مک دونالد غذاهایش را زیر فشار تحریم از سوی حامیان غزه‌ ارزان کرد

کدخبر: 2379616

معروف‌ترین رستوران زنجیره‌ای فست فود در جهان که از موج تحریم حامیان رژیم صهیونیستی در جهان ضربه مالی متحمل شده است مجبور به ارزان‌کردن غذاهایش برای جذب مشتری شد‌.

شرکت فست فود زنجیره‌ای مک دونالد در تلاش برای جبران ضررهای خود در نتیجه مواجهه با تحریم گسترده جهانی، آماده می‌شود تا وعده‌های غذایی 5 دلاری را در رستوران‌های آمریکایی خود ارائه دهد و از این طریق تعداد مشتریان بیشتری را جذب کند.

در گزارش بلومبرگ آمده است که فروش این شرکت غول پیکر شاهد کاهش رشد فروش جهانی آن برای چهارمین سه ماهه متوالی بوده است.

روند کاهش فروش مک دونالد از اکتبر گذشته به دلیل تحریم گسترده جهانی محصولات این شرکت سرعت گرفته است آن هم به دنبال اینکه خبر ارائه وعده‌های غذایی رایگان به نظامیان صهیونیست مشغول جنگ در نوار غزه توسط شعبه های مک دونالد در سرزمین‌های اشغالی موجب خشم گسترده مخالفان جنگ غزه شد.

مک دونالد در اوایل آوریل گذشته نیز اعلام کرد که امتیاز خود را در سرزمین‌های اشغالی به مدت 30 سال از شرکت صهیونیستی آلونیال لیمیتد که مالک آن است، خریداری خواهد کرد.بر اساس این تصمیم مالکیت 225 رستوران مک دونالدز در سرزمین‍های اشغالی با بیش از 5000 کارمند از شرکت آلونیال پس گرفته می‌شود. 

این شرکت صهیونیستی هم خبر مذکور را تایید کرده است.از همان روزهای نخست تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که شرکت آلونیال به عنوان صاحب امتیاز مک دونالد در سرزمین‌های اشغالی اقدام به توزیع غذای رایگان در بین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی کرد، مک‌دونالد بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای فست‌فود دنیا با تحریم بی سابقه حامیان فلسطین در سراسر دنیا و به ویژه کشورهای خاورمیانه و آفریقا روبه رو شد.

مک دونالد با وجود اینکه یک رستوران زنجیره‌ای جهانی است اما امتیازهای تاسیس آن معمولا در مالکیت شرکت‌های بومی در کشورهای مختلف است.

کریس کمپچینسکی، مدیرعامل مک‌دونالدز ژانویه گذشته گفت که این شرکت به دلیل جنگی که اسرائیل علیه غزه به راه انداخته و به تبع آن اقدام عرب ها مسلمانان و دیگران از کشورهای مختلف جهان در تحریم برندهای تجاری حامی اسرائیل، در تعدادی از بازارها در خاورمیانه و فراتر از آن، شاهد «خسارت محسوس» بوده است .

مک دونالد یکی از معروف ترین و بزرگترین شرکت‌های فست فود در جهان است که بیش از 40 هزار شعبه در بیش از 120 کشور جهان دارد. اما حق امتیاز آنها اغلب متعلق به شرکت های محلی است که به طور مستقل فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس
ارسال نظر: