معرفی اقامتگاه ها و پارک های شهر ارومیه

کدخبر: 2378955

ارومیه یکی مقاصد گردشگری شمال غرب کشور است که همچون بسیاری از شهرهای دیگر کشور از گذشته‌ای چندصدساله به زمانه‌ی امروز رسیده است. ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و دهمین شهر پرجمعیت کشور است. این شهر در ارتفاعی حدود ۱۳۳۲ متر استقرار یافته و معمولا زمستان‌های سردی را از سر می‌گذراند و در فصل‌های گرم سال نیز آب و هوایی معتدل و نسبتا گرم دارد.

ارومیه که سالهاست مرکزیت استان آذربایجان غربی را به دوش می‌کشد در کنار تکاب و پیرانشهر بیشترین آثار ثبت شده آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی را به خود اختصاص داده‌اند.

اگر قصد سفر به شهر زیبای ارومیه را داشته باشید بی‌شک به اطلاعات هتل‌ های ارومیه نیاز پیدا خواهید کرد. هر مسافری که به شهری جدید سفر می‌کند برای وعده‌هایی خود به دنبال رستوران‌های مناسب است و حتی اطلاع از پارک ‌های ارومیه هم می‌تواند برای برخی گردشگران و بسیاری از شهروندان جهت تفریح و گردش و یا اسکان موقت مفید باشد.

Picture1

رستوران‌ های ارومیه

رستوران‌ها به طور کلی تنها جایی برای نشستن و غذا خوردن نیستند بلکه دکور و فضاسازی و طرح تجهیزات و وسایل به کار برده شده نیز در ثبت یک خاطره‌ی زیبا و دلنشین برای افراد و مراجعین نقش دارند.

Picture1

شهر ارومیه به عنوان یکی از شهرهایی که مقصد گردشگری است، رستوران‌های بسیاری برای پذیرایی از میهمانان خود در سطح عالی دارد. رستوران ‌های ارومیه در سبک‌های مختلف سنتی یا مدرن و یا سفره‌خانه برای ارائه انواع غذاها خدمت‌رسانی می‌کنند.

رستوران سنتی کشکول ارومیه

نام رستوران سنتی کشکول ارومیه در فهرست بهترین رستوران ‌های ارومیه یکی از رتبه‌های نخست را به خود اختصاص داده است. محیط رستوران کشکوا ارومیه فضایی سنتی را تداعی می‌کند و منوی آن از انواع غذاهای ایرانی و سنتی پر شده است.

رستوران فلامینگو

نام رستوران فلامینگو بدون شک یکی از نام‌هایی است که بر سر زبان ارومیه‌ای‌هاست و در صورتی که کسی نشانی یک رستوران خوب را بخواهد نام این رستوران را نیز خواهد شنید. این رستوران با کیفیت کبابش شهرت پیدا کرده و البته در کنار کباب مرغوب دیگر غذاها نیز با کیفیتی مطلوب عرضه می‌شود.

رستوران دیاکو ارومیه، رستوران عسل فراز ارومیه، رستوران مولوی... از بهترین رستوران‌ های شهر ارومیه به شمار می‌آیند.

بهترین هتل‌ های ارومیه

داشتن اطلاعات هتل‌های شهر مقصد جهت انتخاب هتل مناسب از لازمه‌های سفر است. هتل‌ها هر کدام در درجات مشخص و با امکانات مختلفی به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

موقعیت مکانی هتل در سطح شهر و دسترسی آن به اماکن مهم شهر نیز ممکن است برای برخی مسافران حائز اهمیت باشد. هتل‌ های ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و آشنایی با آنها به انتخاب محل اقامت برای مسافر کمک می‌کند.

هتل‌های لوکس و ۵ ستاره ارومیه

هتل آنا ارومیه و هتل دنیز ارومیه از جمله هتل‌های ۵ ستاره شهر ارومیه هستند که تقریبا خدماتشان در سح لوکس به میهمانان عرضه می‌شود. این هتل‌ها اگر چه از محدوده‌ی شهری قدری فاصله دارند اما امکانات لوکسی مانند استخر و سونا سرپوشیده برخوردارند که برای بسیاری از افراد مزیت محسوب می‌شود.

هتل دنیز ارومیه نیز علاوه بر اینها فضایی مناسب سوارکاری، استخر آب شور و شیرین و سالن بیلیارد فراهم کرده که همین امکانات این هتل را به هتلی خاص با امکانات ویژه بدل کرده است.

Picture1

 

 

هتل‌های ۴ ستاره ارومیه

هتل آریا ارومیه در ۱۱ طبقه و ۶۳ اتاق و با امکاناتی از قبیل پارک، استخر، پارکینگ، سالن بیلیارد و دسترسی به اینترنت امکان اقامتی دلپذیر را برای مسافران و میهمانان خود میسر می‌کند.

هتل ساحل ارومیه و هتل دیاکو پالاس ارومیه نیز از دیگر هتل‌های ۴ ستاره شهر ارومیه هستند. در هتل دیاکو پلاس، علاوه بر امکانات خوب اقامتی، به سبب نزدیکی و دسترسی مناسب به تفرجگاه بند، پارک جنگلی فدک و دیگر مراکز تفریحی و تجاری از پر استقبال‌ترین هتل‌های ارومیه است.

در شهر ارومیه علاوه بر هتل‌های ۵و ۴ ستاره که امکانات لوکس در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهند. هتل‌های ۳ ستاره یا کمتر نیز برای مسافرینی که قصد پرداخت هزینه‌های گزاف برای اقامت و اسکان را ندارد و همچنین مسافرخانه‌های متعددی در سطح شهر ارومیه وجود دارند.

 

پارک‌ های ارومیه

شهر ارومیه با وجود قرارگیری در موقعیت جغرافیایی با طبیعت زیبا و بکر، به لحاظ المان‌های شهری نیز کم‌برخوردار نبوده و پارک‌های متعددی در شهر ارومیه وجود دارند که فضای سبز و دلپذیر شهر را تقویت نموده و پررنگ کرده‌اند.

پارک دانشجو ارومیه، مشهور به گولر باغی

از وسیع‌ترین پارک‌های ارومیه به حساب می‌آید، و باغچه‌ها و گلدان‌هایی از گلهای رنگارنگ زینت‌بخش فضای این هستند.

پارک تخم‌مرغی

 پارک تخم‌مرغی که دلیل نام‌گذاری آن طرح کلی زمین پارک است که از بالا شبیه تخم‌مرغ به نظر می‌آید یکی از پارک‌های پرطرفدار شهر ارومیه است. فضای داخلی پارک روزهای تابستان و بهار را جلوه‌ای دیگر می‌بخشد. از دلایل عمده شهرت این پارک در نظر اهالی ارومیه، مجاورت و نزدیکی آن به بازارچه شمالی ارومیه بوده است که مقصد بسیاری از افراد برای خرید است.

پارک ائللرباغی

در ساحل رود شهرچای از جمله پارک ‌های ارومیه است که رده‌ی مقاصد گردشگری نیز وارد شده است. این پارک طول بلندی دارد، به طوری که لقب طولانی‌ترین پارک شمال غرب کشور را به خود اختصاص داده است.

 

Picture1

 

 

دهکده ساحلی و شهربازی چیچست یا چی چست در پارک ائللر باغی ارومیه یک مقصد تفریحی و گردشگری پر بازدید و زیبا است که در سال 1339 ساخته و افتتاح شده است و پس از انقلاب اسلامی نیز با دستور شهرداری ارومیه بازسازی و احیا شده است.

این دهکده تفریحی زیبا دارای فضای سبز بکر و گل‌کاری زیبا و باغ توتی است که در فصل‌های گرم بهار و تابستان، بازدید کنندگان بسیاری را به خود فرا می‌خواند. دهکده ساحلی چیچست به عنوان یک مقصد تفریحی در شهر ارومیه، تجربه‌ی دل‌نشنینی را برای خانواده‌ها و مراجعه‌کنندگان فراهم می‌کند و یکی از مقاصد تفریحی توصیه‌شده از شهر ارومیه می‌باشد.

 

Picture1

 

 

 پارک جنگلی شیخ تپه

این پارک در جنوب شرقی ارومیه بر ارتفاعات بلند جنوبی شهر قرار گرفته و با تپه باستانی شیخ‌تپه هم هم تراز است. تپه باستانی شیخ‌تپه قدمتی دیرینه و از دوره‌ی مادها دارد که البته امروزه اثری از آن باقی نمانده‌ است.

پارک ساعت، پارک ساحلی غدیر، پارک نرگس ارومیه، پارک آرام ارومیه، پارک فرهنگیان ارومیه، پارک فدک ارومیه و پارک امام علی ارومیه از دیگر پارک‌ های ارومیه هستند که امکان برخورداری از فضای سبز را برای شهروندان و مسافران فراهم می‌کنند.

 

مجله خبری ایتوک

مجله خبری ایتوک از اولین مجله‌های تحلیلی و خبری است که پیرامون وقایع و اطلاعات یک شهر و در محدوده‌ی یک استان فعالیت می‌کند. ایتوک در حوزه‌ی انتشار تازه‌ترین اخبار، وقایع و حوادث رخ‌داده در شهر ارومیه، ‌استان آذربایجان غربی و کشور، پیش‌بینی وضع هوا و بارش‌ها، معرفی ابنیه و اماکن تاریخی شهر ارومیه و دیگر شهرستان‌های استان همچنین دیدنی‌های طبیعی شهر ارومیه و مناطق دیگر استان که موقعیت گردشگری دارند، فعالیت می‌کند.

انتشار مطالب در مجله خبری ایتوک ارومیه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بازار، ورزشی، تکنولوژی و... صورت می‌پذیرد.

برای اطلاع بیشتر به سایت https://etook.new/ مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: