مبلمان باغ و تراس با چوب ترموود

کدخبر: 2379185

یکی از انواع مبلمان باغ و تراس با چوب ترموود، میز و صندلی است. برای آشنایی با دیگر آیتم‌های مبلمان باغ و تراس با چوب ترموود کلیک کنید.

مبلمان ترموود زیبایی محیط باغ و تراس را افزایش می‌دهد

چوب‌های اصلاح شده حرارتی به دلیل دوام و مقاومت بیشتر در برابر پوسیدگی شهرت دارند. فرایند تولید ترموود، شامل قراردادن الوارهای چوب در دمایی در حدود 212 درجه سانتیگراد و با حضور بخار آب است. در نتیجه این فرایند محصولی تولید می‌شود که قادر به مقاومت در برابر سخت‌ترین شرایط محیطی می‌باشد. افزایش پایداری و انعطاف‌پذیری بدون استفاده از مواد شیمیایی یکی از نتایج نهایی عمل ترموسازی است. علاوه بر این، فرایند ساخت ترموود ثبات ابعادی چوب را بهبود می‌بخشد و از پیچ‌خوردگی و تاب برداشتن این چوب در طول زمان جلوگیری می‌کند؛ بنابراین ساخت باغ و تراس با چوب ترموود ایده‌ای هوشمندانه است و می‌تواند علاوه‌بر القای حس طبیعی و افزایش کاربرد، زیبایی این فضاها را افزایش دهد.

برای مثال میزها و نیمکت‌های ساخته شده با این چوب می‌توانند طول عمر زیادی داشته باشند. همچنین ترموود با حفظ بافت و ظاهر طبیعی چوب خام، دانه‌ها و گره‌های چوب را به زیبایی به نمایش در می‌آورد و لمس آن را دلپذیر می‌کند. در ادامه به بررسی مزایا و کاربردهای طراحی و ساخت مبلمان باغ و تراس با چوب ترموود می‌پردازیم.

مزایای استفاده از چوب ترموود برای طراحی مبلمان باغ و تراس

ترموود پرداخت را برای محصولات نهایی ممکن می‌کند. همراه با طراحی مستحکم مبلمان باغ و تراس، بهترین جنبه‌های متریال چوب ترموود نمایان می‌شوند. هر سازه تولید شده به لطف ظاهر طبیعی ترموود همخوانی کامل با محیط‌های باغ و تراس دارد. در ادامه مزایای استفاده از چوب ترموود را برای طراحی و ساخت مبلمان باغ و تراس معرفی می‌کنیم.

مقاومت بالای ترموود

محیط‌هایی مانند باغ و تراس به‌طور دائم در معرض عوامل آسیب‌زننده خارجی قرار دارند، که یکی از این عوامل رطوبت بالا و هوازدگی می‌باشد. اصلاح حرارتی چوب آن را پایدارتر می‌کند و مقاومتی بی‌نظیر به آن می‌بخشد. چوب ترموود در برابر جذب رطوبت و همچنین عوامل محیطی مانند پوسیدگی و هوازدگی مقاوم است. بنابراین این چوب نسبت به آسیب عوامل طبیعی مانند باد، باران، برف و موارد دیگر مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

پایداری در برابر آفت‌ها و بیماری‌های چوب

حرارتی که در طول فرایند ترموسازی اعمال شده است، منجر به این می‌شود که چوب ترموود دارای خواص افزایش‌یافته، به‌ویژه از نظر دوام بیولوژیکی باشد. این فرایند به طور مؤثر رطوبت چوب(دکینگ) را به 4 تا 7 درصد کاهش می‌دهد. این سطح رطوبت کم باعث می‌شود ترموود در برابر حملات قارچ‌ها، حشرات و سایر آفات بسیار مقاوم باشد. این دوام بیولوژیکی افزایش‌یافته یک ویژگی حیاتی برای ساخت مبلمان باغ و تراس با چوب ترموود است که در محیط‌های بیرونی قرار دارند.

ثبات ابعادی ترموود

یکی دیگر از مزایای ساخت مبلمان باغ و تراس با چوب ترموود، ثبات ابعادی این متریال است. مهم‌ترین تغییر در خواص چوب طی فرایند ترموشدن در پایداری ابعادی آن رخ می‌دهد. این چوب چندبرابر بیشتر از چوب معمولی دوام می‌آورد، به‌راحتی چوب معمولی ترک نمی‌خورد و تاب برنمی‌دارد، و برای محافظت از آن در برابر هوازدگی و... نیازی به مواد نگهدارنده نیست. البته می‌توان از برخی پوشش‌های خارجی برای افزایش مقاومت و طول عمر این چوب نیز استفاده کرد.

سازگاری با محیط‌زیست

ترموود دارای مزایای بسیاری است، اما همچنین یک رکورد زیست‌محیطی عالی را نیز در اختیار دارد. در طول فرایند عملیات حرارتی، شیره گیاهی و آفات از آن حذف می‌شوند. مهم‌تر این‌که این تنها فرایند ارتقای چوب است که در آن از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ بنابراین رهاکردن این محصول در محیط‌های طبیعی نیز هیچ خطری برای محیط‌زیست ندارد. همچنین امکان بازیافت، این محصول را به قهرمانی برای محیط‌زیست تبدیل کرده است.

کاربردهای ترموود در دکوراسیون باغ و تراس

باتوجه‌به مزایای ذکر شده ترموود، این متریال در ساخت انواع آیتم‌های مبلمان باغ تراس به کار می‌رود. به‌طوری که می‌توان از آن برای محوطه‌سازی باغ و ویلا، ایجاد سازه‌های کاربردی و همچنین پوشش کف و دیوار و سقف در تراس استفاده کرد. در ادامه به کاربردهای ترموود در دکوراسیون باغ و تراس اشاره می‌کنیم.

ساخت میز و صندلی

استفاده از یک میز و صندلی چوبی در باغ یا تراس می‌تواند راحتی زیادی را برای ساکنان فراهم کند. وجود انواع میز و صندلی به افراد این امکان را می‌دهد برای فرار از هیاهوی شهر، محیطی آرام برای استراحت داشته باشند. در حال حاضر انواع این آیتم‌ها در سبک‌های مختلف کلاسیک، مدرن و مینیمال ساخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را از نظر شکل، ابعاد و... سفارشی‌سازی کرد.

ساخت کف‌پوش تراس

تراس‌ها به طور دائم در معرض هوای آزاد هستند و باید کف‌پوشی داشته باشند که در فصول سردوگرم سال از مقاومت بالایی برخوردار باشد. اگر از چوب ترموود برای طراحی دکوراسیون تراس بهره بگیریم این فضا مکان مناسبی برای استراحت در فصول مختلف سال می‌شود.

ترموود در هر فضایی که مورداستفاده قرار می‌گیرد زیبایی خاص و منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند که به‌ندرت یافت می‌شود. کف‌پوش چوبی ترموود در محیط‌های دیگر منزل نیز استفاده می‌شود؛ اما برای تراس باید از چوب‌هایی باکیفیت بالاتر از مقاومت، ضخامت بیشتر و... استفاده کرد.

فلاورباکس ترموود؛ یکی از آیتم‌های مبلمان باغ و تراس

روش‌های زیادی برای کاشت و نگهداری گیاهان وجود دارند. یکی از این روش‌ها ساخت گلدان چوبی و استفاده از جعبه‌های گل ساخته شده از ترموود است. فلاورباکس یکی از محبوب‌ترین، سازه‌های چوبی است که هم در دکوراسیون باغ و هم در تراس استفاده می‌شود. فلاورباکس‌ها ابعاد مختلفی دارند که با طراحی خاص خود زیبایی باغ و محوطه را چندین برابر می‌کنند. فلاورباکس جعبه‌ای است که در اشکال مختلف وجود دارد؛ اما شکل آن بیشتر مربع یا مستطیل می‌باشد و در بسیاری از بخش‌های باغ یا تراس مورداستفاده قرار می‌گیرد.

برخی از گیاهان محبوبی که در فلاورباکس‌ها کاشته می‌شوند نیز عبارت‌اند از:

  • گل شمعدانی
  • حسن‌یوسف
  • سانسوریا
  • درختچه‌های نارنج
  • گل میمون
  • پیراکانتا
  • گیاه سیب زمینی شیرین

تزیین تراس و باغ با چوب ترموود توسط پارس آرای کوهستان

باتوجه‌به مطالب ذکر شده، داشتن دکوراسیونی زیبا و کاربردی در باغ و تراس با استفاده از آیتم‌های مبلمان چوب ترموود مزایا و کاربردهای زیادی دارد. برای بهره‌بردن از این مزایا باید ترموودهایی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت از درجه بالایی برخوردار باشند.

مجموعه پارس آرای کوهستان، سابقه‌ای درخشان و طولانی در تامین انواع چوب ترموود باکیفیت دارد. ما در این مجموعه با همکاری طراحان و کارشناسان زبده علاوه‌بر واردات انواع چوب ترموود مرغوب، آماده همکاری در پروژه‌های شما هستیم. برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره کافی است با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیتم‌های مبلمان و موارد استفاده دیگر از ترموود برای باغ و تراس شامل چه مواردی می‌شوند؟

از جمله این موارد می‌توان به میز و صندلی، نیمکت، گلدان چوبی، فلاورباکس، سایبان، آلاچیق، کف‌پوش و دکینگ و ... اشاره کرد.

دلیل استفاده از ترموود برای آیتم‌های مبلمان باغ و تراس چیست؟

مقاومت در برابر آسیب حشرات و قارچ‌ها، ثبات ابعادی و مقاومت در برابر رطوبت از مهم‌ترین دلایل هستند.

 

برچسب ها : 

 

ارسال نظر: