۵ وسیله ای که برای شرکت در یک مسابقه فوتبال باید با خود همراه داشته باشید

کدخبر: 2367804

اگر به تازگی توسط دوستان و یا آشنایان به یک مسابقه فوتبال دعوت شده اید و یا اینکه به تازگی در یک تیم فوتبال ثبت نام نموده اید, شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که به چه لوازمی جهت شرکت در یک مسابقه فوتبال نیاز دارید.

نسیم آنلاین : اگر به تازگی توسط دوستان و یا آشنایان به یک مسابقه فوتبال دعوت شده اید و یا اینکه به تازگی در یک تیم فوتبال ثبت نام نموده اید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که به چه لوازمی جهت شرکت در یک مسابقه فوتبال نیاز دارید.

با یک جستجوی ساده در یک فروشگاه لوازم ورزشی، به سادگی پی خواهید برد که انواع و اقسام لوازم ورزشی برای فوتبال موجود می باشد که شاید شما را در زمان خرید سردرگم کنند. در ادامه این مطلب سعی داریم تا به معرفی 5 وسیله ضروری که ممکن است برای شرکت در یک مسابقه فوتبال نیاز داشته باشید و نکاتی که در زمان خرید آنها باید توجه داشته باشید، می پردازیم.

1- لباس ورزشی

از آنجائیکه فوتبال یک ورزش پرتحرک می باشد و شما باید بطور مداوم جهت شرکت در کار تیمی در نقاط مختلف زمین حضور داشته باشید, لذا بدن شما بطور پیوسته در حال تعریق و به اصطلاح عرق کردن می باشد. از اینرو برخورداری از یک دست لباس ورزشی مناسب فوتبال ضروری می باشد.

در این رابطه، سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که قابلیت تنفس خوبی داشته باشد و همچنین در زمان بازی باعث اذیت شما نشود. لازم است بدانید که، لباس های ورزشی عموما از دو جنس پنبه و یا ویسکوز می باشند، اما آن چیزی که عموما در مسابقات ورزشی بسیار متداول می باشد استفاده از لباسهای ویسکوز و یا همان لباسهای ساخته شده از الیاف مصنوعی می باشد. لباسهای ویسکوز در ورزشهای پرفشار مانند یک فیتیله عمل می کنند و عرق بدن را مانند در این رابطه، سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که قابلیت تنفس خوبی داشته باشد و همچنین در زمان بازی باعث اذیت شما نشود. لازم است بدانید که، لباس های ورزشی عموما از دو جنس پنبه و یا ویسکوز می باشند، اما آن چیزی که عموما در مسابقات ورزشی بسیار متداول می باشد استفاده از لباسهای ویسکوز و یا همان لباسهای ساخته شده از الیاف مصنوعی می باشد. لباسهای ویسکوز در ورزشهای پرفشار مانند یک فیتیله عمل می کنند و عرق بدن را مانند یک فیتیله به خود جذب می کنند و همچنین وزن کمتری در مقایسه با لباسهای از جنس نخ و پنبه دارند.

2- کفش فوتبال

مهمترین وسیله ای که برای شرکت در یک مسابقه فوتبال باید با خود بهمراه داشته باشید، کفش فوتبال می باشد. حال اگر قصد خرید کفش فوتبال را دارید بهتر است تا نکته مهم زیر را در زمان خرید در نظر داشته باشید.

ابتدا لازم است بدانید زمینی که قرار است بروی آن فوتبال بازی کنید از جنس چمن مصنوعی می باشد یا چمن طبیعی. این مسئله تا حد زیادی در انتخاب یک کفش فوتبال تاثیر گذار می باشد. در این رابطه لازم است بدانید که برای فوتبال بروی زمین با چمن طبیعی, به این علت که ارتفاع چمن کمی بیشتر از چمن مصنوعی است و سطح زمین نرم تر می باشد, بهتر است تا از کفش فوتبال با استوک های درشت استفاده کنید. در مقابل برای بازی بروی چمن مصنوعی بدلیل اینکه ارتفاع چمن کمتر از چمن طبیعی می باشد و سطح زمین سفت تر, لذا بهتر است تا از کفش فوتبال استوک ریز استفاده کنید. لازم است بدانید که منظور از استوک همان میخ های زیر کفش می باشد.

در این رابطه از شما دعوت می کنیم تا جهت مشاهده بروزترین قیمت کفش فوتبال به فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت مراجعه نمائید.

3- توپ فوتبال

بدون توپ فوتبال عملا انجام بازی فوتبال غیر ممکن می باشد. خوشبختانه خرید توپ فوتبال از آندسته از اقلام ورزشی می باشد که معمولا تمام اعضای گروه به اصطلاح دنگی دونگی اقدام به خرید آن می کنند.

حال اگر وظیفه خرید توپ فوتبال بروی دوش شما قرار گرفته است  و نمی دانید که مشخصات استاندارد یک توپ فوتبال چیست، بهتر است بدانید که توپ فوتبال به نامهای دیگری نظیر توپ زرنگ یا توپ فوتبال سایز 5 نیز شناخته می شود. بطور کلی یک توپ فوتبال استاندارد در استاندارد فیفا به سایز 5 معرف می باشد که این توپ فوتبال دارای محیطی بین 68 تا 71 سانتیمتر و وزنی در حدود 410 تا 450 گرم می باشد.

4- جوراب فوتبال

جورابهای فوتبالی معمولا از جورابهای معمولی بلند تر می باشند و تا زیر زانو و یا روی زانو روی پا قرار می گیرند. اینکه جوراب های فوتبالی بلند تر از جوراب های متداول می باشند ریشه در دو علت دارد. یکی اینکه ورزشکار ممکن است از ساق بند جهت محافظت از ساق پای خود استفاده کند, که در این صورت باید آنر زیر جوراب خود قرار دهد. دوم اینکه عموما قسمت بالای جوراب های فوتبالی, یعنی از قسمت قوزک پا تا بالای زانو از جنس کش محکم می باشد تا بتواند عضلات ساق پا را محکم نگه دارد و به اصطلاح پایداری آن را در طول مسابقه حفظ کند.

5- ساق بند

ساق بند که به اصطلاح به آن قلم بند نیز گفته می شود, یک وسیله محافظتی می باشد که روی ساق پا و در زیر جوراب قرار می گیرد و هدف آن محافظت ساق پا در بازیهای پرفشار می باشد. از آنجائیکه فوتبال یک ورزش پربرخورد می باشد, لذا استفاده از یک ساق بند جهت محافظت از ساق پا خالی از لطف نمی باشد.

سخن آخر

اگرچه ممکن است بغیر از موارد بالا بتوان دستکش دروازه بانی را, البته اگر به دروازه بانی علاقمند هستید اضافه نمود, اما موارد بالا جزء ضروری ترین وسایل ورزشی مورد نیاز جهت شرکت در یک مسابقه فوتبال می باشد. داشتن لوازم بالا باعث می شود تا بتوانید یک مسابقه فوتبال با کیفیت و با راندمان بالا را برگزار کنید. در پایان از شما دعوت می کنیم که جهت مشاهده جدیدترین لوازم ورزشی فوتبال از فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت بازدید نمائید.

ارسال نظر: