نحوه نصب چراغ استخری و آبنما و نکات نگهداری آن

کدخبر: 2377058

امروزه نورپردازی یکی از صنعت‌هایی است که باعث جذابیت بیشتر نمای خارجی و دکوراسیون داخلی در فضاهای مختلف می‌شود. هرچند چراغ‌های مختلفی برای نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما چراغ‌هایی که در نورپردازی استخر و آبنما کاربرد دارند، دارای درجه حفاظت و ساختارهای متفاوتی هستند. به همین دلیل نحوه نصب آن‌ها با دیگر چراغ‌ها کاملاً متفاوت است.

خرید والواشر و آشنایی با آن

Picture1

وال واشرها یکی از جذاب‌ترین المان‌های نورپردازی در استخرها محسوب می‌شوند که نور را به ‌ زیبایی درون آب پخش می‌کنند. الگوی پخش این چراغ‌ها به‌صورت خطی باریک است که با افت نور همراه بوده و به‌مرور محو می‌شود. در ساختار والواشرها از دیودهای ساطع‌کننده نور یا همان LED استفاده می‌شود.

این LEDها معمولاً یک یا سه وات توان دارند و به‌صورت ردیفی پشت سر هم قرار می‌گیرند. خرید وال واشر بهترین گزینه برای مکان‌هایی است که فضای باریکی دارند. والواشرها به‌ دلیل پروفیل آلومینیومی آن، نصب بسیار راحتی دارد و ساختار آن به‌خوبی قادر به تحمل فشارهای ناشی از آب است. همچنین به دلیل برخورداری از درجه حفاظت IP واترپروف یا ضدآب است و می‌توان آن را در عمق استخرها و آبنماها نیز نصب نمود.

خرید وال واشر استخری ارزان و نحوه سیم‌کشی آن

پس از خرید والواشر استخری ارزان باید توجه کنید که وال واشرها باید به‌طور سری به هم متصل شوند. این نوع سیم‌کشی باعث می‌شود که عمر مفید وال واشرها افزایش پیدا کند و در صورت بروز مشکل، کمترین آسیب را متحمل شوند. همچنین بهتر است نوعی از وال واشرها را تهیه کنید که لنزدار بوده و لنز آن‌ها از نوع آنتی UV است.

این نوع لنز مانع از نفوذ نور فرابنفش شده و کارایی و کیفیت وال واشر را همچنان حفظ خواهد کرد. دقت کنید که حتماً جنس سیت یا بدنه والواشرها آلومینیومی باشد. ازآنجاکه این محصولات برای محیط آبی به‌خوبی استفاده می‌شود و دیگر متریال‌ها در چنین محیطی بلافاصله شروع به زنگ زدن می‌کنند اما آلومینیوم در برابر پوسیدگی مقاوم است.

بررسی قیمت خرید وال واشر استخری ضدآب

قیمت وال واشرها به عوامل مختلفی همچون سایز آن‌ها، نوع رنگ‌بندی، کیفیت ساخت، سطح درجه حفاظت و لنزدار بودن یا نبودن آن بستگی دارد. برای خرید والواشر استخری باید به تناسب توان آن با فضای استخر نیز توجه کنید. والواشرها توان‌های مختلفی دارند و هرچه توان بیشتر باشد، نوردهی نیز بیشتر است.

از وال واشرها علاوه بر فضای استخر در نورپردازی ساختمان، پل‌ها، برج‌ها، ویلا، پارک، رستوران، کافی‌شاپ و فضای ورزشی نیز استفاده می‌شود. انعطاف‌پذیری وال واشرها برای قرار گرفتن در فضاهای مختلف یکی از ویژگی‌های بارز آن‌ها به حساب می‌آید که باعث می‌شود بتوان از آن‌ها در هر محیطی استفاده کرد.

با خرید لاینر خطی زیباترین طرح‌های نورپردازی را اجرا کنید

 

Picture1

لاینرهای خطی جزو مدرن‌ترین المان‌های نورپردازی محسوب می‌شوند که ویژگی‌های برتر زیادی نسبت به دیگر انواع چراغ‌های نورپردازی دارند. با خرید لاینر شما می‌توانید شار نوری بیشتر و انرژی مصرفی کمتری داشته باشید. همچنین بازدهی آن‌ها نسبت به دیگر چراغ‌ها بسیار بیشتر خواهد بود. لاینرها بهترین گزینه نورپردازی برای کنج دیوارها هستند.

چراکه شکست دیوار هیچ تأثیر بر روی آن‌ها ندارد و به‌راحتی می‌توان لاینر را نیز متناسب با شکل دیوار، نصب کرد. طول این چراغ‌ها معمولاً بلند بوده و ظاهر شیک و مدرنی دارند. الگوی پخش نور آن‌ها خطی و باریک است و می‌توان از آن‌ها در هر فضایی استفاده کرد. البته باید توجه داشته باشید که اگر خواهان استفاده از آن‌ها در فضای استخر یا برای آبنما هستید، باید حتماً از درجه حفاظت و استاندارد IP بخصوص IP بالاتر از 65 برخوردار باشند.

خرید چراغ خطی اویز جهت روشن کردن فضای استخر

یکی از انواع لاینرها، چراغ خطی آویز است. این دسته توسط بندهایی از محل نصب آویزان می‌شوند. این محصولات با توجه ‌به شکل مستطیلی و حالت آویزانی که دارند، بی‌شک جزو زیباترین چراغ‌هایی هستند که می‌توان برای نورپردازی قسمت‌هایی همچون رخت‌کن استخر، سونا، جکوزی و فضای اصلی استخر از آن استفاده کرد.

لاینرها از تعدادی لامپ کوچک LED ساخته شده‌اند که پشت سر هم ردیف شده و درون یک پروفیل بسته قرار گرفته‌اند. نتیجه چنین طراحی بی‌نظیری، خطی نورانی است که حتی می‌تواند کاملاً جایگزین چراغ‌های روشنایی معمولی نیز بشود. به همین دلیل خرید چراغ نور خطی در چند سال گذشته با تقاضای زیادی ازطرف کاربران مواجه شده است.

خرید چراغ خطی روکار و توکار برای یک نورپردازی چشم‌نواز

از دیگر انواع لاینرها می‌توان به چراغ‌ خطی توکار و روکار اشاره کرد. تفاوت این دو چراغ در قرار گرفتن یا نگرفتن پروفیل درون محل نصب است. پس از خرید چراغ خطی توکار، نصاب متخصص با ایجاد یک برش در دیوار یا کف استخر، پروفیل این چراغ‌ها را درون محل نصب قرار خواهد داد. بدین ترتیب بیننده دیگر پروفیل چراغ را نمی‌بیند و فقط یک نور مستطیلی و خطی دیده خواهد شد.

در چراغ خطی روکار، پروفیل درون دیواره یا کف استخر قرار نمی‌گیرد بلکه روی آن نصب می‌شود. بدین ترتیب یک برجستگی نورانی خواهیم داشت که زیبایی خود را به نمایش می‌گذارد. البته باید توجه داشته باشید که نوع توکار، خود به دو زیرمجموعه تریم و تریم لس یا لبه‌ دار و بی ‌لبه تقسیم می‌شود. تمامی انواع لاینرهای خطی از پروفیلی آلومینیومی بهره می‌برند و در ساختار آن‌ها از استاندارد IP استفاده شده است. بدین ترتیب کاملاً در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم‌اند.

نورپردازی استخری با انواع چراغ‌های مولتی کالر

 

Picture1

 

نورپردازی استخر و آبنما بیشتر از اینکه یک صنعت باشد، یک هنر است. چراکه با یک نورپردازی حرفه‌ای می‌توان استخر یا آبنمایی ساده را تبدیل به مکانی دلنشین، جذاب و شیک کرد که همه افراد تمایل داشته باشند اوقات فراغت خود را در آنجا بگذرانند. بااین‌حال باید به چند نکته مهم برای نگهداری بهتر از چراغ‌های نورپردازی توجه کنید.

اولین مورد نصب صحیح و بدون مشکل چراغ‌های نورپردازی است. نوع سیم‌کشی آن‌ها و درست قرار گرفتنشان در محل نصب و محکم بودن پیچ‌ها از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه شود. نکته دوم مربوط به سطح استانداردهای IP و IK است. استاندارد IP باعث می‌شود که چراغ‌های نورپردازی در مقابل نفوذ آب مقاوم باشند. استاندارد IK نیز به چراغ‌ها کمک می‌کند تا بتوانند فشار ناشی از قرار گرفتن در عمق آب را تحمل کنند.

نورپردازی ابنما با استفاده از چراغ غلاف‌ دار

یکی از گزینه‌های شیک و درعین‌حال بادوام برای نورپردازی استخر و آبنما، چراغ‌های غلاف ‌دار هستند. این محصولات روش نصب متفاوتی نسبت به دیگر انواع چراغ‌ها دارند. چراغ‌های غلاف‌ دار ساختاری یکپارچه ندارند بلکه ابتدا غلاف این چراغ‌ها در محل نصب قرار گرفته، آب‌بندی شده و توسط پیچ‌هایی در جای خود محکم می‌شود.

در مرحله بعد چراغ‌های مولتی کالر بر روی غلاف قرار می‌گیرند و شروع به نورپردازی می‌کنند. با توجه‌ به نوع متریال مرغوبی که در بدنه این چراغ‌ها به کار می‌رود، از استحکام بالایی برخوردارند و به‌خوبی می‌توانند در مقابل نفوذ آب و فشار ناشی از آن و همچنین ضربات فیزیکی مقاومت کنند. در هنگام خرید چراغ استخری غلاف ‌دار ممکن است به نوع رزینی آن برخورد کنید که در ساختشان از رزین‌های باکیفیت استفاده شده است.

بررسی قیمت چراغ استخری پایه ‌دار و نوع کاربرد آن

از دیگر چراغ‌هایی که در نورپردازی استخر می‌توان از آن در کف استخرها استفاده کرد، چراغ پایه‌ دار است. این محصولات دارای یک پایه هستند که به بدنه اصلی چراغ متصل‌اند و چراغ توسط آن‌ها در محل نصب، قرار می‌گیرد. استحکام بالا، مولتی کالر بودن، درجه حفاظت IP و مصرف کم برق از ویژگی‌های این دسته محسوب می‌شوند.

آخرین چراغی که به شما معرفی می‌کنیم، چراغ‌های استخری روکار هستند که برای نصب نیازی به حفر دیواره یا کف استخر ندارند و به همین دلیل نصب آن‌ها بسیار راحت است. بدنه آلومینیومی آن‌ها به‌خوبی در برابر فشارها و ضربات می‌تواند از چراغ‌ها محافظت کرده و همچنین مانع نفوذ آب و رطوبت شود. در زمان خرید چراغ استخری روکار به برخورداری آن از لنزهای آنتی UV توجه نمایید.

باتوجه‌به نظرسنجی‌های مختلفی که از کاربران گرفته شده است، به‌نظر می‌رسد که چراغ‌های نورپردازی تولید شده توسط مجموعه نوین نوریران در صدر جدول رضایت کاربران قرار دارند. متریال مناسب، استحکام بالا، ویژگی‌های به روز و عمر مفید از جمله مواردی هستند که کاربران برای چراغ‌های تولید شده توسط مجموعه نوین نور برشمردند.

 

 

 

ارسال نظر: