کشف مجموعه عظیمی از سنگ نگاره های باستانی در خراسان شمالی

کدخبر: 2366548

اکتشاف و بازشناسی سنگ نگاره های چند هزارساله توسط دکتر علی اصغر طاهری صفی آبادی و تیم باستان شناسی ایشان در منطقه بام و صفی آباد اسفراین حکایت از تحولی شگرف در دانش باستان شناسی دارد.

نسیم آنلاین : اکتشاف و بازشناسی سنگ نگاره های چند هزارساله توسط دکتر علی اصغر طاهری صفی آبادی و تیم باستان شناسی ایشان در منطقه بام و صفی آباد اسفراین حکایت از تحولی شگرف در دانش باستان شناسی دارد.

این کشف تحولی عظیمی در دانش باستانشناسی ، تاریخ ، فرهنگ و مردم شناسی این منطقه و کشور دارد و قدمت آن را به طیف متنوعی از اواسط پارینه سنگی تا دوره تاریخی می رساند که در نتیجه منجر به شکل گیری تغییر و تحولات جالب توجه در دانش قوم شناسی نیز می گردد از آن نمونه می توان به کشف سنگ نگاره های بسیار منحصر بفرد در منطقه بام و صفی آباد اسفراین اشاره کرد که متاسفانه به دلیل نادیده انگاشتن،نسیان این مهم و یا سهل انگاری متولیان امر زیر چرخ لودرها و ماشین آلات راهسازی و نا آگاهان فرهنگ ... به باد یغما و تباهی کشانده می شود.

بر ما واجب است، هر چه سریعتر جلوی این نابودی میراث که در واقع بخشی از شناسنامه ملی ماست گرفته شود.

امید است با نظارت و رسیدگی هر چه سریعتر از نابودی این گوهر ملی که نشانگر قدمت و اصالت ایران مان است و میهن مان را از آنچه که هست ریشه دارتر نشان می دهد گرفته شود.

ارسال نظر: