طرح انتخاباتی مجلس تبدیل به قانون شود، اجرا می‌کنیم

کدخبر: 2368277
خبرنگار:

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اگر شورای نگهبان مصوبه انتخاباتی مجلس را تأیید کرد و مجمع تشخیص مصلحت نیز آن را مغایر با سیاست‌های کلی تشخیص نداد و ابلاغ شد، ما به عنوان مجری اجرا خواهیم کرد.

به گزارش نسیم‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر؛ جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور درخصوص طرح اصلاح قانون انتخابات که در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است، اطهار داشت: مصوبات مجلس شورای اسلامی پیرامون قانون انتخابات قاعدتاً باید روال قانونی خود را طی کند.

وی با بیان اینکه موضع دولت در این خصوص قبلاً اعلام شده است، اظهار کرد: همانطور که آقای وزیر کشور هم تاکید کرده است، اگر شورای نگهبان این مصوبه را تأیید کرد و مجمع تشخیص مصلحت نیز آن را مغایر با سیاست‌های کلی تشخیص نداد و ابلاغ شد، ما به عنوان مجری اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است، دولت در بهمن ماه سال ۹۷ لایحه جامع انتخابات را که نگاهی جامع به انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها دارد را تصویب و در اسفند همان سال تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. در این میان کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم ترجیح داد بررسی لایحه جامع انتخابات را فعلاً به صحن علنی نیاورد و طرحی را با عنوان طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار دهد.

قابل ذکر است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، هفته گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: اگر این طرح تبدیل به قانون شود، اجرایش می‌کنیم.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: