تفاوت اسلحه ها در بازی فری فایر و پابجی موبایل

کدخبر: 2379020

پابجی موبایل و فری فایر هر دو از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال در مارکت بازی‌های موبایل به‌شمار می‌روند. هدف هر دو بازی بقا است و هرکدام فن بیس و طرفداران خاص خود را در سراسر جهان دارند. دو عنوان پابجی موبایل و فری فایر اغلب از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو بازی، به قسمت اسلحه‌ها مربوط است. هر دو بازی دارای مجموعه بزرگ و متنوعی از اسلحه‌ها هستند و در این راهنما تفاوت اسلحه ها در فری فایر و پابجی موبایل را بررسی خواهیم کرد. برای خرید جم فری فایر و یوسی پابجی موبایل که نقش مهمی در ارتقا سلاح‌های بازی دارند و دسترسی شما را به آیتم‌های ویژه بازی آسان می‌سازند، می‌توانید به وبسایت فروشگاه ونوم مراجعه کرده وپس از خرید حساب خود را به صورت آنی شارژ کنید.

بررسی تفاوت اسلحه ها در فری فایر و پابجی موبایل

پابجی موبایل و فری فایر دارای مجموعه‌ای از سلاح‌های مختلف هستند که هرکدام به کلاس خاصی تعلق دارند. در ادامه دسته‌بندی اسلحه ها در فری فایر و پابجی موبایل را بررسی خواهیم کرد.

دسته‌بندی اسلحه ها در فری فایر

رایفل (Rifle): تقریبا تمام سلاح‌های اسالت رایفل یا ای‌آر (AR) مانند (M4A4)، (AK)، (SCAR)، (GROZA)، (M249)، (AUG) و غیره، در گروه رایفل قرار می‌گیرند. دی‌ام‌آرهایی مانند دراگونف (Dragunov) و (Woodpecker) نیز در لیست رایفل‌ها قرار داده می‌شوند.

مسلسل دستی (SMG): در بازی فری فایر هدفت اسلحه در گروه اس‌ام‌جی (SMG) یا مسلسل دستی قرار می‌گیرند؛ یوام‌پی (UMP)، ام‌پی‌فایو (MP5)، وی‌اس‌اس (VSS)، ام‌پی۴۰ (MP40)، پی۹۰(P90)، سی ۶۱۵(C615) و تامپسون (Thompson).

شاتگان (Shotgun): در بازی فری فایر سه شاتگان وجود دارد که برای مبارزات رودررو و از شلیک از فاصله کم بسیار مناسب و مرگبار هستند؛ (M1014)، اس‌پی‌ای‌اس ۱۲ (SPAS12) و (M1887)..

اسنایپر (Sniper): اسلحه‌های ای‌دبلیو‌ام (AWM)، (Kar98k) و (M828) سه اسنایپری هستند که در این کلاس قرار می‌گیرند.

تفنگ دستی (Pistol): در بازی فری فایر شش اسلحه در کلاس تفنگ دستی یا پیستول قرار می‌گیرند. از میان این شش نوع، دو اسلحه (Desert Eagle) و (Treatment Guns) کاربردی‌تر شناخته‌ شده‌اند.

اسلحه های (Melee)، نارنجک‌ها و سلاح‌های متفرقه: نارنجک‌هایی مانند (Gloo Wall) و سلاح‌های متفرقه و دستی مانند تابه، کاتانا و غیره به همراه سلاح‌هایی مانند کراسبو (Crossbow) یا کمان شکاری و (M79) در این دسته قرار می‌گیرند.

دسته‌بندی سلاح ها در پابجی موبایل

اسالت رایفل یا تفنگ‌های تهاجمی (Assault Rifle): اسلحه‌های (Scar-L)، ام۱۶ای۴(M16A4)، (Groza)، ای‌کی‌ام (AKM)، ام۴۱۶(M416) و سلاح‌های ای‌آر (AR) در این کلاس قرار می‌گیرند.

دی‌ام‌آر (DMR): سلاح‌های دی‌ام‌آر در بازی پابجی موبایل شامل سلاح‌های اس‌کی‌اس (SKS)، مینی ۱۴ (Mini14) و وی‌اس‌اس (VSS) می‌شوند. در مجموع شش دی‌ام‌آر در پابجی موبایل وجود دارد.

اس‌ام‌اجی یا مسلسل دستی (SMG): سلاح‌هایی مانند یو‌ام‌پی (UMP)، وکتور (Vector) و یوزی (UZI) در کلاس اس‌ام‌جی قرار می‌گیرند. در مجموع شش مسلسل دستی در بازی وجود دارد.

اسنایپر رایفل (Sniper Rifle): محبوب‌ترین اسنایپر رایفل‌های پابجی موبایل شامل سه اسلحه ای‌دبلیو‌ام (AWM)، ام۲۴ (M24) و (Kar98k) می‌شوند.

شاتگان: این دسته‌بندی شامل اسلحه‌های اس‌جی (SG) مانند اس ۱۸۹۷ (S1897) و اس۶۸۶ (S686) هستند که می‌توانند به خوبی به از فاصله نزدیک به انمی شلیک کنند.

تفنگ دستی، پرتابه‌ها، سلاح‌های (Melee) و غیره: کلاس تفنگ‌های دستی شامل شش تفنگ در این بازی می‌شوند. سلاح‌های (Melee) شامل ماهیتابه، دیلم (Crowbar)، قمه (Machete) و داس (Sickle) هستند. پرتابه‌ها در پابجی موبایل شامل نارنجک، مولوتوف و نارنجک دودزا می‌شوند.

 

بررسی اسلحه های فری فایر و پابجی در کلاس اسالت رایفل و دی‌ام‌آر

در ادامه مقاله بررسی اسلحه های فری فایر و پابجی به این نتیجه می رسیم که اسلحه‌های کلاس دی‌ام‌آر (DMR) در فری فایر قرار داده نشده‌اند. تمام رایفل‌ها به جز اسنایپرها در دسته اسالت رایفل یا تفنگ‌های تهاجمی قرار می‌گیرند. فری فایر با ۱۲ اسلحه در کلاس اسالت رایفل و پابجی موبایل با ۱۰ اسلحه در کلاس اسالت رایفل و ۶ اسلحه در کلاس دی‌ام‌آر، مجموعه متنوعی برای پلیرها فراهم کرده‌اند. از این میان تنها چار اسلحه در این دو بازی مشابه هستند که شامل (Groza)، (SKS)، (VSS) و (SCAR) می‌شوند. البته جالب است بدانید که اسلحه VSS در بازی فری فایر در کلاس اس‌ام‌جی یا مسلسل دستی قرار می‌گیرد.

اسلحه (AKM) در پابجی موبایل، نسخه مدرنیزه شده اسلحه کلاسیک (AK) است. این درحالی است که نسخه فری فایر این اسلحه همان نسخه کلاسیک است. اسلحه‌های مشابه (M4A1) در فری فایر همان (M416) و (M16A4) در پابجی موبایل هستند. خاص‌ترین اسلحه در کلاس اسالت رایفل به احتمال قوی (Heat Gun) در فری فایر است؛ تنها سلاحی که نیاز به تیر ندارد. در مجموع می‌توان گفت از نظر تنوع و تعداد اسلحه‌های اسالت رایفل و دی‌ام‌آر، پابجی موبایل نسبت به فری فایر برتری دارد.

بررسی اسلحه های فری فایر و پابجی در کلاس اس‌ام‌جی یا مسلسل دستی

پابجی موبایل دارای ۶ سلاح در کلاس اس‌ام‌جی یا مسلسل دستی است و ۷ اسلحه از بازی فری فایر در این دسته‌بندی جای می‌گیریند. تنها دو اسلحه یعنی یو‌ام‌پی (UMP) و تامپسون در این دو بازی مشابه هستند. فری فایر دارای اسلحه کلاسیک (P90) و پابجی موبایل دارای سلاح کلاسیک اس‌ام‌جی یعنی یوزی (UZI) است. یکی دیگر از اسلحه‌های اس‌ام‌جی،‌ ام‌پی۵(MP5) نام دارد که باز هم نسخه کلاسیک آن در فری فایر قرار داده شده است. این در حالی است که پابجی موبایل نسخه ام‌پی۵کی (MP5K) را در میان سلاح‌های خود دارد.

در فری فایر همچنین یک سلاح ساختگی به نام سی‌جی۱۵ (CG15) در این کلاس قرار داده شده است. این اسلحه دارای قابیت شارژ و شلیک با دمج بسیار بالا است. هر دو بازی دارای سلاح‌های خوبی در کلاس اس‌ام‌جی هستند و همانطور که اشاره شد، در فری فایر اسلحه (VSS) نیز در کلاس مسلسل‌های دستی قرار می‌گیرد.

بررسی اسلحه های فری فایر و پابجی در کلاس اسنایپر رایفل

پابجی موبایل در کلاس اسنایپر رایفل نیز با دارا بودن ۴ اسلحه نسبت به فری فایر برتری دارد. ۳ اسلحه در فری فایر در کلاس اسنایپر رایفل قرار می‌گیرند. از آنجایی‌که اچ‌پی (HP) در بازی فری فایر بالاتر است، شلیک‌های اسنایپر رایفل به اندازه پابجی موبایل مرگ‌آور نیستند. بنابراین پلیرها برای گرفتن نتیجه مطلوب با با این اسلحه بازیکنان دیگر را هدشات کنند.

هر سه اسلحه اسنایپر رایفل فری فایر دارای دمج نسبتا مشابهی هستند. این در حالی است که در پابجی موبایل، اسلحه ای‌دبلیو‌ام (AWM) بهترین اسنایپر رایفل به ‌شمار می‌رود. البته اسلحه ام۸۲بی (M82B) در فری فایر قادر به آیس وال‌ها (Ice Walls) یا دیوارهای یخی و خودروها دمج اضافی وارد کند. 

بررسی اسلحه های فری فایر و پابجی از نظر پرتابه‌ها و سلاح‌های متفرقه

در بازی فری فایر تنها نارنجک‌ها به عنوان پرتابه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این در حالی است که در پابجی موبایل ۴ نوع پرتابه به نام‌های نارنجک فراگ (Frag)، نارنجک دودزا (Smoke)، نارنجک فلش‌بنگ (Stun) و کوکتل مولوتوف وجود دارد. این ویژگی خود تغییرات زیادی در تجربه گیمینگ شما به وجود می‌آورد.

 

کدام یک از دو بازی فری فایر و پابجی موبایل دارای تنوع بیشتری در اسلحه هستند؟

اگر قرار باشد از نظر تعداد اسلحه ها در فری فایر و پابجی موبایل این دو بازی را مقایسه کنیم، می‌توان گفت پابجی موبایل برنده این مقایسه است. پابجی موبایل دارای سلاح‌های متنوع‌تری است و گزینه‌های زیادی در میان اسلحه‌ها برای شما وجود دارد. فری فایر نیز دارای مجموعه متنوی از سلاح‌ها است اما از نظر تنوع و تعداد نمی‌تواند با پابجی موبایل برابری کند.

 

ارسال نظر: