پایان زمان قانونی اخذ رأی و آغاز شمارش آرای دور دوم انتخابات

کدخبر: 2379600

زمان قانونی اخذ رأی که تا ساعت ۲۲ تمدید شده بود، دقایقی قبل به پایان رسید و شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس آغاز شد.

مدت زمان قانونی اخذ رأی که تا ساعت ۲۲ تمدید شده بود، دقایقی قبل به پایان رسید و شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس آغاز شد.

طبق قانون رای گیری برای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه داشت.

پس از آن زمان قانونی برای رای‌گیری سه مرتبه تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

هم اکنون نیز با پایان زمان قانونی برای رای گیری مسئولان شعب در حال شمارش آراء هستند. البته طبق دستورالعمل ستاد انتخابات کشور در آخرین اطلاعیه خود (اطلاعیه شماره ۱۹) مسئولان شعب موظف به رای‌گیری از افراد حاضر هستند.

مردم ایران امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) با حضور پای صندوق رأی در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردی»، «تهران، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبدکاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «ورامین» نمایندگان خود را انتخاب کردند.

به گزارش فارس، حوزه‌های تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر انتخاباتِ تمام‌الکترونیک داشتند.

حدود ۱۱۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و انتخابات ۸ حوزه انتخابیه (تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر) به شکل تمام الکترونیکی برگزار شدند.

تعداد آرای ماخوذه صحیح مرحله اول در حوزه انتخابیه تهران طبق اعلام وزارت کشور یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که امروز برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه تهران به رقابت پرداختند.

منبع: فارس
ارسال نظر: