وزیر سابق نفت در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

ضرر چند صد میلیون دلاری روحانی با سه سال تاخیر در راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

کدخبر: 2097280

وزیر سابق نفت گفت: امروز باید این پالایشگاه باید ۳۸ میلیون لیتر بنزین تولید می کرد و اگر روند پیشرفت گذشته بر آن حاکم بود باید نیمه اول سال ۹۳ به بهره برداری می رسید . دولت روحانی روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین وارد کرد، در حالی که باید ۲۸ میلیون لیتر بنزین صادر می کرد!

رستم قاسمی وزیر سابق نفت در گفتگو با « نسیم آنلاین » با انتقاد از کندی روند افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار کرد: ستاره خلیج فارس با پیشرفت 75 درصد تحویل دولت فعلی شده، ولی امروز 90 درصد پیشرفت داشته و تکمیل شده است.

وی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آقای روحانی برای انتخابات رفتید و این پروژه را افتتاح کردید، اگر راست می گویید از این پالایشگاه بنزین استخراج کنید. 75 درصد تا 90 درصد چند درصد است؟ 4 سال پیشرفت 15 درصدی این پالایشگاه طول کشیده و امروز باید در خصوص پیشرفت کند این پروژه جواب می دادید.

وزیر سابق نفت گفت: امروز باید این پالایشگاه 38 میلیون لیتر بنزین تولید می کرد و اگر روند پیشرفت گذشته بر آن حاکم بود باید نیمه اول سال 93 به بهره برداری می رسید . دولت روحانی روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد کرد، در حالی که باید 28 میلیون لیتر بنزین صادر می کرد!

قاسمی تصریح کرد: آقای روحانی با تاخیر در افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس چند صد میلیون دلار به کشور ضرر زدید؟ باید بیایید و در این زمینه پاسخگو باشید. آیا واقعا شما بنزین را خودکفا کردید؟ همین پیشرفت 15 درصدی هم که در این چهار سال انجام شد کالایش قبلا خریداری شده بود.

وی بیان کرد: دولتمردان از این که مردم نمی دانند مسائل فنی چیست نمی دانند کمپرسور چیست سواستفاده می کنند و به مردم می گویند که کمپرسور پالایشگاه در گمرک گیر کرده بود و با بعد از برجام وارد کردیم. این در حالی است که کارشناسان و فعالان صنعت نفت آمار و ارقام واقعی را در سایتها ارائه دادند.

وزیر سابق نفت به اشاره به صحبتهای رئیس جمهور در روز افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت تمام سخنان آقای روحانی در مورد پیشرفت 45 درصدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت قبل دروغ است.

ارسال نظر: