هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

کدخبر: 2377408

آیا هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره امکان‌پذیر است؟ امنیت دستگاه حضور و غیاب یکی از مهم‌ترین مواردی است که به هنگام خرید یک سیستم ورود و خروج باید به آن توجه داشته باشید. پایین بودن امنیت و هک شدن یک سیستم کنترل ورود و خروج می‌تواند مدیران سازمان‌ها را حسابی به دردسر بیندازد. ایجاد اختلال در کارکرد یک سیستم ورود و خروج مانند دستگاه حضور و غیاب تصویری می‌تواند فرایند ثبت ورود و خروج کارمندان را مختل کند. تصور کنید دستگاه حضور و غیاب چشمی که در شرکت خود نصب کرده‌اید برای چند روز دچار مشکلات امنیتی شده است؛ آیا می‌دانید کنترل پرسنل و ثبت ساعت تردد آن‌ها به صورت دستی تا چه اندازه دشوار می‌شود؟

اگر سیستم کنترل تردد و دستگاه حضورغیاب وجود نداشت، مدیران ناچار می‌شدند فردی را استخدام کنند تا اطلاعات مربوط به ورود و خروج هر یک از پرسنل را همواره به صورت دستی ثبت کند. همان کاری که در گذشته‌ای نه چندان دور در شرکت‌های کوچک صورت می‌‎‌گرفت. به نظر شما استفاده از فایل اکسل حضور و غیاب یا دستگاه حضور و غیاب تصویری بهتر است؟ اگرچه بعضی از سیستم‌های کنترل ورود و خروج مشکلاتی چون احتمال هک شدن دارند، اما باز هم مزایای استفاده از آن‌ها نسبت به سیستم قدیمی و فایل‌های اکسل بسیار بیشتر است.

روش‌های هک کردن دستگاه‌های حضور و غیاب

آیا امکان هک دستگاه حضور و غیاب چشمی وجود دارد؟

زمانی که برای خرید یک دستگاه ورود و خروج مراجعه می‌کنید، احتمالا اولین سوالی که از فروشنده بپرسید این باشد که آیا می‌توان این دستگاه را هک کرد؟ پیش از آنکه بدانیم امکان هک کردن دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره وجود دارد یا خیر، ابتدا لازم است بدانیم منظور از هک دستگاه حضور و غیاب اصلا به چه معناست. هک کردن دستگاه حضور و غیاب یعنی از روش‌ها و ترفندهایی استفاده کنیم که بتوانیم دستگاه را فریب دهیم.

اهداف پشت هک دستگاه حضور و غیاب یک شرکت معمولی، مسائل امنیتی و خطرناکی نیست! هک این دستگاه‌های ورود و خروج معمولا ناشی از شیطنت برخی از پرسنل است که می‌خواهند به نحوی دستگاه را فریب دهند و حضور خود در سازمان را ثبت کنند درحالی‌که در واقعیت در محل شرکت حضور نداشته و غیبت دارند! اگرچه هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره از سوی پرسنل امنیت سازمان را به خطر نمی‌اندازد، اما همین اقدام خرابکارانه می‌تواند در انجام اقداماتی چون ثبت ورود و خروج پرسنل، ثبت مرخصی‌ها، محاسبه حقوق و دستمزدها و... اختلال ایجاد کند.

با این تفاسیر در پاسخ به سوال افرادی که می‌پرسند آیا هک دستگاه حضور و غیاب چهره زنی وجود دارد؟ باید بگوییم بله؛ متاسفانه افراد خرابکار همیشه راهی برای تقلب پیدا می‌کنند! اما برای جلوگیری از هک دستگاه ورود و خروج تشخیص چهره نیز راهکارهایی وجود دارد!

روش‌های هک سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره

اگر افراد متقلب راه‌های دور زدن سیستم‌های ثبت ورود و خروج را بلد هستند، بد نیست شما نیز به عنوان مدیر یک سازمان یا شرکت راه‌های جلوگیری از این تقلب‌ها را بدانید! برای اینکه بدانید چگونه می‌توان از هک سیستم حضور و غیاب جلوگیری کرد، ابتدا باید به روش‌هایی که متقلبان از آن‌ها برای فریب دادن سیستم کمک می‌گیرند کاملا آگاه باشید. رایج‌ترین روش‌های دور زدن دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره عبارت است از:

  • استفاده از عکس واضح و باکیفیت

تصور کنید به دلیل گرفتاری نمی‌توانید در محل کار خود حاظر شوید اما نمی‌خواهید برایتان مرخصی رد شده و از حقوقان کسر شود. یک عکس باکیفیت تمام رخ در اختیار همکار خود می‌‌گذارید و از او می‌خواهید عکس شما ر ا مقابل دستگاه بگیرد؛ اگر دستگاه از امنیت و دقت پایینی برخوردار باشد به همین راحتی حضورتان توسط سیستم ثبت می‌شود!

  • استفاده از ویدئو

در این روش نیز مشابه با روش قبل، امکان تقلب وجود دارد.

  • استفاده از ماسک

بعضی از سیستم‌های حضور و غیاب نمی‌توانند چهره افراد را  با ماسک تشخیص دهند. همین موضوع راه تقلب را برای افراد هموارتر می‌کند.

  • تهیه ماسک سه بعدی

جزو روش‌های پردردسر و هزینه‌تراش فریب دادن دستگاه حضور و غیاب بیومتریک از نوع تشخیص چهره است. فرد متقلب می‌تواند یک ماسک سه بعدی حرفه‌ای از چهره خود بسازد و زمانی که نمی‌خواهد در سازمان‌ حضور داشته باشد، ماسک را در اختیار دیگران قرار دهند تا اصطلاحا برای او نیز حضوری بزنند.

روش‌های فوق راه‌هایی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان دستگاه ورود و خروج تشخیص چهره را فریب داد. اما همان‌طور که گفتیم، فقط افراد متقلب نیستند که این راهکارها را بلد هستند؛ ما نیز این حقه‌ها را می‌شناسیم و می‌دانیم چگونه می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد!

حضور و غیاب به روش تشخیص چهره

راه‌های جلوگیری از هک سیستم ورود و خروج بر اساس چهره

برای اینکه بدانید در صورت استفاده از یک دستگاه چهره زنی، چگونه می‌توان راه‌های تقلب را مسدود کرد، بد نیست ابتدا با سازوکار این سیستم‌ها آشنا شوید. سیستم حضورغیاب تشخیص چهره سنسورهایی دارد که این سنسورها وظیفه دارند الگوی کلی فرم صورت را شناسایی کرده و آن را با تصویری که از پیش در دیتابیس دستگاه ذخیره شده است تطبیق دهند. برای جلوگیری از هک دستگاه حضور و غیاب راهکارهای زیر کارساز است:

  1. دستگاه تشخیص چهره با فناوری پیشرفته‌تر خریداری کنید.

مواردی که با عنوان راه‌های فریب دادن دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره عنوان شد، بیشتر راجع‌به دستگاه‌های قدیمی صدق می‌کند. در طراحی و ساخت دستگاه‌های پیشرفته‌ای که هم‌اکنون در بازار موجودند، از فناوری‌های به‌روزی استفاده شده است به همین‌خاطر این سیستم‌های پیشرفته به راحتی فریب نمی‌خورند. برای مثال برخی از سیستم‌های کنترل تردد تشخیص چهره قادر به شناسایی چهره افراد با ماسک نیستند درحالی‌که سیستم‌های جدیدتر به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنها با شناسایی الگوی چشم‌های فرد می‌توانند او را حتی با وجود ماسک شناسایی کنند.

  1. از دستگاه تشخیص چهره با حساسیت بالا استفاده کنید.

بعضی از برندهای سیستم‌ حضوروغیاب چشمی موجود در بازار حساسیت پایینی دارند. این دستگاه‌ها شاید برای شرکت‌هایی که تعداد کمی پرسنل دارند و احتمال تقلب در آنجا پایین است مناسب باشند؛ اما به هیچ‌عنوان برای سازمان‌های پرجمعیت کارایی ندارند. اگر به دنبال خرید دستگاه ساعت زنی برای یک کارخانه یا سازمان بزرگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم از برندهای معتبر خرید کنید.

  1. از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با سنسور حرارتی استفاده کنید

راهکار دیگر این است که از دستگاه‌های پیشرفته که از سنسور حرارتی برخوردار هستند استفاده کنید. این دستگاه‌ها تنها زمانی اقدام به شناسایی می‌کنند، چهره خود فرد مقابل دستگاه قرار گرفته باشد. استفاده از این نوع سنسور تشخیص چهره راه را برای تقلب از طریق استفاده از عکس یا فیلم از چهره فرد مسدود می‌کند.

دستگاه‌های حضور و غیاب مدل تشخیص چهره

آنچه در رابطه با روش‌های هک کردن سیستم حضور و غیاب بیان کردیم!

هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چالشی است که ممکن است شما نیز با آن مواجه شوید. آیا می‌توان سیستم تردد تشخیص چهره را فریب داد؟ بله؛ راه‌های متفاوتی برای دور زدن سیستم حضور و غیاب وجود دارد. البته که هک دستگاه ورود و خروج به نوع دستگاه نیز بستگی دارد. به عنوان مثال تقلب در دستگاه‌های رمزی و کارتی بسیار ساده است درحالی‌که تقلب در نواع دستگاه حضور و غیاب بیومتریک مانند تشخیص چهره یا دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی کمی دشوارتر است اما غیرممکن نیست! در این مقاله به تمامی روش‌ها و نحوه تقلب در دستگاه حضور و غیاب تصویری اشاره شده است. اتوماسیون ورزشی برای حضور و غیاب را از افق بخواهید. 

 

ارسال نظر: