امیر اسماعیلی:

سامانه‌های پدافند هوایی تهدید را قبل از رسیدن به مرزها شناسایی و علیه آن اقدام می‌کنند

کدخبر: 2071805

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: سامانه‌های دفاعی قرارگاه پدافند هوایی به گونه‌ای گسترش پیدا کرده است تا بتواند تهدید را قبل از رسیدن به مرزهای کشور کشف و علیه آنها اقدام تاکتیکی انجام دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان ستاد این قرارگاه اظهار داشت: سامانه‌های دفاعی قرارگاه پدافند هوایی به گونه‌ای گسترش پیدا کرده است تا بتواند تهدید را قبل از رسیدن به مرزهای کشور کشف و علیه آنها اقدام تاکتیکی انجام دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اهمیت استفاده از سامانه‌های بومی در بخش دفاع هوایی گفت: ما تاکتیک‌های دفاعی‌مان را بر اساس تهدیدات روز طراحی می‌کنیم و بر اساس همین تاکتیک‌ها، ملزومات و سامانه‌های مورد نیاز را مطالبه می‌کنیم و تکیه اصلی ما برای دفاع به سامانه‌های بومی است.

اسماعیلی با اشاره به گسترش سایت‌ها و مواضع پدافندی در سطح کشور تاکید کرد: با وجود اینکه تجهیزات پدافند هوایی در تمام طول شبانه روز باید فعالیت داشته باشند، ما سامانه غیر عملیاتی نداریم و قطعات این تجهیزات در داخل کشور آماده و به موقع در اختیار قرار می‌گیرند.

وی در پایان افزود: سامانه فرماندهی و کنترل که یکی از پیشرفته ترین سامانه‌های روز دنیا است امروز با همت کارکنان پدافند هوایی و مجموعه‌های دانشگاهی و صنعتی در اختیار پدافند هوایی قرار دارد و می‌تواند پاسخ تهدیدات را بدهد و در تصمیم سازی فرماندهان در میادین نبرد کمک کند.

ارسال نظر: