و یا کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی می توانند در زمان تعیین شده نسبت به انجام ثبت نام مدارس شاهد اقدام نمایند .
  • برای دانش آموزان پایه هشتم حداقل معدل لازم 17 می باشد و حداقل نمره 16 در تمامی دروس نوبت دوم را باید کسب نموده باشند .
  • از بین تمامی متقاضیان ثبت نام در پایه های ورودی ابتدایی ، پایه هفتم و دهم در مدارس شاهد می توانند تا دو برابر ظرفیت اصلی و ذخیره با استفاده از سامانه سجا امکان پذیر است .
  • پس از انجام ثبت نام اسامی تمامی داوطلبانی که نام آنها برای انجام ثبت نام به انجام رسیده است، اسامی تمامی این دانش آموزان به مدیران مدارس مربوطه ارسال خواهد شد و مدیران مدارس مورد نظر با استفاده از سامانه پیامکی اطلاع رسانی را به انجام خواهند رساند .
  • برای انجام ثبت نام حداقل یکی از والدین با به همراه داشتن تمامی مستندات جهت تائید مدارک در مدرسه حضور بایند و اطلاعات مورد نظر را به تائید برسانند .
  • تائید مدارک دانش آموزان در هر یک از مدارس با توجه به تائید نهایی اولیای مدارس امکان پذیر خواهد بود لذا مدیران مدارس در این زمینه تصمیم گیرنده خواهند بود .

چنانچه نقصی در رابطه با مدارک مربوطه دانش آموزان وجود داشته باشد، یک هفته مهلت به دانش آموزان و اولیای آنان داده خواهد شد تا بتوانند مدارک خود را جمع آوری نموده و تا زمان تعیین شده ارائه نمایند. چنانچه مهلت تعیین شده به اتمام برسد، مهلت مجدد برای دانش آموزان مذکور قرار داده نخواهد شد. لذا امکان ثبت نام و تائید مدارک برای آنان وجود نخواهد داشت

زمان اعلام نتایج ثبت نام مدارس شاهد 99-1400

دانش آموزان واجد شرایط تعیین شده پس از انجام موارد مذکور، می توانند در همان سامانه سجا اقدام به مشاهده نتایج مدارس شاهد خود اقدام نمایند. نتایجی که در سامانه مشاهده خواهید نمود، به صورت نتایج غیر قطعی خواهد بود بدین معنا که پس از این مراحل تمامی اطلاعات و همچنین مدارک ، نیازمند بررسی و همچنین انجام مصاحبه خواهد بود .

نتایج غیر قطعی ثبت نام دانش آموزان ابتدایی تا 20 خرداد ماه اعلام خواهد گردید. لازم به ذکر است که مراحل اولیه به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. زمان بررسی مدارک و تائید صلاحیت برای دانش آموزان این پایه حدودا چند روز پس از اعلام نتایج خواهد بود. تایید مدارک نهایی ثبت نام و نتیجه قطعی در اواخر خرداد ماه اعلام خواهد شد .

اعلام نتایج غیر قطعی ثبت نام مدارش شاهد برای دانش آموزان پایه هفتم از اول تیر ماه لغایت نیمه اول تیر ادامه خواهد داشت. بررسی مدارک دانش آموزان از سوی ستاد ثبت نام مدارس مدرسه و تایید در سامانه سجا از نیمه دوم تیر ماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت. تایید مدارس مدارک مورد نظر برای دانش آموزان از سوی مناطق از تا اواخر تیر ماه ادامه خواهد داشت .

دانش آموزان پایه های دهم برای دریافت نتایج غیر قیطعی ثبت نام خود می توانند حدودا 15 روز از 5 تیرماه تا 20 دریافت خود را مشاهده نمایند. بررسی مدارک دانش آموزان ازسوی ستاد ثبت نام مدرسه وتایید درسامانه سجا پایه دهم از اواخر تیرماه صورت خواهد پذیرفت. تایید مدارک ثبت نام از سوی منطقه ، استان و اعلام نتایج قطعی به اولیاء پایه دهم نیز از اوایل تا اواسط مرداد ماه به انجام خواهد رسید .

خلاصه مطلب :

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با نحوه ثبت نام مدارس شاهد و تکمیل فرم مروبوطه در سایت این مدارس اطلاعاتی را به شما عزیزان اراده نماییم. شرایط ثبت نام مدارس شاهد برای خانواده های غیر شاهد کمی سخت تر خواهد بو. لذا توصیه می نماییم که برای اطلاع از آخرین بخشنامه های ثبت نام و دریافت مشاوره با مشاورین مدارس شاهد ایران تحصیل تماس جاصل نمایید تا به تمامی خدمات ذکر شده دست یابید .

ارسال نظر: