بازتاب سخنان سید نصرالله در رسانه‌های اسرائیلی

کدخبر: 2368160

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در بازتاب سخنان سید حسن نصرالله بر اظهارات ایشان درباره موشک‌های دقیق مقاومت متمرکز بوده و واکنش صهیونیست‌ها حاکی از عمق نگرانی و ترس آنها از حزب‌الله و دبیرکل آن بود.

رسانه‌های صهیونیستی پس از سخنان سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان که یک شنبه شب هفته جاری در آستانه سالروز شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» در گفت‌وگو با المیادین انجام شد طبق معمول مصاحبه سید نصرالله را به دقت زیرنظر داشتند. بازتاب اظهارات سید حسن نصرالله در رسانه های اسرائیلی متمرکز بر آن بخش از سخنان ایشان درباره موشک های دقیق مقاومت برای پاسخ به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی بود.

رسانه‌های صهیونیستی در این زمینه متناسب با مواضع خود بخش‌هایی از مصاحبه دبیرکل حزب الله لبنان را منتشر کردند که مبتنی بر دو مسئله اصلی بود: اظهارات سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه مقاومت اسلامی از سال گذشته تاکنون شمار موشک های دقیق خود را دوبرابر کرده و قادر به هدف قرار دادن هرگونه تاسیسات نظامی یا غیر نظامی در اراضی اشغالی است و دوم سخنان دبیرکل حزب الله مبنی بر اینکه این حزب هر سلاحی برای مورد هدف قرار دادن هر منطقه از اراضی اشغالی را در اختیار دارد.

در همین راستا نیازی به یادآوری این موضوع نیست که رسانه‌های صهیونیستی در هر قالبی تحت سانسور شدید نظامی در تل آویو قرار دارند و بنابراین انتشار هرگونه خبری درباره تهدیدها ضد رژیم صهیونیستی به مجوز سانسور نظامی نیاز دارد؛ زیرا اگر این اخبار بر خلاف مواضع تل‌آویو بازتاب داده شود روزنامه نگار و رسانه را در معرض خطر قرار می دهد.

اما با وجود این سانسور، واکنش خوانندگان صهیونیست به گزارش‌های مربوط به اظهارات سید حسن نصرالله حاکی از ترس و نگرانی آنها بود و از ارتش رژیم صهیونیستی یا موساد خواستند تا یک بار برای همیشه با ترور دبیر کل حزب الله آنها را از این نگرانی ها خلاص کند. در همین راستا یکی از شهرک نشینان صهیونیست گفت که متاسفانه اسرائیل جرأت و ابزار لازم برای ترور دبیر کل حزب الله لبنان را ندارد.

جالب توجه است که وبسایت رسمی روزنامه صهیونیستی هاآرتص که به عقیده برخی در مقایسه با افراط‌گرایی سایر رسانه‌های صهیونیستی یک روزنامه متعادل است سعی کرد در اخبار و گزارش های خود توجهی به سخنان دبیرکل حزب الله نداشته باشد و هیچ بخشی از اظهارات وی را منتشر نکرد. این امر همچنین درباره روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز صدق می‌کند.

روزنامه یسرائیل هیوم که رسانه وابسته به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است نیز تلاش کرد تا با انحراف افکار عمومی آن بخش از مصاحبه سید حسن نصرالله را بازتاب دهد که مربوط به سوال مدیر وموسس شبکه المیادین از دبیر کل حزب الله درباره تمایل یا عدم تمایل وی برای واکسیناسیون در برابر کرونا بود که سید حسن نصرالله گفت، واکسنی را که ساخت ایالات متحده باشد دریافت نمی‌کند.

اما «اودی أفینتال» پژوهشگر موسسه استراتژیک در مرکز «هرتسیلیا» در واکنش به سخنان سید حسن نصرالله گفت که اسرائیل هنوز هم در مرزها دچار تنش و نگرانی بوده و با احتیاط رفتار می کنند.

این محقق صهیونیست تاکید کرد، حزب الله تشکیلات خود را به بالاترین سطح رسانده و پروژه موشکهای دقیق چه از نظر کمی و چه کیفی متوقف نشده و نخواهد شد.

رسانه های اسرائیلی همچنین به اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان درباره پیشرفت چشمگیر مقاومت در زمینه دفاع هوایی که در جنگ احتمالی بعدی اسرائیل را شوکه خواهد کرد پرداختند. «روعی کایس » تحلیلگر صهیونیست در امور عربی در صفحه توئیتر خود نوشت ،همانطور که نصرالله گفت آنها قادر به ضربه زدن دقیق به هر هدفی در اسرائیل هستند و اگر اسرائیل به عنوان مثال به تاسیساتی در منطقه بقاع حمله کند حزب الله با موشک های دقیق پاسخ مناسبی به آن می دهد.

وی همچنین به انتقام حزب الله در پی شهادت «علی کامل محسن» یکی از نیروهای این حزب در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه اشاره و تاکید کرد که پاسخ حزب الله در این زمینه قطعاً انجام خواهد شد.

همچنین کامنت‌هایی که صهیونیست ها در واکنش به اظهارات سید حسن نصرالله در وب سایت های اسرائیلی منتشر کرده بودند کاملا نشان دهنده میزان ترس و اضطراب آنها از مقاومت و دبیرکل حزب الله و سلاح مقاومت است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: