يك روانشناس پاسخ می دهد؛

چرا باید فیلم ژانر وحشت در سینمای ایران ساخته شود؟

کدخبر: 2207863

مهدی اسماعیل تبار روانشناس، درباره لزوم ساخت فیلم سينمايی در ژانر وحشت توضیحاتی ارائه داد.

مهدی اسماعیل تبار روانشناس ، درباره لزوم توجه بیشتر به ساخت فيلم های سينمايی در ژانر وحشت به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: وقتی آسیب و معضلی از طریق ژانر وحشت تبدیل به فیلمنامه شود، می تواند مدیریت هیجان، تصميم و مهارت را به مخاطب آموزش دهد.

وی افزود: اگر در ژانر وحشت مثل کمدی یا درام تولیدات سينمايی داشته باشیم، خلأ بزرگی در جامعه پوشش داده می شود. برای مثال مخاطب بعد از دیدن سریالی مثل « او یک فرشته بود » - که کمی معمایی و ماورایی بود- به یک معرفت جدید و شناخت درست از مفهوم شیطان رسید. اینکه چطور می تواند با این مسئله روبرو شود و چه طور می تواند با آن مقابله کند را درک کرد.

اسماعيل تبار اظهار كرد: وجود این ژانر در سینما و آثار نمایشی، این مزیت را دارد که مخاطب یاد بگیرد چگونه با دلهره و ترس هایش مقابله کند؛ اینکه اصلا آن دلهره درست است یا غلط و این یکی از دلایلی است که در جامعه ما جادو و رمالی گاهی بسیار از علم روانشناسی با استقبال بیشتری مواجه می شود.

او با اشاره به برخی تجربيات عينی گفت: در همین مطبی که من کار می کنم، خیلی از کودکان از فیلم های ترسناکی که پنهان و قاچاق وارد کشور می شود، مثال می زنند. چرا ما خودمان تولید محتوايی متناسب با فرهنگ خودمان نداشته باشیم؟! این آثار اگر ساخته شوند، می توانند کلاس درسی برای مخاطب کودک، نوجوان و بزرگسال به وسعت سالن های سینما باشند.

اسماعيل تبار در پايان گفت: این روزها بسیاری از بچه ها از مفاهیمی مثل تاریکی و ... می ترسند؛ وقتی از آنها می پرسی که کتاب، فیلم و یا نمایشی در این باره دیده و یا از این ترس ها شناختی دارد یا نه، جوابشان منفی است. این همان خلأ بزرگی است که به دلیل توجه نکردن به نیاز مخاطب ايجاد می شود؛ آن هم در دورانی که بسیاری ار عرفان های کاذب و .. در حال رشد هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: