پارک های معروف مشهد و معرفی آن ها

کدخبر: 2368202

مشهد از گذشته های دور میزبان مسافران و زائران زیادی بوده است و در طی سالیان گذشته با افزایش جمعیت و افزایش گردشگران در شهر نیاز به فضاهای سبز و پارک ها را در شهر مشهد چندین برابر کرده است. به طور کلی جاذبه های دیدنی مشهد به دلیل وجود مسافران و گردشگران بسیار زیاد که با خرید بلیط هواپیما به آن سفر می کنند،

نسیم آنلاین : مشهد از گذشته های دور میزبان مسافران و زائران زیادی بوده است و در طی سالیان گذشته با افزایش جمعیت و افزایش گردشگران در شهر نیاز به فضاهای سبز و پارک ها را در شهر مشهد چندین برابر کرده است. به طور کلی جاذبه های دیدنی مشهد به دلیل وجود مسافران و گردشگران بسیار زیاد که با خرید بلیط هواپیما به آن سفر می کنند، در این شهر در حال افزایش است و این افزایش هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی است. پارک ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. پارک های مشهد از جمله مهم ترین جاهای دیدنی مشهد و از جاذبه های طبیعی و تفریحی به حساب می آیند که بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می کنند و همچنین این شهر پارک های متعدد، جذاب و معروفی دارد که طرفداران بسیاری برای بازدید دارند.

در این مطلب سعی بر این داریم تا معروف ترین پارک های مشهد را معرفی کنیم که بعضی از آن ها در گذشته های دور و برخی در چند سال اخیر ساخته شده اند.

پارک وکیل‌آباد مشهد

پارک وکیل آباد در واقع یکی از ییلاق های مشهد و نزدیک ترین آنها است که در فاصله ۸ کیلو متری شمال غربی مشهد قرار دارد و سال های طولانی است که به واسطه منطقه طبیعی و بکری که از یک دره بی نظیر و تعداد زیادی نهر و رودخانه تشکیل شده، مورد توجه مردم مشهد و همچنین مورد علاقه بسیاری از مسافران و گردشگران شهر مشهد قرار گرفته است. پارک دریاچه وکیل آباد را بسیاری از مردم ساکن مشهد به گردشگران پیشنهاد می کنند و این پیشنهاد بدون دلیل نیست. زیرا این پارک یکی از بهترین پارک های مشهد به شمار می رود و با رفتن به آن می توانید از طبیعت زیبا و چشم نواز اطراف مشهد دیدن کنید و خاطره خوشی را برای خود و همراهانتان به ارمغان آورید. دریاچه و درختان بلند و کهنسال این پارک منظره بسیار زیبا و دلنشینی را ایجاد کرده است که توجه هر بیننده ای را جلب می کند. شما می توانید در کنار دریاچه وکیل آباد ساعت ها بنشینید و از چشم انداز زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

پارک ملت مشهد

یکی دیگر از بهترین و بزرگترین پارک های مشهد پارک ملت نام دارد که یکی از کامل ترین و استاندارد ترین شهربازی های ایران در این پارک ساخته شده است. همچنین پارک ملت از زیباترین پارک های ایران محسوب می شود. این پارک ۷۲۰ هزار متر مربعی امکاناتی فراوانی چون شهربازی، تاسیسات ورزشی، زمین‌های مخصوص برای ورزش‌های متفاوت از قبیل اسکیت، فوتبال، والیبال و غیره را برای بازدید کنندگان خود تدارک دیده است. شهربازی پارک ملت که در سال ۱۳۵۱ ساخته شده است، ۳۰ هزار متر مربع وسعت دارد. این شهربازی وسایل بازی بسیار هیجان انگیز و جالبی دارد و بدون شک تجربه یک روز خوب و پر خاطره را برای شما و همراهانتان به یادگار می گذارد. همچنین این پارک، یک فضای ویژه مخصوص بانوان دارد که جدا از باقی بخش‌ها است و به صورت مجزا، زمین ورزشی و وسایل ورزشی مختلفی دارد. همچنین پارک ملت فضاهای مفید و کاربردی دیگری چون کتابخانه، سالن نمایش و ... دارد. درنهایت پارک ملت را می‌توان یک مجموعۀ فرهنگی، ورزشی، تفریحی بزرگ قلمداد کرد.

پارک کوهسنگی

یکی از پر آوازه ترین و بهترین پارک های مشهد پارک یا بوستان کوهسنگی است که در خیابان کوهسنگی مشهد قرار دارد. این بوستان را به دلیل وجود دو کوه مشرف به شهر مشهد کوهسنگی نام‌گذاری کرده‌اند. منطقه کوهسنگی به دلیل وجود کوه و طبیعت سرسبز و زیبا و آب و هوای خوب، از گذشته منطقه ای تفریحی بوده است. استخر بزرگی که در وسط پارک کوهسنگی است در سال ۱۳۱۰ ساخته شده است. گفته می شود که مراسم تاج گذاری شاه عباس در سن ۱۶ سالگی او، در باغ محل قرارگیری این پارک که در آن زمان یکی از تفرجگاه های مهم شهر مشهد بوده، برگزار شده است. چشم‌انداز زیبا و طبیعت سرسبز پارک کوهسنگی بسیار دلنشین و آرامش بخش است و به همین دلیل یکی از محبوب ترین جاهای تفریحی مشهد است و بسیاری از گردشگران با خرید بلیط هواپیما مشهد از safarmarket.com/flights/mashhad به این شهر سفر می کنند و از این مکان تفریحی بازدید می‌کنند. بهتر است بدانید پارک کوهسنگی روز به روز بزرگ تر می شود و این روزها فازهای جدیدی از آن در حال بهره‌برداری است. موقعیت مکانی این پارک در محدوده کمربندی و آزادراه شهید قاسم سلیمانی و میدان تلویزیون و خیابان کوهسنگی قرار داده شده است. در پارک کوهسنگی انواع تفریحات و برنامه های فرهنگی به مناسبت های مختلف برگزار می شود. انواع فرهنگسراها، میدان های نمایش و تئاتر، جایگاه های نمایشگاهی، موزه، خانه کودک و دیگر اماکن فرهنگی از یک سو و از سوی دیگر امکانات فرهنگی همچون شهربازی، مسیر دوچرخه، پیست اسکی، مونوریل، استخر و هملنطور امکانات رفاهی مثل تالار پذیرایی در کنار غذاخوری ها و چایخانه های متعدد کوهسنگی را به پارکی بزرگ و یکی از پر طرفدارترین جاهای دیدنی مشهد تبدیل کرده است.

پارک خورشید مشهد

پارک خورشید مشهد که بر بلندترین نقطه از جاهای دیدنی مشهد و در دامنه رشته کوه بینالود قرار گرفته به نام بام هاشمیه یا بام مشهد نیز شناخته می شود. گردشگران میتوانند از فراز آن، چشم انداز زیبایی از شهر مشهد را داشته باشند. از همه مهم تر اینکه این پارک آب و هوای بسیار مطبوع و تمیزی دارد. پارک خورشید ایستگاه شروع کوهنوردی و رفتن به قله زو و چشمه های طبیعی است. بسیاری از جوان ها و خانواده ها برای شروع پیاده روی یا تفریح در این پارک با هم قرار می گذارند .

درختکاری ها و فضای سبز در مسیر پلکان ها و آبنماهایی که مثل آبشار پایین می ریزند پارک خورشید را بسیار دلنشین کرده است. همینطور در این پارک ۴۰۰ پله از پایین تا بالا وجود دارد که افراد را به کوه های آب و برق می رساند.

پارک مینیاتوری

پارک مینیاتوری مشهد اولین پارک مینیاتوری در شرق کشور با مساحتی بالغ بر ۸ هکتار است. پارک مینیاتوری را می‌توان به‌نوعی ایران کوچک تلقی کرد؛ زیرا آثار باستانی و ۵۸ نماد فرهنگی، مذهبی و توریستی کشور ایران را به نمایش می‌گذارد. پارک مینیاتوری هم اکنون دارای ۹ ماکت از تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار، پل خواجو، فرودگاه مشهد، ایستگاه راه آهن مشهد، باغ شاهزاده ماهان، سد کارون و روستای کندوان و ... است. مابقی آثار باستانی و فرهنگی کشور ایران در این پارک درحال ساخت است.

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد در حقیقت اولین پارک تفریحی مشهد است و یکی از بهترین ها به شمار می رود. این پارک در مرکز شهر و در نزدیکی یکی از خیابان های قدیمی مشهد قرار دارد که یکی از مناطق تاریخی مشهد نیز به شمار می رود. در گذشته باغ ملی مشهد جایی برای اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی بوده و این به دلیل نزدیکی این پارک به ارگ حکومتی بوده است. باغ ملی مشهد بسیار دارای اهمیت است و این پارک زیبا یکی از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می‌رود که بسیاری از گردشگرانی که با تهیه بلیط هواپیما ارزان به شهر مشهد سفر کرده اند از این باغ بازدید می کنند. در این پارک می توانید از تماشای چنارهای قدیمی و درختان مختلف و گونه های گیاهی و دیگر فضای طبیعی و زیبا لذت ببرید و یک روز خوب را سپری کنید، باغ ملی در خیابان خسروی مشهد، خیابان امام خمینی قرا دارد.

مشهد از پارک های متنوع و زیبای زیادی برخوردار است که همگی آن ها برای تفریح و گذراندن یک روز در کنار خانواده بسیار مناسب است ولی ما در اینجا فقط به تعدادی از مهمترین آن ها اشاره کرده ایم. امیدواریم سفر خوبی را در مشهد سپری کنید.

منبع: سفرمارکت

ارسال نظر: