اجرای عدالت فرهنگی با بومی‌سازی فرهنگ

کدخبر: 2377878
خبرنگار:

وزیر فرهنگ با حضور در آیین پایانی یازدهمین سوگواره نوحه‌های نشسته گفت: بومی‌سازی فرهنگ و هنر در حوزه عدالت فرهنگی را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب افزود: عشق به اباعبدالله الحسین تنها یک آیین دینی نیست بلکه ستون انسجام ملی و هویتی ماست. فرد فرد ما با این محبت به دنیا آمده و رشد کردیم.

وی تصریح کرد: زمانی که نوجوانان در این آیین به اجرای برنامه پرداختند با خود فکر می‌کردم آنان که می‌خواستند نام و یاد سیدالشهداء را از دلها بزدایند کجا هستند؟ چقدر در این راه تلاش کردند اما مردم برای پاسداشت سنت عزاداری امام حسین (ع) از جان خود مایه گذاشتند.

اسماعیلی با اشاره به خفقان حاکم در دوران پهلوی و تلاش آنها برای تعطیل کردن آیین عزاداری امام حسین (ع) ادامه داد: در خاطرات امام راحل آمده که در دوران سیاه حکومت پهلوی برای عزاداری به باغ‌های اطراف قم می‌رفتند.

وی با اشاره به سفر اربعین گفت: مردم در این سفراز مناطق مختلف برای رسیدن به امام حسین (ع) هزاران کیلومتر را طی می کنند. امروز وقتی هزاران هزار پرچم حسینی از اقصی نقاط دنیا به سمت این میقات الهی حرکت می‌کنند، می‌توان معنای جهان آماده ظهور را درک کرد.

اسماعیلی در ادامه به توجه بر عدالت فرهنگی به عنوان  یکی از دغدغه مهم دولت انقلابی اشاره کرد و گفت: در حوزه عدالت فرهنگی، بومی‌سازی فرهنگ و هنر را اجرا خواهیم کرد و دولت مردمی بر خود واجب می‌داند در روستا و شهر در مجالس مردمی و دینی شرکت کند.

وی با اشاره به اهمیت نگاه آموزش محور تاکید کرد: در این برهه زمانی دشمن به علمیات فتنه فرهنگی متوسل شده است. پاییز سال گذشته یک نمونه از بروز فتنه فرهنگی بود. دشمن همواره ثابت کرده که با دین و برگزاری آیین‌های دینی دشمنی دیرینه دارد.

اسماعیلی در ادامه با تشکر از بصیرت هنرمندان استان هرمزگان در فتنه سال گذشته گفت: هنرمندان این استان در فتنه سال گذشته بسیار خوش درخشیدند و از مرزهای فرهنگی به درستی صیانت کردند.

وزیر فرهنگ برگزاری چنین آیین هایی را سنگر صیانت از هویت فرهنگی خواند و گفت: این آیین‌ها تنها محل عرض ارادت به خاندان آل الله نیست بلکه سنگر هویت ملی‌ است‌ که باید محکم پای آن ایستاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز جمعه ۳ شهریور و در ادامه سفرهای استانی خود سفری یک روزه به استان هرمزگان داشت.

 

ارسال نظر: