تفاوت چراغ خیابانی LED و SMD در چیست؟

کدخبر: 2379061

انواع چراغ خیابانی از تامین کننده های روشنایی هستند که می توانند به عنوان یک منبع نور تامین کننده در معابر و خیابان‌ها مورد استفاده قرار گیرند. چراغ خیابانی می تواند در سطح معابر و مکان های عمومی هم به عنوان تامین کننده روشنایی و هم برای برقراری ایمنی و امنیت عابران و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار بگیرند.به طور کلی یکی از موضوعاتی که همیشه در طراحی های شهری مورد توجه بوده قرار گرفته است تامین روشنایی در خیابان ها ، معابر ، فضاهای سبز است که همین امر سبب شده تا انواع چراغ خیابانی در قسمت های مختلف شهر با طراحی و اصول خاصی تعبیه شوند.

پایه چراغ خیابانی متناسب با کاربرد آن‌ها در مکان‌های مختلف، طراحی، تولید، نصب و راه اندازی می‌شوند. عرض خیابان، طول مسیر و... در مشخص کردن ارتفاع پایه چراغ خیابانی، ضخامت ورق‌های مورد استفاده در این پایه‌ها، فاصله‌های محاسبه شده در بین هر چراغ خیابانی اهیمت زیادی دارد.

چراغ خیابانی یکی از ادوات مهم نورپردازی در شب محسوب می‌شود و یکی از مبلمان‌های شهری می‌باشد که به دلیل ایجاد امنیت و جلوگیری از وقوع حوادث در قسمت‌های تاریک شهری میشود مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

تفاوت چراغ های خیابانی LED و SMD:

با فهمیدن تفاوت چراغ خیابانی LED , SMD میتوان در استفاده درست آن‌ها برای نورپردازی در فضاهای مختلف شهری استفاده کرد.

  1. نوع دیود به کار رفته: در چراغ LED یک دیود وجود دارد. اما چراغ‌های SMD از چینش چندین دیود نوری در کنار یکدیگر ساخته شده اند. این امر موجب می شود در صورت خرابی یکی از دیود ها، بتوان آن را به راحتی تعویض کرد و لامپ مجدداً به نوردهی خود ادامه دهد.
  2. میزان نور: نوردهی در لامپ های SMD بیشتر از لامپ های LED می باشد و همچنین وضوح نور ساطع شده توسط لامپ های SMD بیشتر از نوع دیگر می باشد.
  3. صرفه جویی انرژی: لامپ های SMD به ولتاژ دو تا سه و نیم برای روشن شدن نیاز دارند. در حالی که ولتاژ مورد نیاز لامپ های LED تا ۱۵ ولت نیز می ‌رسد. بنابراین لامپ های SMD کم مصرف تر بوده و صرفه جویی بهتری در مصرف برق دارند.
  4. قطعات ریزتر: لامپ های SMD به دلیل تکنولوژی به روز تر، دارای مدل های ریزتر و کوچکتر نیز هستند که از آنها حتی می توان در چراغ های چشمک زن موبایل استفاده کرد. در حالی که نسل‌های قبلی لامپ LED، دارای ابعاد معمولی هستند
  5. توان بیشتر: معمولاً لامپ های LED را در توان های بالا برای استفاده بیشتر در انواع چراغ های شهری و پروژکتور ها تولید می کنند. اما چراغ های SMD معمولاً دارای توان کمتری نسبت به نوع دیگر هستند. از این رو بیشتر از لامپ های LED در مکان هایی که نور زیاد لازم است استفاده‌ می شود.

 

 

کاربرد چراغ خیابانی ال ای دی

  • چراغ‌ خیابانی LED امروزه به دلیل افزایش هزینه‌های برق و به علت بازدهی و کیفیت بالا و مصرف برق پایین بیشتر مورد توجه است.
  • پرتاب نور عالی و روشن و خاموش شدن سریع این محصولات از ویژگی کاربردی آن‌هاست.
  • فناوری استفاده از LED در این محصول به حفاظت از آب و هوا کمک میکند و باعث صرفه جویی 50 تا 70 درصد انرژی می‌شود.
  • افزایش گرما و هزینه انرژی باعث افزایش استفاده از محصولات LED از جمله چراغ‌های خیابانی LED شده است.

مزایای چراغ‌ خیابانی LED

  • مصرف بسیار پایین انرژی و کاهش مصرف برق
  • استفاده از چیپ های بسیار با کیفیت جهت بالا بردن طول عمر و کاهش افت نور
  • تولید در توانهای مختلف
  • جنس بدنه آلومینیوم و درجه حفاظت IP65

بزرگترین مزیت چراغ خیابانی ال ای دی که اصلی‌ترین دلیل برای جایگزین کردن چراغ خیابانی قدیمی با چراغ خیابانی ال ای دی است مصرف بسیار کم این چراغ‌ خیابانی نسبت به چراغ خیابانی قدیمی است. چراغ خیابانی ال ای دی با مصرف برق بسیار کمتر خود و همچنین هزینه‌های نگهداری و تعمیرات بسیار پایین توانسته متولیان شهری را متقاعد کند تا با ارتقا ادوات روشنایی و نورپردازی شهری به این چراغ‌ها در هزینه های طولانی مدت و روشنایی شهری صرفه‌جویی تاثیرگذاری انجام دهند.

برای کسب و دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با مهندسین مشاور اکووات در ارتباط باشید.

 

 

 

ارسال نظر: