سید حسین نصرالله: فکر می کردند واکنش مقاومت به یهودی سازی فقط در حد بیانیه است

کدخبر: 2373063

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت آزادسازی جنوب لبنان با تاکید بر اینکه «پیروزی ۲۰۰۰ توسط ملت لبنان و مقاومت رقم خورد» به صهیونیست‌ها درباره ماجراجویی جدید در لبنان هشدار داد.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به‌ مناسبت سالروز آزاد سازی جنوب لبنان و عید پیروزی مقاومت  گفت:  ما امروز در ماه مه دو پیروزی را جشن می‌گیریم، یکی 25 مه 2000 در لبنان و دیگری 21 مه 2021 در غزه.

مقاومت فلسطین خوش درخشید

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنانش با اشاره به نبرد غزه در رویارویی با صهیونیست‌ها، این پیروزی را به مقاومت فلسطین تبریک گفت و اعلام کرد: سران جنبش‌‌های مقاومت فلسطینی و فرماندهان شاخه‌های نظامی آن در نبرد اخیر در غزه  خوش درخشیدند.‎آنچه مقاومت در غزه انجام داد یک گام تاریخی بی‌نظیر در تاریخ نزاع با دشمن بود.

‎دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود به مناسبت آزادسازی جنوب لبنان تصریح کرد: پیروزی 2000 توسط ملت لبنان و مقاومت رقم خورد و نتیجه فداکاری جنبش‌ها و احزاب ملی بود.

 آزادسازی لبنان در سال 2000 سنگ بنای پیروزی‌ها بود

‎وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی 2000 موضع رسمی و ثابت مسئولان کشور، (امیل لحود رئیس جمهور اسبق، نبیه بری رئیس پارلمان و سلیم الحص نخست وزیر وقت لبنان) بود.

‎سید حسن نصرالله تاکید کرد:  آزادسازی لبنان در سال 2000 دوره پیروزی‌‌ها را بنا نهاد و در آن روز مقاومت این پیروزی را تقدیم به فلسطین کرد، زیرا هدف آنجا بود. 

‎وی ادامه داد: پیروزی لبنان در 2000 دوست و دشمن و مسئله فلسطین و روند درگیری‌ها را در مسیرهای راهبردی متفاوتی قرار داد.

علت جنگ اخیر غزه حماقت سران دشمن و محاسبات غلط آن بود

نصرالله در ادامه سخنرانی خود به جنگ غزه اشاره و تصریح کرد، علت جنگ اخیر غزه حماقت سران دشمن و محاسبات غلط آن بود. ورود قدس به دایره تهدید، خطری به وجود آورده که رهبران مقاومت را به سمت موضع‌گیری تاریخی، قاطع و جدید سوق داد.

دبیرکل حزب الله عنوان کرد : ارزیابی اسرائیل این بود که واکنش (مقاومت) به پروژه یهودی‌سازی در قدس فراتر از حرف و بیانیه نخواهد بود.

اقدام مقاومت فلسطین یک گام تاریخی بی‌نظیر در تاریخ منازعه با دشمن بود

‎دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: آنچه که غزه انجام داد یک گام تاریخی پیشرفته در تاریخ درگیری با دشمن است که بسیار ارزشمند است. غزه در تصمیم خود برای اجرای تهدیداتش در پاسخ به اقدامات رژیم اشغالگر در قدس، دوست و دشمن را شگفت زده کرد. مهمترین اشتباه در ارزیابی‌های دشمن این بود که به ذهنش خطور نمی‌کرد غزه یک تصمیم تاریخی مهم بگیرد.

تحول تاریخی در نبرد «شمشیر قدس»؛ غزه به حمایت از قدس برخاست

سید حسن نصرالله در این باره به تحول تاریخی در جنگ غزه اشاره کرد و گفت: اهالی غزه و مقاومت آن آماده دفاع و فداکاری در راه قدس و مسجدالاقصی بودند. تحول تاریخی در نبرد «شمشیر قدس» این بود که غزه برای حمایت از قدس و اهالی آن وارد نبرد شد و نه حمایت از غزه.

‎وی در ادامه خطاب به صهیونیست‌ها گفت: لازم است بدانید که آسیب زدن به قدس و مسجدالاقصی با تجاوزات دیگری که انجام می‌دهید متفاوت است.‎

نصرالله اظهار داشت، نبرد شمشیر قدس چیزی را آشکار کرد که صهیونیست‌ها باید بفهمند و در ارزیابی‌هایشان تجدید نظر کنند.‎

وی افزود: مقاومت غزه معادله جدیدی ایجاد کرد که آن مسجدالاقصی و قدس در برابر «مقاومت مسلحانه» است. 

«قدس در برابر جنگ منطقه‌ای» معادله جدید نصرالله

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه از معامله جدیدی در نبرد آینده با رژیم صهیونیستی سخن گفت و افزود: معادله‌ای که باید به آن برسیم این است: قدس در برابر جنگ منطقه‌ای و تجاوز به قدس به معنای جنگ منطقه‌ای است که یعنی نابودی اسرائیل.‎ هنگامی که اسرائیل با این معادله مواجه شود می‌داند که هر اقدامی منجر به نابودی آن خواهد شد.

‎نصرالله افزود، هنگامی که مقدسات اسلامی و مسیحی در معرض خطر جدی قرار بگیرد خطوط قرمز معنایی ندارد. همه جهان در نبرد اخیر دیدند که یک ملت فلسطین وجود دارد که با یک روح به سمت یک هدف پیش می‌رود.

در جنگ اخیر غزه «معامله قرن» متلاشی شد

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: نبرد شمشیر قدس جایگاه و اعتبار مسئله فلسطین را به آن برگرداند و آن را به رسانه‌ها تحمیل کرده است. از نتایج این نبرد احیای فرهنگ و روح مقاومت به عنوان تنها راه برای بازگرداندن سرزمین بود. نبرد شمشیر قدس ضربه‌ای مهلک به روند عادی‌سازی و کشورهای سازشکار و رسانه‌های آنها بود. بعد از این نبرد می‌توانیم صراحتا بگوییم که معامله قرن سرنگون و متلاشی شد. یکی دیگر از نتایج نبرد شمشیر قدس نمایش دوباره چهره زشت و واقعی اسرائیل به عنوان یک «رژیم آپارتاید» بود.‎

نبرد اخیر توانایی‌های موشکی مقاومت را نشان داد

‎سید حسن نصرالله به دستاوردهای این دور از نبرد مقاومت غزه اشاره و تصریح کرد: همچنین یکی از نتایج نبرد شمشیر قدس هدایت قطب‌نما در منطقه به سمت دشمن واقعی است. یکی دیگر از نتایج این نبرد ورود نوار غزه به «کل معادله فلسطین» است که پیشرفت بزرگی در جنگ محسوب می‌شود. یکی از دستاوردهای اخیر مقاومت در غزه قدرت ادامه شلیک موشک‌ها در ساعاتی بود که از قبل اعلام کرده بود. نبرد اخیر توانایی‌های موشکی مقاومت در سطح کیفی و کمی و برد موشک‌ها را نشان داد.

یک نتیجه دیگر این جنگ شکست رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌های مقاومت بود که بیانگر شکست اطلاعاتی دشمن است. درحالی که نتانیاهو به گنبد آهنین افتخار می‌کرد و آن را در هر بازاری ارائه می‌کرد.‎

فلج کردن امنیت رژیم صهیونیستی یک دستاورد نظامی بی‌سابقه بود

‎وی در ادامه تاکید کرد، هنگامی که اسرائیل در همه جای فلسطین احساس ناامنی داشته باشد حداقل کاری که می تواند انجام دهد این است که این سرزمین را ترک کند. از جمله مهمترین دستاوردهای نبرد شمشیر قدس فلج کردن امنیت رژیم صهیونیستی بود که یک دستاورد نظامی بی‌سابقه است.

جنگ اخیر خط بطلانی بر چهره امن رژیم صهیونیستی در خارج کشید

دبیرکل حزب‌الله در ادامه با اشاره به نتایج و پیامدهای این جنگ و درگیری داخلی در اراضی اشغالی 48  تصریح کرد: یکی از نتایج جنگ اخیر پایان چهره امن رژیم صهیونیستی در خارج بود. یکی دیگر از نتایج این نبرد این بود که رژیم اشغالگر مجبور شد در برابر فلسطینیان مناطق 1948 قرار بگیرد که دشمن صهیونیستی آن را یک تهدید موجودیتی توصیف می‌کند. 

قوی‌ترین ارتش منطقه نتوانست وارد جنگ زمینی شود

وی اظهار داشت: یکی از نتایج جنگ اخیر غزه شکست دشمن در رسیدن به انبارهای موشک‌های مقاومت بود که هنوز شلیک نشده‌اند. همچنین از دیگر نتایج این جنگ شکست دشمن در ارزیابی پاسخ غزه و فلسطینیان 1948 بود. یکی از مظاهر شکست دشمن در جنگ اخیر این بود که وارد جنگ زمینی نشد. قوی‌ترین ارتش منطقه نتوانست وارد جنگ زمینی شود و این یک شکست استراتژیک است و صرفا یک شکست عادی نیست. همچنین یکی از مظاهر شکست دشمن عدم توانایی آن در ارائه چهره پیروزی بود.

‎سید حسن نصرالله در ادامه به بحث آزادسازی جنوب لبنان برگشته و گفت، هر روز مقاومت در لبنان قدرتمندتر و آماده‌تر می‌شود. مقاومت در لبنان حتی با استناد به موضع رسمی نیز در قدرتمندترین جایگاه خود قرار دارد.

نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها: شرایط ما متفاوت‌تر از غزه است پس اشتباه نکنید

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: در ارزیابی‌های خود درباره لبنان اشتباه نکنید، همانگونه که درباره غزه اشتباه کردید و می‌دانید که وضعیت ما متفاوت است.‎

  دبیرکل حزب الله در ادامه به شهادت «محمد طحان» جوان لبنانی که در مرز فلسطین اشغالی در راه قدس به دست نطامیان صهیونیست به شهادت رسید اشاره کرده و گفت، ما باید خون محمد طحان را نیز در حسابمان با دشمن اضافه کنیم.

نصرالله خطاب به اشغالگران صهیونیست تاکید کرد: ما بر خون محمد طحان صبر می‌کنیم اما آن را رها نخواهیم کرد و خون این شهید نیز به خون «علی کامل محسن» اضافه می‌شود.‎

دو راه برای تشکیل دولت لبنان

‎وی در ادامه به پرونده سیاسی لبنان و تشکیل دولت در این کشور پرداخت و اعلام کرد، مشکل تشکیل دولت صرفا یک مشکل داخلی است. دو راه برای تشکیل دولت وجود دارد و راه حل سومی نیست؛ یا توافق میشل عون، رئیس جمهوری کشور و سعد حریری، نخست وزیر مکلف و یا کمک نبیه بری، رئیس پارلمان.

‎سید حسن نصرالله مجددا به بحث فلسطین برگشت و گفت، استواری و ثابت قدم بودن محور مقاومت در کشورهای مختلف حامی و اهرم اصلی پیروزی در فلسطین بود. دشمنان و دوستان باید درباره سخنان آیت‌الله سیستانی درباره فلسطین فکر کنند. مخاطبان زیادی با دین و مذهب و اندیشه و سیاست مختلف در جهان وجود دارند که امروز طرفدار فرهنگ مقاومت هستند.

یمن قدرت بزرگ محور مقاومت

وی در ادامه به مقاومت در یمن اشاره کرده و اظهار داشت، عملکرد یمن با وجود محاصره‌ای که بر آن در همه زمینه‌ها تحمیل شده عالی است و یک قدرت بزرگ برای محور مقاومت محسوب می‌شود.

نابودی اسرائیل نزدیک است

سید حسن نصرالله تصریح کرد، نابودی اسرائیل نزدیک بوده و مسئله آن تنها مسئله زمان است. باید پرسید اگر برنامه‌هایی که در سالهای اخیر برای منطقه ما تهیه شده بود موفق می‌شد چگونه بر فلسطین تاثیر می‌گذاشت. 

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: