«نقد اندیشه» روی کاغذ آمد

کدخبر: 2376962
خبرنگار:

شماره اول فصلنامه چهارزبانه «نقد اندیشه» به مدیرمسئولی و سردبیری پیام فضلی‌نژاد از ابتدای تیرماه بر کرسی کیوسک‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌های معتبر خواهد نشست.

به‌گزارش پایگاه خبری نسیم‌آنلاین، شماره اول فصلنامه چهارزبانه «نقد اندیشه» به مدیرمسئولی و سردبیری پیام فضلی‌نژاد از ابتدای تیرماه بر کرسی کیوسک‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌های معتبر خواهد نشست.

فضلی‌نژاد در این شماره 248 صفحه‌ای کوشیده است که مهم‌ترین مسائل فکری ایران و جهان را در قالب 17 گفتگوی اختصاصی با متفکران داخلی و خارجی، 2 میزگرد و 40 مقاله بررسی کند. مؤلف کتاب شوالیه‌های ناتوی فرهنگی تمام توان خود را بر انتشار باکیفیت این نشریه فکری تحلیلی ضمن حفظ استقلال متمرکز کرده است. ازهمین‌رو در این شماره با گفتگوی تفصیلی با استاد فتح‌الله مجتبایی، حکیم 96 ساله ایرانی،‌ به بررسی «خرد ایرانی» و نقش آن در تحولات تاریخی عرفان و فلسفه پرداخته است.

مجله «نقد اندیشه» که به‌زعم کارشناسان امتداد مسیر برنامه تلویزونی «شوکران» با سردبیری و اجرای پیام فضلی‌نژاد است، با نگاه نقادانه به موضوعات مبنایی و فلسفی بر آن است تا طرحی نوین در منظومه فکری مخاطبان دراندازد. طرح مسأله «اولویت آزادی بر دین؟» در قالب میزگردی با حضور رضا امیرخانی، مهدی نصیری، ناصر نقویان، شریف لکزایی و سهیل اسعد مصداقی از شعار مجله با عنوان «تفکر انتقادی و ایده‌های متضاد» است.

در این شماره «بحران فکری جریان اسلامی» و «آرمان جمهوری بدون مرز» هر یک با بیست گفتار مورد کندوکاو قرار گرفته‌اند تا «نقد اندیشه» بتواند بر رونق گفتمان فرهنگی و ارتقای بینش جامعه‌شناسی اثرگذار باشد. امکان پیش‌خرید اولین شماره این فصلنامه با ارسال رایگان، از طریق صفحات مجازی «نقد اندیشه» فراهم است.

 

ارسال نظر: