گرفتگی سینک ظرفشویی را در عرض چند دقیقه باز کنید

کدخبر: 2378872

گرفتگی سینک ظرفشویی در آشپزخانه برای خیلی از خانم های خانه دار مشکل ساز است. این خانم ها تصور می کنند که وقتی سینک بگیرد دیگر دنیا به پایان رسیده است اما اینطور نیست. بلکه روش های ساده و کاربردی و در عین حال کم هزینه وجود دارد که به کمک آنها می توان گرفتگی فاضلاب ظرفشویی را باز کرد. ما در این مطلب چند مورد از این روش های ساده را آموزش داده ایم.

گرفتگی سینک ظرفشویی یکی از مواردی است که خانم های خانه دار خیلی با آن درگیر هستند. وقتی سینک ظرفشویی می گیرد و آب در سینک جمع می شود هیچ کس به اندازه خانم خانه اذیت نمی شود. در صورتی که راه های بسیار آسان و کم هزینه برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی وجود دارد که می توانید خودتان در خانه آنها را انجام دهید.

چند روش ساده و کم هزینه برای باز کردن گرفتگی سینک

برای باز کردن گرفتگی سینک روش های مختلفی وجود دارد. شاید بتوان ده ها روش معرفی کرد اما همه روش های برای شما مفید نیستند. برخی از روش های تخصصی است و برخی دیگر نیاز به هزینه دارد. برخی از روش ها هم کلا بی فایده هستند. از میان روش های متعدد ما روش هایی را انتخاب کرده ایم که هم ساده و هم کم هزینه باشد تا شما بتوانید به کمک آنها خودتان اقدام به از بین بردن گرفتگی سینک آشپزخانه نمایید.

روش اول: استفاده از آب داغ

این روش ساده ترین و کم هزینه ترین روش برای شستشوی لوله فاضلاب سینک ظرفشویی است. احتمالا می دانید که آب داغ خاصیت شویندگی دارد. اصلا به همین دلیل است که برای شستشوی ظروف بسیار چرب از آب داغ استفاده می شود. گرفتگی سینک ظرفشویی هم چون از جنس چربی و رسوب است با آب جوش نرم شده و شسته می شود. البته باید دقت داشته باشید که استفاده از آب داغ صرفا برای شستشوی لوله یا رفع گرفتگی های کم مفید است و اگر لوله کاملا مسدود شده باشد کارساز نیست.

بنابراین تنها کافی است به اندازه یک کتری یا سطل آب داغ را درون چاه سینک بریزید. آب داغ باعث می شود که چربی و روغنی که باعث گرفتگی شده اند، نرم شوند و به راحتی از لوله خارج شوند. همچنین از این روش می توان برای پاکسازی لوله فاضلاب سینک برای پیشگیری از گرفتگی نیز استفاده کرد.

روش دوم: استفاده از تلمبه لوله بازکن (چاه بازکن دستی)

تلمبه لوله بازکن که برخی افراد به آن چاه بازکن دستی هم می گویند یک ابزار ساده و موثر برای باز کردن گرفتگی انواع لوله های فاضلاب از جمه گرفتگی سینک ظرفشویی است. تلمبه دستی هوای فشرده در داخل خود را به داخل لوله هدایت می کند و این هوای فشرده به گرفتگی داخل لوله فشار وارد کرده و گرفتگی را باز می کند.

این روش برای گرفتگی های سطحی بسیار مناسب است. گرفتگی با روغن، چربی، رسوب، تفاله چای، دانه برنج، خرده نان، باقی مانده غذا و ... چند مورد از گرفتگی های سطحی سینک ظرفشویی هستند که به راحتی با پمپ لوله بازکنی رفع می شود. هرچه شدت گرفتگی بیشتر باشد احتمال باز شدن آن نیست کاهش خواهد یافت.

باز کردن گرفتگی سینک با لوله بازکن دستی

برای استفاده از تلمبه لوله بازکن، ابتدا انتهای تلمبه را درون سینک و دقیقا روی دهانه لوله فاضلاب قرار دهید. دقت کنید که انتهای تلمبه باید دقیقا روی دهانه فاضلاب قرار گیرد و به خوبی به کف سینک بچسبد. اگر این کار به درستی انجام نگیرد هنگام تلمبه زدن هوا از کنار تلمبه خارج می شود و در نتیجه گرفتگی باز نمی شود.

پس از جاگیری صحیح تلمبه سپس با استفاده از دسته تلمبه را فشار دهید تا فشار هوا ایجاد کنید. این فشار هوا وارد لوله سینک شده و باعث می شود که گرفتگی باز شود. به احتمال زیاد با یک بار تلمبه زدن گرفتگی باز نخواهد شد. باید چند بار این کار را تکرار کنید و هر بار دقت کنید که هوا از کنار تلمبه خارج نشود.

روش سوم: استفاده از اسید لوله بازکن

اسید نیز می تواند برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی استفاده شود. با این حال، استفاده از اسید می تواند باعث آسیب دیدن لوله ها شود. ضمن این که برای همه گرفتگی ها هم کارساز نیست. و البته که روش های بهتری به جای اسید برای رفع گرفتگی سینک وجود دارد.

در هر صورت ابتدا باید یک محلول اسیدی لوله بازکنی تهیه کنید. سپس طبق دستورالعمل درج شده روی محصول مقداری از آن را داخل لوله فاضلاب بریزید و به میزان زمان اعلام شده صبر کنید. پس از گذشت این زمان محلول باید به داخل گرفتگی به خوبی نفوذ کرده و آن را باز کرده باشد. در این هنگام تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری آب داخل سینک خالی کنید تا باقیمانده اسید را بشوید و از لوله خارج کند.

روش چهارم: استفاده از فنر لوله بازکن (دستی)

فنر لوله بازکن یک ابزار حرفه ای برای باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب است که توانایی رفع گرفتگی های مختلفی را دارد. گرفتگی هایی که با روش های دیگر باز نمی شود را می توان به راحتی با فنر لوله بازکنی رفع کرد. برای استفاده از فنر لوله بازکن، ابتدا سر فنر را درون سینک قرار دهید و از ورودی فاضلاب آن را به داخل لوله فرو کنید.

سپس با استفاده از دسته فنر، آن را به داخل لوله فشار دهید. به فرو کردن فنر ادامه دهید تا دیگر این امکان وجود نداشته باشد. حالا باید با استفاده از دسته فنر را بچرخانید تا حرکت فنر در داخل لوله، گرفتگی را باز کند. احتمال این که گرفتگی سینک آشپزخانه با این روش باز شود بسیار زیاد است.

روش پنجم: باز کردن سیفون زیر سینک

باز کردن سیفون و اتصالات زیر سینک ظرفشویی آخرین روشی است که شما می توانید با استفاده از آن خودتان گرفتگی را باز کنید. گرفتگی سینک آشپزخانه معمولا در بخش سیفون یا لوله های متصل به آن رخ می دهد که با باز کردن و شستشوی آنها می توان گرفتگی را رفع کرد. اگر با روش های قبلی موفق به باز کردن گرفتگی سینک نشدید ناچار به باز کردن سیفون و اتصالات سینک هستید.

گرفتگی سیفون سینک ظرفشویی

پس درب کابینت زیر سینک را باز کنید و یک لگن یا ظرف زیر سینک بگذارید تا هنگام باز کردن سیفون فاضلاب داخل لوله ها به داخل ظرف خالی شود. پیچ های دو لوله منتهی به سیفون را باز کنید تا سیفون جدا شود. سپس پیچ بزرگ خود سیفون را هم بچرخانید تا سیفون هم از هم جدا شود. قطعا شاهد حجم زیادی از رسوب و چربی هستید. شاید هم آشغال و اشیاء خارجی داخل سیفون گیر کرده باشد.

هرچه که هست باید به خوبی شسته شود تا مسیر لوله و سیفون باز شود. پس از شستشوی کامل مثل اول سیفون و لوله های آن را ببنید و دقت کنید که نشتی نداشته باشد.

روش ششم: تماس با شرکت لوله بازکنی

اگر با باز کردن سیفون ظرفشویی هم مشکل حل نشود مشخص است که گرفتگی در بخش دیگری از  لوله فاضلاب آشپزخانه قرار دارد که نیاز به بررسی دقیق تر دارد. حتی ممکن است نیاز به فنر زنی باشد. لذا باید از فردی متخصص بخواهید که مشکل شما را رفع کند.

بهترین کار این است که با یک شرکت لوله بازکنی یا تکنسین حرفه ای تماس بگیرید و درخواست لوله بازکنی کنید. این افراد می توانند با استفاده از تجربه خود به راحتی گرفتگی را تشخیص داده و با دستگاه های در اختیار خود آن را به سرعت باز کنند.

اگر دنبال لوله بازکنی ارزان در تهران هستید یا می خواهید خدمات رفع گرفتگی لوله در محله های تهران دریافت کنید بهتر از است در گوگل جستجو کنید و شرکت های ارزان لوله بازکنی که در تهران فعالت دارند را پیدا کنید.

 

ارسال نظر: