آموزش ورود و ثبت نام در سامانه ستاد ایران

کدخبر: 2377130

سامانه ستاد ایران یکی از سامانه‌هایی است که افرادی که می‌خواهند از آن استفاده نمایند باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنند و بعد از ثبت شدن نام و مشخصات خود در سامانه از خدماتی که سامانه ستاد ارائه می‌کند، بهره‌مند شوند. توصیه می‌کنیم با ما در این مقاله همراه باشید تا با سامانه ستاد ایران و خدماتی که ارائه می‌دهد بیش‌تر آشنا شوید.

هدف از راه اندازی سامانه ستاد ایران چیست؟

هدف از راه اندازی سامانه ستاد ایران ارائه خدماتی مثل مزایدات، مناقصات به شهروندان و خدمات الکترونیکی و غیرحضوری به اشخاص حقیقی و حقوقی است به طوری که مدیریت این سامانه را وزارت صنعت و تجارت برعهده دارد.

راه‌اندازی این سامانه توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت برای انجام خدمات غیرحضوری صورت گرفته است. تمامی افراد می‌توانند به این سایت دسترسی داشته باشند به طوری که این سامانه خدمات مختلفی را در زمینه‌های تجاری به شهروندان ارائه می‌دهد. از ارائه خدمات سامانه ستاد ایران می‌توان به مناقصه‌ها، مزایده‎ها و خدمات مربوط به خریدهای جزئی و متوسط اشاره کرد.

در سامانه ستاد ایران تمامی خدمات مربوط به مزایده‌ها، مناقصه‌ها، امضای الکترونیک، صدور و خروج حواله و ... انجام می‌گردد و تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند. اما در نظر داشته باشید قبل از استفاده از خدمات سامانه باید در این سامانه ثبت نام کنید و پس از ثبت نام می‌توانید از خدمات موجود در سامانه بهره ببرید.

نحوه ورود و ثبت نام به سامانه ستاد ایران

در ابتدای کار با مرورگر خود آدرس سایت ستاد ایران را وارد کنید و پس از ورود به سامانه بر روی خدماتی که نیاز به اجرا دارید، کلیک کنید. برای مثال می‌توانید از مناقصه‌ها و مزایده‌ها اطلاعات کسب کنید و لازم به ذکر است که بدانید ارائه خدمات در سامانه تنها در  صورتی امکان پذیر است که شما در سامانه ثبت نام کنید.

در صورتی که شما در سامانه ثبت نام نیستید باید گزینه ورود و ثبت نام را انتخاب کنید و نام کاربری و رمز عبور انتخاب شده را در محل مشخص شده وارد کنید تا پس از ورود بتوانید از خدمات آن استفاده نمایید.

کسانی که برای اولین بار وارد سایت سامانه ستاد ایران می‌شوند این امکان برای آن‌ها فراهم شده که ثبت نام آن‌ها به صورت رایگان صورت بگیرد. ثبت نام در سامانه ستاد ایران برای افراد نسبت به تقاضای خدماتی که دارند مانند مزایده‌گر، مناقصه‌گر و تامین‌کننده متفاوت است.

پس از ورود و ثبت نام در سامانه یکی از گزینه های مزایده‌گر، مناقصه‌گر یا تامین کننده را انتخاب کنید و بعد از انجام مراحل گفته شده بر روی گزینه ادامه کلیک ‌کنید که در این قسمت ابتدا باید فرم مشخصات شخصی خود را مثل جنسیت و ملیت تکمیل کرده تا بتوانید برای ادامه ثبت نام وارد مرحله بعدی شوید.

در این مرحله صرفا جهت احراز هویت کدی به تلفن همراه شما ارسال می‌شود و باید به این نکته توجه داشته باشید که اعتبار کد دریافت شده توسط سامانه تنها دو دقیقه است. پس از آن کد دریافت شده را در قسمت مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک می‌کنید. در مراحل بعدی طبق اطلاعاتی که از شما خواسته شده است باید فرم را تکمیل کنید تا ثبت نام شما در سامانه ستاد ایران به پایان برسد.

ثبت نام فرد مسئول

ثبت نام فرد مسئول با ثبت نام افراد دیگر مانند مزایده‌گر و مناقصه گر و... در سامانه متفاوت است و فرد مسئول ابتدا باید وارد سایت ستاد ایران شده و در بخش مربوط به ثبت نام فرد مسئول وارد شود. در مرحله بعد با وارد کردن کابل و فلش یا همان USB باید عبارت امنیتی مربوط به خود را وارد کند و روی گزینه دریافت مشخصات کاربری کلیک نماید. پس از انجام دادن تمامی این مراحل شخص مسئول وارد سایت ستاد می‌شود و می‌تواند همانند دیگر افراد همچون مناقصه‌گر و مزایده‌گر از خدمات این سایت بهره ببرد و از آن استفاده کند.

سامانه مناقصات ستاد ایران

سامانه مناقصات ستاد ایران یکی از بخش‌های موجود در سامانه  سایت ستاد ایران است که در این بخش از سامانه می‌توانید تمامی اطلاعات مهم درباره مناقصه‌های مختلف را به دست آورید. تمام مراحل مربوط به مناقصه‌ها مانند ثبت و انتشار، رسیدگی به اسناد هر مناقصه،  پیشنهادهای ارائه شده از مناقصه، باز کردن و ارزیابی مناقصه و بستن قرارداد در بین مناقصه‌گر و مناقصه‌گزار با امضای الکترونیکی صورت می‌گیرد. سامانه ستاد ایران یکی از منابع بسیار عالی و معتبر برای انجام کلیه کارهای مربوط به مناقصه و مزایده است چرا که کلیه مراحل مربوط به مناقصه و مزایده به صورت غیر حضوری در سایت ستاد ایران انجام می‌شود.

جمع بندی

هدف از ایجاد ستاد ایران ارائه خدماتی مانند مزایدات و مناقصات به شهروندان است تنها افرادی می‌توانند از خدمات سامانه استفاده کنند که در این سامانه ثبت نام شده باشند. تمام متقاضیان می‌توانند از خدمات آنلاین این سامانه بهره‌مند شوند. سامانه ستاد ایران توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت راه اندازی شده است‌ ‌و شما می‌توانید برای راحتی بیش‌تر خود از نرم افزار سامانه ستاد بر روی گوشی همراه خود استفاده کنید و از خدمات آن بهره بگیرید. هدف ما در این مقاله آشنایی شما با ورود و ثبت نام سامانه ستاد ایران و ارائه خدمات آن بود که امیدواریم مطالب مفیدی را ارائه داده باشیم.

 

 

ارسال نظر: