پژمانفر: آژانس اطلاعات محرمانه‌ای از ایران با خود برد

کدخبر: 2366952

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اجرای پروتکل الحاقی باعث دسترسی بازرسان آژانس به اطلاعات محرمانه مراکز نظامی و هسته‌ای کشورمان شده که خسارات قابل ملاحظه‌ای را به کشور وارد کرده است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در باره اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: مجلس با این مصوبه به دنبال نحوه مواجهه با تصمیمات طرف غربی در اجرای تعهدات بود.

وی افزود: ما چند سال قبل دیدیم که با وجود انجام تعهدات برجامی از سوی ایران، طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد و درواقع کار یکطرفه شده بود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر اجرای پروتکل الحاقی از سوی دولت در این چند سال باعث شده بود تا بازرسان آژانس علاوه بر مراکز هسته‌ای از مراکز نظامی نیز بازدید به عمل آورند و از اطلاعات محرمانه‌ای از این مراکز دست پیدا کنند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: مجلس در اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها این هشدار را به طرف مقابل داد چنانچه پس از گذشت دو ما از لازم الاجرا شدن این قانون به تعهداتش عمل نکند، ایران اجرای پروتکل الحاقی را لغو خواهد کرد.

وی افزود: در چند سال گذشته نه تنها شاهد انجام تعهدات برجام از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران بودیم و طرف مقابل که در زمان حضور آمریکا در برجام یعنی 1+5 و چه پس از آن یعنی 1+4 به تعهداتش عمل نکرده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: سیاست‌های پوسیده و نخ نمای دولت اصلاحات و در ادامه آن در دولت آقای روحانی در اجرای پروتکل الحاقی باعث وارد آمدن خسارت قابل ملاحظه‌ای به کشور شده و طرف مقابل بداند که ما از این پس بنایی بر ادامه این سیاست‌ها نداریم.

مجلس در هفته گذشته طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را به تصویب رساند که این طرح پس از تأیید شورای نگبهان به قانون تبدیل شد و از رئیس مجلس آن را برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

در این مصوبه آمده که چنانچه تا دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون طرف‌های برجام به تعهداتشان در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل نکنند، ایران نیز اجرای پروتکل الحاقی را لغو خواهد کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: