لیست کامل تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

کدخبر: 2379024

لیست کامل تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

نصب جعبه و تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی یکی از اقدامات هوشمندانه برای حفظ جان و مال از گزند آتش است. قرقره آتش نشانی یا هوزریل، کپسول آتش نشانی، شیر آلات و کوپلینگ‌ها و ... از تجهیزات بسیار ضروری داخل جعبه آتش نشانی هستند. با خرید تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی و نصب آن‌ها، خودتان به تنهایی می‌توانید پیش از رسیدن گروه‌های امداد به کنترل و مهار حریق اقدام کنید.

انواع تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

داشتن جعبه آتش نشانی مجهز، امروزه یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده برای ساختمان‌ها، کارگاه ها و... جهت دفع آتش محسوب می‌شود. برای تجهیز جعبه آتش نشانی می‌توان ابزارهای بسیاری را مورد استفاده قرار داد اما بعضی از این تجهیزات مهم‌تر هستند. از این رو در ادامه به معرفی ضروری‌ترین این تجهیزات می‌پردازیم.

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی یکی از بهترین تجهیزات داخل جعبه فایرباکس است. در انتخاب و استفاده از کپسول آتش نشانی به موارد زیر توجه نمایید:

  • سعی بر این باشد تا از کپسول آتش نشانی سبک‌ در تجهیز جعبه آتش نشانی استفاده شود. در این صورت هنگام ضرورت، با حمل و نقل آسان کپسول می‌توان سرعت بیشتری در انجام عملیات اطفای حریق داشت.
  • به خاطر داشته باشید که کپسول آتش نشانی استاندارد علاوه بر کیفیت بالای پودر و متعلقات باید از میزان شارژ مطلوبی برخوردار باشد.
  • اطلاعات روی کپسول آتش نشانی را مطالعه نمایید تا در مواقع لزوم بدانید کپسول برای خاموش کردن چه نوع حریقی مناسب است.
  • طرز کار با کپسول‌های آتش نشانی را باید یاد بگیرید تا در موقع لزوم بتوانید این کپسول‌ها را مورد استفاده قرار دهید. لازم به ذکر است کپسول آتش نشانی خریداری شده باید دارای گارانتی بوده تا در مواقع لزوم بتوانید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

Picture1

 

شیرآلات و کوپلینگ آتش نشانی

شیرآلات و کوپلینگ آتش نشانی، به مجموعه شیر‌ها و اتصالاتی گفته می‌شود که در نصب تجهیزات داخل فایر باکس برای رساندن آب از منبع به نازل (سر شیلنگ آتش نشانی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تجهیزات آتش نشانی، کوپلینگ‌ها در وصل نمودن شیلنگ‌های آتش نشانی به تجهیزات آبرسانی و اتصال شیلنگ‌ها به هم کاربرد دارند.

جنس کوپلینگ‌ها می‌تواند نسبت به کاربردی که دارند از فولاد ضد زنگ، برنج، آلومینیوم یا پلاستیک باشد. شیرآلات و کوپلینگ آتش نشانی از مهم‌ترین تجهیزات موجود در جعبه آتش نشانی به شمار می‌آیند. فراموش نکنید که تمامی تجهیزات آتش نشانی خریداری شده باید دارای استاندارد‌های لازم باشند.

شیلنگ و قرقره آتش نشانی

یکی از مهم‌ترین اجزای جعبه آتش نشانی (فایر باکس)، شیلنگ و قرقره آتش نشانی است. توسط این تجهیزات که شامل قرقره، شیلنگ و نازل است، می‌توان بسیاری از آتش‌سوزی‌ها را مهار نمود. در ادامه به معرفی دو نوع شیلنگ و قرقره آتش نشانی می‌پردازیم.

قرقره و شیلنگ های هوزریلی

قرقره آتش نشانی یا هوزریل یکی از اجزای فایر باکس است که شامل قرقره، شیلنگ از نوع نخ محکم پی وی سی و نازل است. یکی از مزایای قرقره و شیلنگ هوزریلی در سرعت عمل باز شدن شیلنگ در عملیات اطفای حریق می‌باشد.

همچنین این نوع شیلنگ را می‌توان به راحتی توسط قرقره از محیط عملیات جمع نمود. از این شیلنگ به دلیل انعطاف بالا برای اطفای حریق‌های کوچک در ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. افراد ساکن در ساختمان بدون نیاز به آموزش می‌توانند از قرقره و شیلنگ هوزریلی در مواقع لزوم، استفاده کنند.

قرقره و شیلنگ برزنتی

استفاده از شیلنگ برزنتی ممکن است برای تمامی افراد آسان نباشد به همین دلیل توصیه می‌شود تا در صورت نیاز استفاده از آن را به آتش نشانان یا افراد آموزش دیده بسپارید. برای تجهیز کردن فایرباکس منزل یا محل کار خود می‌توانید به جای شیلنگ برزنتی از شینگ هوزریلی استفاده کنید.

 

Picture1

 

کاربردها و مزایای داشتن جعبه آتش نشانی در محل

داشتن جعبه آتش نشانی که با تجهیزات استاندارد مجهز شده باشد، کاری بسیار هوشمندانه به شمار می‌آید. نصب فایرباکس دارای مزایای فراوانی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • در صورت ایجاد دود و حرارت، با جعبه آتش نشانی و تجهیزات داخل آن می‌توان در اسرع زمان، به پاکسازی دود و حرارت پرداخت.
  • جعبه آتش نشانی از جمله مهم‌ترین محل تامین آب برای تیم‌های عملیاتی آتش نشانی است.
  • با استفاده از تجهیزات داخل فایر باکس می‌توان به خاموش کردن آتش‌سوزی سرعت بخشید.
  • استفاده از این جعبه سبب دلگرمی افراد و ساکنین تا رسیدن نیرو‌های آتش نشان و امداد خواهد بود.
  • این جعبه به همراه تجهیزات آن، زمان مناسب را برای فرار افراد گرفتار در حادثه ایجاد می‌کند.

اما این جعبه جادویی دارای کاربردهایی است که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

  • مهم‌ترین کاربرد جعبه آتش نشانی، نجات جان شما در لحظاتی است که راهی برای فرار از آتش ندارید و باید فقط آن را خاموش کنید.
  • با خرید جعبه آتش نشانی مناسب، سرمایه‌های خود را بیمه می‌کنید.
  • مطمئن باشید در مواقع اضطراری با دستورالعمل‌ها و کلید‌های مناسب در دروازه‌ها و در‌های خانه‌ خود می‌توانید از سطح امنیت بالا، برخوردار شوید و از این موضوع لذت ببرید.
  • با مشورت با کارشناسان ایمن احسان و انتخاب جعبه آتش نشانی مناسب برای سطح خود، می‌توانید به راحتی از تجهیزات داخل آن در لحظات اضطراری استفاده کنید.
  • مشورت با کارشناسان حرفه‌ای ایمن احسان می‌توانید جعبه آتش نشانی بادوام، مقرون به صرفه و با نصب آسان را انتخاب نمایید.

جمع بندی

امروزه شرکت‌های بیشماری عرضه کننده انواع جعبه آتش نشانی هستند اما برای خرید فایرباکس باید از کیفیت آن مطمئن باشید. ایمن احسان با سال‌ها تجربه، بهترین تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی را از برترین برند‌ها و با نازل‌ترین قیمت به شما معرفی می‌کند. با خرید و نصب تجهیزات آتش نشانی استاندارد از ایمن احسان، ایمنی را به خانه و دفتر کار خود هدیه خواهید کرد. ایمن احسان در سال 1384 فعالیت خود را در زمینه فروش انواع تجهیزات ایمنی با کیفیت آغاز کرده است و

 

 

ارسال نظر: