توسعه روابط ایران و آذربابجان با اولویت‌های فرهنگی

کدخبر: 2377486
خبرنگار:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به روابط تاریخی و اشتراکات فراوان ایران و کشورهای حوزه جغرافیایی قفقاز گفت: توجه به روابط فرهنگی و رسانه‌ای یکی از اولویت‌ها و الزامات اساسی در راستای توسعه سیستماتیک و همه جانبه روابط ایران و کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان است.

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر لزوم ارتباط اهالی فرهنگ و هنر ایران و جمهوری آذربایجان، رسانه ها را پل ارتباطی و عامل شکل گیری این روابط دانست.

وی افزود: رسانه ها نقش اساس در معرفی و تبیبن ظرفیت ها و زمینه های همکاری در حوزه های مختلف به خصوص در زمینه فرهنگ و هنر دارند و می توانند با معرفی محصولات فرهنگی و هنری هنرمندان کشور به ملت‌های دیگر در بهبود اقتصاد فرهنگ موثر باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم روایت دقیق آذربایجانگفت: به منظور تحقق روایت کامل و دقیق از ایران، بر نقش رسانه ها در این خصوص باید توجه کرد، رسانه ها از جمله ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی می‌تواند در زمینه روایت آذربایجان و ایران برای ملت‌های دیگر از جمله کشورهای همسایه مانند جمهوری آذربایجان ایفای نقش اساسی داشته باشند و در عین حال به خنثی شدن برخی شیطنت های رسانه ای دشمنان از جمله صهیونیست‌ها کمک کند.

بلاغی با ابراز خرسندی از راه اندازی ایرنا آذری اظهار کرد: امید است این اقدام به توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها از جمله فرهنگ، هنر و رسانه کمک کند.

وی همچنین بر آمادگی همه جانبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در خصوص هر گونه همکاری و تعامل با ایرنا تاکید کرد.

بلاغی با اشاره به پیوندهای ناگسستنی فرهنگی و تاریخی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: این همسایه همواره مرزهای امن و دوستی داشته اند و تحت تاثیر هیچ کشور ثالثی برادری و دوستی خود را نخواهند گسست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: دو کشور مسلمان و شیعه همواره در طول تاریخ کنار هم بودند و این دوستی ها با تقویت روابط فرهنگی، هنری و اجتماعی بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد.

بلاغی ادامه داد: آداب و رسوم مشترک نوروز، مذهب، زبان، همسایگی، مشترکات و پیوندهای دیرینه و علاقمندی مردم دو کشور نسبت به یکدیگر همچون موسیقی های عاشقی ؛ موغام و آذری، سنت های مشترک محرم از جمله پیوندها و علقه های دو طرفه است.

به گزارش ایرنا، وبسایت آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یازدهمین زبان خارجی ایرنا با حضور مدیرعامل ایرنا و مقامات سفارت ایران و مدیران رسانه ای جمهوری آذربایجان در باکو افتتاح شد. به گفته علی نادری مدیرعامل ایرنا، دفتر ایرنا در باکو نیز بزودی فعال خواهد شد.

 

ارسال نظر: