فیلم: الگوی مطلوب جریان تحریف عربستان است!

کدخبر: 2363092
خبرنگار:

محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران معتقد است که جریان تحریف به دنبال تبدیل کردن ایران به کشوری همانند عربستان است که نقش گاو شیرده آمریکا را بازی می کند.

حجم ویدیو: 3.40M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14 دانلود ویدیو

نسیم آنلاین : این جریان تحریف، چند ویژگی دارد. اول اینکه واقعیت‌های نظام جهانی را بلد نیست اما به شدت ادعا می‌کند که بلد است. یعنی جهل مرکبی دارد.

دو، کاملا مرعوب نظام سلطه است، می‌ترسد. سه، حقارت درونی دارد. همیشه خودش و ایرانی و کشورهای منطقه و انسان غیر غربی را در برابر هویت و تمدن غرب، حقیر، ناتوان، ذلیل و تسلیم می‌داند. اصلا خودش برای خودش و برای ایرانی بودن خودش ارزشی قائل نیست. برای باورهای دینی ایران ارزشی قائل نیست.

می‌گوید شان و جایگاه من نیست که بخواهم در برابر نظام سلطه، در برابر آمریکا یا اروپا بخواهم قد برافرازم و خودی نشان دهم. جایگاه من این است که حداکثر مثل عربستان باشم، این حرفی است که آقای روحانی و دولت‌شان گفته‌اند که در حد عربستان، با اجازه آمریکا نفت بفروشیم و نیازهامان را خریداری کنیم، همین. در بهترین حالت. الگوی مطلوب‌شان جایی مثل عربستان است.

چون مثل کویت و قطر و امارات نخواهند شد. آنها کشورهای چهار پنج میلیونی و یا دو سه میلیونی هستند. ما کشور 82-83 میلیونی هستیم. پس با فروش نفت نمی‌توانیم مثل آنها شویم. در دیدگاه این افراد با این ویژگی‌ها، نهایتش، جامعه افق مطلوب‌مان عربستان است. یعنی گاو شیرده ضعیف‌تری نسبت به گاو شیرده پرشیری مانند عربستان.

حجم ویدیو: 3.40M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14 دانلود ویدیو
ارسال نظر: