اجاره خودرو به قصد خرید این بار متفاوت تر از همیشه

کدخبر: 2378912

با تغییر کردن سبک زندگی در ایران و شرایط موجود در کشور، مردم نسبت به قبل تمایل بیشتری برای اجاره خودرو دارند. مردم اهداف مختلفی از اجاره خودرو دارند. اما امروز قصد داریم به موردی اشاره کنیم که تاکنون به آن توجهی نشده است. برای خرید خودرو چه نسخه کارکرده و چه نسخه صفر کیلومتر از هر شرکت خودروسازی و در هر رنج قیمتی بهتر است به چند مورد توجه شود. مواردی از جمله شتاب اولیه و ثانویه، نرمی سیستم تعلیق، آپشن ها و تجهیزات، عملکرد گیربکس، پایداری و چسبندگی به زمین، ترمز ها و در مجموع کیفیت سواری خودرو.

جهت بررسی این فاکتور ها به صورت دقیق لازم است که با خودرویی که قصد خریدش را دارید آشنایی کامل داشته باشید. برای حل این مشکل تیم کاسپین رنت چاره ای اندیشیده است. کافی است خودرویی که قصد خریدش را دارید به مدت یک هفته اجاره کنید، در این صورت می توانید به راحتی آن را زیر ذره بین قرار دهید.

00

شتاب گیری و سرعت

حال نوبت آن رسیده است که اتومبیل را بسنجید. با آن شتاب گیری انجام دهید و خودرو را در شهر، بزرگراه، جاده و سربالایی تست کنید. رانندگی کردن در دور موتور های مختلف و دنده های سبک و سنگین تعیین می کند که موتور نصب شده بر روی خودرو چه مقدار توانایی برای تکان دادن اتاق و وزن آن را دارد. . اگر عادت به شتاب گیری های سریع و رانندگی هیجانی دارید بعد از رانندگی در شرایط مختلف کاملا به این موضوع پی می برید که خودروی مورد نظر نیاز های شما را تا چه اندازه بر طرف می کند.

سیستم تعلیق

با رانندگی در سطح شهر با وجود سرعت گیر ها، چاله ها و ترک های سطح آسفالت به عملکرد سیستم تعلیق پی می برید. همچنین در سفر های خارج شهری با رانندگی بر جاده های خاکی، بیراهه ها و سنگلاخ به راحتی متوجه نرمی سیستم تعلیق می شوید. این مورد برای اکثر مصرف کنندگان اهمیت ویژه ای دارد. اگر بیشتر اوقات در مسیر هایی که صاف و هموار نیستند تردد می کنید بهتر است خودرویی انتخاب کنید که تعلیق قابل قبول داشته باشد. در این صورت تصمیم گیری درباره خرید آسان تر می شود.

 

00

آپشن ها

در یک هفته ای که خودرو در اختیار شماست، فرصت بسیار مناسبی برای تست کردن آپشن ها و تجهیزات است. روشن کردن کولر و بررسی کارکرد آن در سربالایی، عملکرد رادار بین خطوط، رادار تصادف، دوربین360، مالتی مدیا و سیستم صوتی، گرم گن و سرد کن صندلی و از همه مهم تر آشنایی کامل با سایر جزییات و تجهیزات از مزایای اجاره خودرو بدون راننده قبل از تصمیم برای خرید اتومبیل مورد نظر می باشد.

عملکرد گیربکس

پس از چند ساعت رانندگی متوجه کارایی گیربکس می شوید. تقه زدن در شروع به حرکت یا تعویض دنده، نحوه معکوس کشیدن  و واکنش گیربکس به پدال گاز چه در سراشیبی و چه در سرازیری همه و همه از نشانه های یک گیربکس هوشمند هستند. همچنین هماهنگی بین موتور و گیربکس در شروع به حرکت و دور موتور های مختلف بیانگر طراحی اصولی و صحیح اتومبیل هستند.

 

 

پایداری

رانندگی با سرعت بالا در جاده های پر پیج و خم، گردنه ها، سراشیبی و سرازیری فرصت مناسبی برای به چالش کشیدن پایداری و هندلینگ اتومبیل است. همچنین عملکرد سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش نیز در این شرایط به خوبی نمایان می شود. در چنین شرایطی خودرو نباید به یک سمت متمایل شود و یا یکی از چرخ ها از زمین بلند شود. حرکت عرضی و تکان های گهواره ای نیز جزو هندلیگ یک اتومبیل محسوب می شوند و در مسیر های ناهموار و گردنه ها قابل بررسی هستند.

ترمز ها

برای با خبر شدن از وضعیت ترمز ها بهتر است آن را در سطوح خیس و لغزنده و یا بعد از چند ساعت رانندگی مداوم زمانی که ترمز ها داغ شده اند اقدام کنید. مورد دیگر ترمز گیری های مداوم و پی در پی در سرازیری می باشد، در این حالت نباید از کیفیت اولیه ترمز ها کاسته شده باشد. همچنین بررسی عملکرد ترمز ABS نیز در شرایط اضطراری و زمانی که سطح جاده لغزنده شده نیز اهمیت بسیاری در سنجش سطح ایمنی خودرو دارد.

00

 

کیفیت سواری

مواردی مثل واکنش دریچه گاز و حساسیت آن، شعاع گردش فرمان، عایق بندی کابین و سروصدای سیستم تعلیق، دید آینه ها، راحتی صندلی ها و ابعاد خودرو کیفیت سواری آن را تعین می کند. شدت خستگی شما بعد از یک مسافرت ارتباط مستقیمی با کیفیت سواری آن خودرو دارد.

در پایان برای بررسی دقیق و درست همه مواردی که به آن اشاره کردیم نیاز است که یک نسخه سالم و سلامت از هر لحاظ از خودرویی که قصد خریدش را دارید در دسترس داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است نقص فنی و استهلاک خودروی اجاره شده شما را مردد کند و تصمیم گیری را دشوارتر. مجموعه کاسپین رنت ضمانت می کند که تمیز ترین و سالم ترین نسخه از خودرو های موجود در بازار را از هر برند و با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد. کافی است لیست قیمت اجاره خودرو را مشاهده نموده و اتومبیل دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: