کدام چاپگر3بعدی برای شما بهترین انتخاب است؟

کدخبر: 2379072

 

 

برای اکثر افراد، تهیه پرینتر سه بعدی نوعی چالش بحساب می‌آید زیرا انبوه فروشندگان و تنوع مارکهای ایرانی و وارداتی بازار زیاد میباشد. ما اینجا آماده کمک به شما هستیم. در این مطلب چند نکته وجود دارد که به شما در درک بهتر بازار محصولات پرینتر سه بعدی کمک میکند.

 

1.چاپگرهای سه بعدی آماتوری یا صنعتی

بسیاری از چاپگرها برای مبتدیان یا حتی کودکان ساخته میشوند تا قدرت ذهنی و خلاقیت آنها افزایش یابد اما این دستگاهها بیشتر اسباب‌بازی هستند تا یک 3DPrinter کاربردی بدردبخور؛ پس از مدتی با افزایش تجربه و مهارت افراد آماتور، آنها با محدودیت این تیپ دستگاههای فانتزی روبرو میشوند. بنابراین اگر نیازهای شما از ویژگیهای چاپگرهای سه بعدی خانگی فراتر میرود (یعنی صرفا برای سرگرمی نمیخواهید پرینتر بخرید) بهتر است کمی بیشتر هزینه کرده و انواع پلتفرمهای پرینترهای صنعتی یا حداقل دسکتاپ باکیفیت را تهیه کنید. شما کمی بیشتر هزینه کرده‌اید اما فرصت یادگیری و کاربردهای بهتری بعلت مزایای قویتر دستگاههای صنعتی پیش روی شماست.

 

2.برندهای برتر بازار را دنبال کنید

کیفیت عمومی چاپگرهای سه بعدی در سالهای اخیر بطرز چشمگیری بهبود یافته است اما همچنان اطمینان قطعی از اعتبار مارکهای تازه‌واردی که قیمتهای ارزانتری دارند، ریسک‌پذیر است. در حالیکه تولیدکنندگان باسابقه جای پای خود را در بازار محکم کرده اند و بخاطر برآورده کردن نیازهای کاربران خود خدمات پس از فروش خوبی ارائه میدهند و اطلاعات و نقدهای محصولات آنها در اینترنت قابل بررسی است؛ بنابراین انتخاب یک مارک جدید گمنام که هیچ فیدبکی از آن ندارید، میتواند به ضرر شما تمام شود. شنیده‌اید هر ارزانی بی علت نیست؟!

 

3.هزینه‌های خرید پرینتر سه بعدی و مخارج آنرا درک کنید

خرید یک چاپگر سه بعدی برای خانه یا محل کار همانند یک سرمایه گذاری است. علاوه بر مبلغ اولیه تهیه خود دستگاه باید به فکر تهیه مداوم مواد مصرفی، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات سالیانه قطعات چاپگرتان هم فکر کنید. مثلا اگر قصد چاپ طولانی مدت را دارید، از همان اول تهیه قطعات جایگزین الزامی است. کسانی که دستی در پروژه‌های ابتکاری فنی مهندسی دارند بسراغ چاپگرهای منبع باز reprap و طرحهای مشابه میروند تا با کمترین هزینه و اتکا به دانش بالای فنی خودشان دستگاهی ارزان و کارآمد را ساخته و نگرانی بابت قطعات یدکی نداشته باشند اما معمولا در سایر دستگاههای بازار برای تهیه قطعات یدکی اغلب به تولیدکننده برند و انصاف فروشنده محدود میشوید. بنابراین این مخارج را در نظر گرفته و هرگز از فروشندگانی که محصول خود را گارانتی نمیکنند، پرینتر سه بعدی نخرید. سازندگان معتبر در شفافیت کامل حاضر به ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

 

5152

 

مشاهده و خرید محصولات پرینترهای سه بعدی 3DPE (شامل گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر)

https://www.3dpe.ir/shop/3dprinter/

 

4.بدانید که چرا میخواهید 3D Printer تهیه کنید

آیا بطور ناگهانی با چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی، هیجان سرگرم شدن با پرینت سه بعدی شما را تسخیر کرده است یا یک آگهی فریبنده بابت درآمدزایی با چاپگرهای سه بعدی را مشاهده کرده اید؟ فرآیندهای دسکتاپ و صنعتی تولید افزایشی یا همان 3DPrinting بیش از پیش در حال ساده شدن هستند ولی همچنان یک فرآیند تولیدی نسبتا پیچیده و مدرن محسوب میشوند که نیاز به مهارت پایه، تلاش و مدیریت درست دارند. پرینت سه بعدی اصلا شبیه چاپگر چندکاره کاغذی شما نیست. انتظار داشته باشید دیر یا زود هنگام استفاده از چاپگر سه بعدی سردرگم شوید یا با مشکلات خاصی روبرو گردید؛ این طبیعی است ولی باید بدانید چطور آنها را برطرف کنید. داشتن مهارتهای لازمه و درک هدف نهایی به شما دلیلی برای یادگیری راه‌حلهای این نوع مشکلات میدهد. چاپ سه بعدی فقط به این خاطر که بنظر جالب و لوکس میرسد، دلیل سرمایه‌گذاری و واردشدن به دنیای آن نیست؛ چون پس از مدتی با وجود هزینه‌های زیادی که کرده‌اید، خسته شده و آنرا رها میکنید. این عدم علاقه و از دست رفتن هزینه، چیزی جز ناامیدی و ایجاد تلی از زباله‌های پلاستیکی، نتیجه دیگری ندارد. اگر به سایت نشر آگهی دیوار سر بزنید، میبینید که دهها نفر چاپگرهای سه بعدی دست دوم خود را برای فروش گذاشته اند چون نمیدانند ندارند که با آن چکار کنند.

 

5.فناوری چاپگری را انتخاب کنید که برای اهداف کاری شما مناسب است

 

Picture1

 

بیشتر چاپگرهای قابل خرید بازار، دستگاههای متریال ترموپلاستیک تک نازل (مدل سازی رسوب ذوب شده) هستند، به این معنی که یک ماده رشته پلاستیک از طریق یک نازل واحد اکسترود و ذوب میشود. این تکنیک همه کاره برای اکثر پروژه های خانگی و صنعتی ایده آل است. اما اگر میدانید که باید اشیاء را با هندسه‌های چالش برانگیز یا دو رنگ بسازید، یک چاپگر ترموپلاستیک اکستروژن دوگانه (دو نازل) باعث می شود کارتان به مراتب آسانتر گردد. (پرینت اشیایی که نیاز به داشتن خاصیت مواد مختلف دارند، فقط با اکستروژن دوگانه قابل دستیابی خواهند بود).

بخشی از بازار در حوزه فروش پرینترهای سه بعدی نوری (لیزری) است که چاپگر رزینی نامیده میشوند. این تکنیک راهی برای دستیابی به پروتوتایپهای مینیاتوری با جزئیات بسیار بالا خواهد بود. متقاضیان این دستگاهها جواهرسازان و پزشکان هستند. پس هنگام خرید پرینتر، این دو فناوری را درک کنید تا بدانید کدامیک کاربرد درستی برایتان دارد.

 

6.چاپگر با ابعاد مناسب را برای فضای کاری سازگار انتخاب کنید

اندازه چاپگرهای متریال پلاستیک میتواند بسیار متفاوت باشد از انواع کوچک رومیزی تا بسیار حجیم کارگاهی. پس با توجه به محلی که قرار است دستگاه در آن قرار گیرد و ابعاد مورد نیاز قطعات پرینتی خودتان، بهترین محصول با ابعاد مناسب را خرید کنید. توجه داشته باشید که در همه این پرینترها، رشته پلاستیک ذوب میشود پس باید شرایط تهویه مناسبی در محل قرارگیری آنها فراهم کنید.

خب، چاپگرهای سه بعدی رزین بطرز چشمگیری در این بخش متفاوت هستند و خواسته‎‌های منحصربفردی دارند که باید شما حتما قبل از سرمایه گذاری روی آنها درباره‌اش فکر کنید. متریال رزین، ماده ای صنعتی است و باید با شرایط ایمن صنعتی استفاده شود. مایع رزین بویناک و سمی است. به هواکش، دستگاه شوینده و تجهیزات محافظ نیاز دارد. همچنین بطور معمول برای تمیز کردن دستگاه و حذف رزین اضافی از سطوح به موادی مثل ایزوپروپانول نیاز دارید که باز هم مهارت صنعتی لازمه کار است.

5152

 

در انتها پیشنهاد میکنیم در صورتیکه قصد تهیه یک پرینتر سه بعدی ترموپلاستیک از بازار ایران دارید، مطلب تکمیلی راهنمای خرید ما را نیز حتما مطالعه کنید.

لطفا نظرات خود را برای ما بفرستید.

 

ارسال نظر: