اقداماتی که هنگام خرابی پکیج باید انجام دهیم

کدخبر: 2372074

حتما برای شما هم پیش آمده است که پکیج‌تان خراب شده و در این موقعیت نمیدانستید که انجام چه کاری میتواند مفید باشد. نگران نباشید با خواندن این مطلب اقداماتی را که باید انجام دهید را به شما آموزش می‌دهیم. زین پس بعد از خراب شدن پکیج دست و پای خود را گم نکنید با انجام چند کار ساده ایراد را برطرف کنید.

نسیم آنلاین: حتما برای شما هم پیش آمده است که پکیج‌تان خراب شده و در این موقعیت نمیدانستید که انجام چه کاری میتواند مفید باشد. نگران نباشید با خواندن این مطلب اقداماتی را که باید انجام دهید را به شما آموزش می‌دهیم. زین پس بعد از خراب شدن پکیج دست و پای خود را گم نکنید با انجام چند کار ساده ایراد را برطرف کنید.

ابتدا بررسی کنید که مشکل پکیج‌ تان چیست

در قدم اول عیب‌یابی بررسی کنید که آیا پکیج روشن نمیشود؟ آیا پکیج روشن است و آب گرم نمیشود؟ و ... معمولا هنگام خرابی پکیج، برد دستگاه با نمایش ارور سعی در راهنمایی در مشکل بوجود آمده دارد.

بنابرین اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اگر دسترسی به دفترچه دستگاه پکیج را ممکن باشد، با مراجعه به قسمت خطاها، عیب دستگاه را بیابید.
  • اگر دفترچه پکیج موجود نباشد میتوانید با جستجوی ارور و نام برند پکیج‌تان به اشکال بوجود آمده پی ببرید.
  • اگر پکیج شما مدل آنالوگ است نحوه چشمک زدن چراغ‌ها و اگر دیجیتال است عدد و حروفی نمایش داده شده روی پنل، ارور را اعلام می‌کند.

به یاد داشته باشید فرقی ندارد که پکیج دیواری شما از چه برندی است، حجم آن چقدر است و برای چه مکانی از آن استفاده می‌کنید. پکیج دستگاه پرمصرفی است و تقریبا در تمام فصول سال از آن استفاده می‌شود. در ماه‌های گرم سال برای تولید آب گرم مصرفی و در فصول سرد برای گرمایش رادیاتور و شوفاژ و گرم کردن محیط از پکیج استفاده می‌شود. این استفاده مداوم باعث می‌شود که به مرور عمر پکیج دیواری کوتاه‌تر شود و بیشتر به سرویس و تعمیر پکیج نیاز داشته باشد. همچنین وجود رسوبات و مواد معدنی محلول در آب باعث ایجاد رسوبات در سیستم لوله کشی پکیج می‌شود و کم کم دستگاه را از کار خواهد انداخت. برای نگهداری صحیح و طولانی مدت از این دستگاه باید به صورت دوره‌ای پکیج را سرویس کنید.

22

برخی از مشکلات متداول دستگاه پکیج‌تان را خودتان حل کنید

معمولا رایج‌ترین مشکلات پکیج به دلیل وجود هوای زائد در لوله‌ها و یا نوسانات فشار پکیج و یا مشکلی در دودکش پیش می‌آید. این اختلالات از جمله وضعیت هایی هستند که شما بدون نیاز به کارشناس قادر به رفع مشکل آن هستید. اما موارد مهمتری چون رسوب داخل لوله ها٬ مشکلاتی در برد دستگاه و یا بعبارتی اشکالاتی در قطعات داخلی دستگاه از جمله موقعیت هایی است که قطعا نیازمند یک کارشناس خبره هستید.

با هواگیری مشکلات گرم نشدن آب رادیاتور را برطرف کنید

یکی از مشکلاتی که می‌توانید خودتان برطرف کنید، هواگیری پکیج و رادیاتور‌ها است. معمولا مشکلات زیر با هواگیری پکیج برطرف می‌شوند:

  • تولید صدای ناهنجار بعد از روشن کردن پکیج
  • گرم نشدن آب گرم مصرفی
  • تولید صدای ناهنجار رادیاتور‌ها
  • گرمای نشدن یکنواخت رادیاتورها

جهت هواگیری رادیاتورها میتوانید با کمک پیچ مخصوص رادیاتور، آن را باز کرده و تا خالی شدن کامل هوای موجود رادیاتور صبر کنید و سپس پیچ را ببندید. بهتر است قبل از اقدام به کار، لگنی را زیر رادیاتور قرار دهید تا آب موجود در آن موجب خیس شدن منزل شما نشود و سپس با یک حوله جاهای نمدار و خیس را پاک کنید. آموزش های کامل‌تر را میتوانید در دفترچه راهنما و یا در آموزش های اینترنت بیشتر بخوانید.

تنظیم نبودن فشار پکیج چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

فشار دستگاه عددی است که روی پنل پکیج نمایش داده میشود و عدد استاندارد فشار باید عددی بین  1تا 1.5 باشد. اگر فشار دستگاه کمتر از 1 و یا بیشتر از 1.5  است باید فشار دستگاه را تنظیم کنید. گاهی فشار پکیج به دلایل مختلفی از حد استاندارد بالاتر رفته و یا افت می‌کند که در هر دو صورت باعث اختلال در عملکرد دستگاه پکیج میشود. یکی از مهم‌ترین مشکلات که در زمان تنظیم نبودن فشار پکیج به وجود می‌آید، گرم نشدن آب مصرفی منزل با وجود روشن بودن پکیج است.

برای تنظیم فشار میتوانید از دفترچه راهنما یا آموزش های اینترنت کمک بگیرید. اما بطور خلاصه برای افزایش فشار پکیج، شیرپرکن زیر پکیج را باز کنید و تا بالا رفتن فشار پکیج صبر کنید و سپس شیر را ببندید. اگر چنانچه فشار دستگاه بالا بود، باید شیر آب رادیاتور حوله خشک داخل حمام را باز کنید و تا پایین آمدن فشار دستگاه صبر کنید و سپس آن را ببندید.

11

مشکل دودکش ها را خودتان برطرف کنید

یکی از خطرات پکیج در منزل، وجود اختلال و ایراد در عملکرد دودکش است. بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند منجر به گاز گرفتگی و خفگی اعضای منزل شود. دودکشی که ایراد دارد با این نشانه‌ها همراه است:

  • احساس بوی گاز، بوی دود یا پلاستیک در منزل
  • خاموش شدن خود به خودی پکیج
  • زرد بودن شعله
  • روشن شدن به صورت انفجاری
  • روشن نشدن پکیج

کافی است که دودکش را بررسی کنید، گاهی ممکن است که لانه کبوتری در آنجا یافت شود و یا چیزی راه خروج دود را مسدود کرده باشد.

چه زمانی با برای سرویسکاری دستگاه پکیج تماس بگیریم؟

امیدواریم توانسته باشیم با نوشتن این متن، ذهنیتی نسبت به مشکلاتی از پکیج که خودتان میتوانید برطرف کنید داده باشیم و بدانید که رفع مشکلاتی نظیر رسوب زدایی، رفع عیوب برد، تعمیر پکیج و رفع اشکالات داخلی پکیج، نیازمند یک کارشناس فنی و آشنا به پکیج هستید. بسیاری از ایرادات پکیج به دلیل سرویس نشدن به موقع آن بوجود می‌آید بنابراین برای جلوگیری از خرابی‌های پی در پی حتما سرویس دوره ای پکیج دیواری را جدی بگیرید.

 

ارسال نظر: