رستم قاسمی: باید الگوی اقتصادی خود را شفاف کنیم

کدخبر: 931761

سردار قاسمی در دومین "همایش بزرگ سلحشوران دفاع مقدس" اظهار داشت: با الگوی اقتصادی مردم محور، اصلاح ساختار و مدیریت جهادی می‌توانیم بر تحریم دشمنان غلبه کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم» سردار رستم قاسمی، مشاورمعاون اول رییس جمهوری در دومین «همایش سلحشوران اقتصادی دفاع مقدس» که شب گذشته در سالن خلیج فارس باغ موزه برگزار شد، اظهار داشت: امروز دشمن هرگز به دنبال رویارویی مستقیم با ما نیست، بلکه دشمن شیوه‌ی جدیدی را برای مقابله با ما در پیش گرفته و آن شیوه برخوردهای اقتصادی است .

وی با بیان اینکه امروز اقتصاد تبدیل به یک زنجیره و سامانه شده است، تصریح کرد: نقش اقتصاد در زندگی مردم بسیار پر رنگ است و هرچقدر که پیش می‌رویم این سامانه گسترده تر و وابستگی مردم به آن بیشتر می شود .

وزیر نفت دولت دهم در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی کشور گفت: کشور ما دارای یک پتانسیل اقتصادی است که این پتانسیل در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و همچنین از لحاظ ژئوپولتیکی ظرفیت فوق العاده‌ای دارد، به گونه‌ای که از 32 کشوری که به دریای آزاد دسترسی ندارند، 15 کشورهمسایه ما هستند .

مشاور معاون اول رئیس جمهور به جغرافیای طبیعی خاص و منابع و معادن سرشار زیر زمینی در کشور اشاره کرد و افزود: خداوند جدول مندلیف را در کشور ما ایجاد کرده و انواع مواد معدنی از جمله سنگ آهن، مس، روی و ... در کشور ما وجود دارد .

قاسمی با تاکید براینکه ظرفیت‌های کشور ما در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، منابع طبیعی، نفت و گاز به گونه‌ای است که با استفاده صحیح اقتصادی از این ظرفیت‌ها ما دیگر از تحریم حراسی نداریم، افزود: برای استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها باید الگوی اقتصادی خود را شفاف کنیم و ما با الگوی اقتصادی مردم محور،اصلاح ساختار و مدیریت جهادی می‌توانیم بر تحریم دشمنان غلبه کنیم .

وی در ادامه نقص ساختار اقتصادی در کشور را عامل عقب ماندگی برشمرد و گفت: یکی از استنادات نقص ساختار اقتصادی این است که مثلا ما در میانه کارخانه‌ی فولاد می‌زنیم اما سنگ آهنش را از کرمان وارد می‌کنیم که این یک ایراد ساختاری اساسی در اقتصاد کشور است که باید با آمایش اقتصادی اصلاح شود .

مشاور معاون اول رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری در هفت سال اخیر هر سال بر روی مسائل اقتصادی تاکید کرده‌اند و این امر نشان دهنده‌ی نقش بی بدیل اقتصاد در زندگی مردم است .

گفتنی است؛ مراسم هنری و اجرای موسیقی، رونمایی از کلیپ شهید همت، پخش اذان شهادت و اهداء لوح تقدیر به مدیران ارزش آفرین کشور از حاشیه‌های دومین «همایش سلحشوران حماسه اقتصادی دفاع مقدس» بود.

ارسال نظر: