آشنایی با نماد پایتخت های مهم جهان!

کدخبر: 2366382

در تمامی پایتخت های بزرگ و مهم جهان جاذبه های بسیاری وجود دارد اما در بین تمامی آن ها یک بنا، سازه، میدان، آثار باستانی و ... وجود دارد که از بقیه مهم تر بوده و به عنوان نماد آن شهر شناخته می شود.

نسیم آنلاین : در تمامی پایتخت های بزرگ و مهم جهان جاذبه های بسیاری وجود دارد اما در بین تمامی آن ها یک بنا، سازه، میدان، آثار باستانی و ... وجود دارد که از بقیه مهم تر بوده و به عنوان نماد آن شهر شناخته می شود.

از آن جایی که این نماد هویت یک شهر را نشان می دهد و در کل یک کشور اهمیت بسیاری دارد. مسافران این شهر باید با ان آشنا باشند و حتما از آن دیدن کنند. سفر به یک شهر بدون بازدید از نماد ان سفر کاملی نخواهد بود.

معمولاً رزرو هتل هایی که اتاق های ان ها منظره ای از نماد شهر را به نمایش می گذارد گران قیمت تر از بقیه می باشند و از موقعیت بهترین برخوردار می باشند.

در این قسمت به اتفاق یکدیگر با نماد مهم ترین پایتخت های جهان آشنا می شویم.

برج میلاد، تهران

تهران جز کلان شهر های مهم جهان و آسیا می باشد که دارای دو نماد قدیمی و جدید می باشد. برج میلاد نماد جدید این شهر می باشد که تقریبا از سراسر تهران دیده می شود.

برج میلاد ششمین برج مخابراتی جهان می باشد که 435 متر ارتفاع دارد. این برج با 13 هزار متر زیربنا در سال 1376 آغاز به ساخت کرد و نهایتا در سال 1380 به بهره برداری رسید.

این آسمان خراش به غیر از این که نماد این شهر می باشد دارای امکانات تفریحی بسیاری بوده و در بین شهروندان نیز دارای اهمیت بسیاری می باشد.

میدان آزادی، تهران

میدان و برج آزادی نماد قدیمی و همچنان با اهمیت این شهر می باشد که در غرب تهران واقع شده است که در سال 1349 ساخته شده است.

در این برج موزه ای دیدنی وجود دارد که باید از آن دیدن کنید.

معمولا شهر های بسیار و بزرگ و البته پایتخت ها می باشند که دارای نماد هستند. اما در ایران نماد های دیگری همچون کشتی یونانی در کیش، میدان ایل گلی در تبریز و ... نیز وجود دارد.

برای خرید بلیط هواپیما کیش ، مشهد، تبریز و دیگر شهر های داخلی می توانید با قیمتی مناسب از سایت طاهاگشت اقدام به خرید نمایید.

بیگ بن، لندن

ساعت بزرگ بیگ بن نماد شهر لندن می باشد. ساختمان این ساعت 96 متر طول دارد و قرن هاست که استوار در این شهر ایستاده است.

جالب است بدانید که تنها بریتانیایی ها می توانند از داخل ساختمان این برج دیدن کنند. این برج نیز همانند برج پیزا کمی کج می باشد.

برج ایفل، پاریس

برج ایفل نه تنها نماد پاریس و کشور فرانسه می باشد بلکه به عنوان یکی از نماد های مهم قاره اروپا شناخته می شود.

این سازه که تنها برای استفاده از امواج رادیویی در جنگ ساخته شده بود، امروزه نماد شهر عشق جهان، پاریس شناخته می شود.

کولوسئوم، رم

کولوسئوم سالن تئاتری قدیمی در شهر رم می باشد که برای تماشای مسابقات گلادیاتور ها ساخته شده بود.

در حال حاضر تنها بخش هایی از این سازه عظیم باقی مانده است، اما هنوز هم شکوه خاصی دارد که تنها در بازدید از آن متوجه ان خواهید شد.

کاخ کرملین، مسکو

بنای این کاخ در سال 1487 میلادی ساخته شده و در حال حاضر درست در قلب شهر مسکو واقع شده است. کاخ کرملین که در زبان روسی به معنی دژ می باشد از چندین بخش مختلف تشکیل شده است.

پس از گذشت این همه سال کاخ کرملین هنوز شکوه خود را حفظ کرده و امروزه به عنوان مهم ترین جاذبه و نماد این شهر و کشور شناخته می شود.

برج های دوقلو پتروناس، کوالالامپور

نماد کوالالامپور نیز دو اسمان خراش دوقلو می باشد که با 452 متر ارتفاع بلندترین اسمان خراش جهان شناخته شده است.

هر کدام از این اسمان خراش دارای 88 طبقه بوده و در دو طبقه 41 و 42 از طریق راهی به یکدیگر متصل شده اند.

ارتفاع بلندترین اسمان خراش جهان شناخته شده است.

هر کدام از این اسمان خراش دارای 88 طبقه بوده و در دو طبقه 41 و 42 از طریق راهی به یکدیگر متصل شده اند.

معبد پارتنون، آتن

این معبد قدیمی نیایشگاهی مربوط به سده پنجم پیش از میلاد بوده است که به جای یک نیایشگاه قدیمی تر که توسط خشایارشاه هخامنشی ساخته شده بود، بنا شده است.

مجسمه مسیح، ریودوژانیرو

مجسمه حضرت مسیح با 38 متر ارتفاع در نوک کوهی به ارتفاع 710 متر در شهر رییودوژانیرو واقع شده است. این مجسمه تقریبا از تمامی نقاط شهر دیده می شود.

خانه اپرا، سیدنی

این خانه اپرا در سال 1973 میلادی توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد و با داشتن چندین سال تئاتر، نمایش و اپرا به همراه 10 رستوران و کافه تا امروز به عنوان نماد شهر سیدنی استرالیا شناخته می شود.

مجسمه آزادی، نیویروک

این مجسمه که هدیه ای به این شهر بوده و در ابتدا برای خوشامدگویی به مسافران دریایی نیویورک نصب شده بود. در حال حاضر به عنوان نماد این شهر شناخته می شود.

ارسال نظر: