ایران و مسکو، پشت میز بازی‌های رایانه‌ای

کدخبر: 2377860
خبرنگار:

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی اصلی صنعت بازی در کشور با رویکرد معرفی فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی از طریق بازی‌های ساخت داخل به مخاطبان روسی، در هفته فرهنگی ایران در کشور روسیه حضور موثر پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای امروزه نه فقط به عنوان یک سرگرمی، بلکه به عنوان یک رسانه نوین، تاثیرگذار و در حال گسترش، گوی سبقت را از سایر رسانه‌های رقیب خود مانند تلویزیون، سینما و مطبوعات ربوده است. این مهم، ضرورت ورود دستگاه‌های فرهنگی کشور را به موضوع بازی‌های رایانه‌ای در عرصه بین‌المللی را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

 در این راستا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی اصلی صنعت بازی در کشور با رویکرد معرفی فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی از طریق بازی‌های ساخت داخل به مخاطبان روسی، در هفته فرهنگی ایران در کشور روسیه حضور موثر پیدا کرد.

در این رویداد که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از 13 تا 18 تیرماه در مسکو برگزار شد، سجاد مقدم مدیر بخش بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و محمد زهتابی، مدیرعامل شرکت بازی‌سازی «پاییزان» حضور داشتند و به معرفی دستاوردهای بین‌المللی صنعت بازی ایران پرداختند.  در ادامه گزارشی از حضور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این رویداد فرهنگی را بخوانید:

 

راه‌اندازی غرفه معرفی بازی‌های ایرانی منتشر شده در کشور روسیه

این غرفه در طی ۶ روز در ساختمان نمایشگاهی هفته فرهنگی ایران در روسیه با معرفی بیش از ۶ عنوان بازی ایرانی ترجمه شده به زبان روسی و منتشر شده در بازارهای دیجیتال

بین‌المللی میزبان کودکان، نوجوانان و جوانان و خانواده‌های بازدیدکننده از این غرفه بود.

معرفی نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران به عنوان یکی از چند نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در دنیا، معرفی انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معرفی پژوهش‌های انجام شده در حوزه سواد بازهای رایانه‌ای به خانواده‌های بازدیدکننده از جمله فعالیت‌های این غرفه در ایام برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه بود.

 

 

 

شرکت در کنفرانس همکاری‌های بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در مسکو

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور در کنفرانس همکاری‌های بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در مسکو به معرفی صنعت بازی ایران و دستاوردهای صادراتی آن و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نهاد متولی صنعت بازی در ایران پرداخت.

سجاد مقدم مدیر بخش بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور درکنفرانس همکاری‌های بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای که توسط سازمان توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای روسیه برگزار شد، ضمن معرفی صنعت بازی ایران و آخرین آمار میزان مصرف بازی‌های ویدئویی در ایران، درباره نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران (اسرا)، انستیتو ملی بازی‌سازی و مرکز رشد بازی‌سازی، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) و بخش مدیریت مصرف و سواد بازی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نهاد متولی صنعت بازی ایران توضیحاتی ارائه داد.

مدیر بخش بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین در این کنفرانس به معرفی تعدادی از شرکت‌های بازی‌ساز ایرانی و دستاوردهای صادراتی آنها در نشر بازی و جذب کاربر بخصوص در کشور روسیه پرداخت.

در این کنفرانس حضوری که به صورت آنلاین نیز برای علاقه‌مندان پخش شد، علاوه بر نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، الکساندر بادرو معاون مدیرعامل سازمان توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای روسیه و نمایندگانی از ناشران و بازی‌سازان روسیه نیز حضور داشتند.

 

 

بازدید از شرکتGame  C1

در ادامه برنامه‌های سفر مدیر بخش بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به روسیه و شرکت در رویداد هفته فرهنگی ایران در مسکو، بازدید از شرکتGame  c1  که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی در روسیه است، انجام شد.

 در این بازدید الکساندر بادرو، معاون سازمان بازی‌های رایانه‌ای روسیه نیز حضور داشتند، آلبریت ژیلتکوف مدیر تولید این استودیو به معرفی این استودیو و تولیدات آن پرداخت. در ادامه این بازدید نیز رایزنی‌هایی برای انتشار بازی‌های تولید ایران و روسیه در دو کشور انجام شد.

 

 

بازدید از شرکت  Mensa  VR

مدیر بخش بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین در حاشیه این رویداد فرهنگی ضمن بازدید از شرکت بازی‌سازی Mensa  VR» به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید بازی‌های VR در روسیه و گفتگو با «ولادیمر وارنیک» مدیرعامل این شرکت، زمینه‌های همکاری مشترک میان این شرکت با شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه تولید بازی‌های VR را مورد بررسی قرار دادند.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این دیدار ضمن معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نهاد متولی صنعت بازی ایران و ارائه گزارشی از برنامه‌های این بنیاد در حوزه آموزش، درباره استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های فنی این شرکت مبنی بر تولید و طراحی بازی‌های  VR  با رویکردهای مختلفی چون آموزش و مهارت افزایی در کودکان و گردشگری و معرفی اماکن تاریخی ایران بحث و تبادل نظر کرد.

 

 

امضای تفاهم‌نامه با سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه

این تفاهم‌نامه با حضور نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مسکو و ولادیمر بادرُو معاون سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه به امضاء رسید.

همکاری در جهت نشر بازی‌های روسی در ایران و بازی‌های ایرانی در روسیه، همکاری در جهت ساخت بازی‌های VR، همکاری در جهت سفارش ساخت بازی به شرکت‌های فعال در دو کشور، همکاری در جهت سرمایه‌گذاری در حوزه پروژه‌های گیمینگ در دو‌ کشور و سایر همکاری‌های مرتبط با صنعت بازی سازی از جمله محورهای مهم این تفاهم‌نامه است.

در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه عبدالرضا سیفی مدیرکل همکاری‌های بین الملل سازمان ارتباطات اسلامی و غفاری مشاور رسانه‌ای این سازمان نیز حضور داشتند.

گفتنی است پیش از جلسه امضاء این تفاهم‌نامه، نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جلسه‌ای با واسیلی اُوْ چینکوف مدیرعامل سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه درباره موضوعات مختلف این تفاهم‌نامه بحث و تبادل نظر کردند.

 

 

امضاء تفاهم‌نامه همکاری با مرکز اسلامی مسکو

این تفاهم‌نامه در ادامه برنامه‌های این بنیاد با حضور در رویداد هفته فرهنگی ایران در روسیه، میان حجت‌الاسلام مهدی بخت‌آور رئیس مرکز اسلامی مسکو و سجاد مقدم مدیر بخش بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به امضاء رسید.

همکاری در حوزه ترویج سواد بازی‌های رایانه‌ای در روسیه بخصوص در میان خانواده‌ها و جوانان مسلمان، همکاری در حوزه معرفی بازی‌های اسلامی ساخت ایران به مخاطبان روسی بخصوص مسلمانان مقیم این کشور و همکاری در حوزه آموزش بازی‌سازی به علاقه‌مندان روسی بخصوص مسلمانان از جمله محورهای مورد توافق در این تفاهم‌نامه است.

 

گفتنی است پیش از برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه و حضور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این رویداد فرهنگی، نشست مشترک میان الکساندر بادرو معاون مدیرعامل سازمان غیرانتفاعی توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای روسیه و تعدادی از بازی‌سازان مطرح ایران در ایران برگزار شد.

این جلسه در حاشیه برگزاری چهارمین نشست کارگروه همکاری ایران و روسیه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک فناوری «فردا» برگزار شد و طی آن درباره زمینه‌های همکاری‌های مشترک و دو جانبه میان دو کشور در حوزه تولید، نشر و سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های ویدئویی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این راستا جلسات متعددی با بلا چرکسوا، معاون وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های گروهی روسیه در خصوص معرفی فعالیت‌های بین‌المللی بنیاد و ظرفیت‌های صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران‌ همچنین بررسی زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای برگزار شده است.

 

ارسال نظر: