بهترین ماساژور برای از بین بردن درد موضعی

کدخبر: 2379101

تفنگ‌های ماساژ به طرز عجیب و غریبی محبوب شدند. اکثر این دستگاه‌های کوچک جدید با تفنگ‌های ماساژ لرزان قدیمی کاملاً فرق می‌کنند. ماساژور‌ تفنگی به بافت‌های بدن ضربه می‌زنند و آن‌ها را عمیقاً تحریک می‌کنند. این وسیله برای فیزیوتراپیست‌ها، ورزشکاران و افرادی که به دنبال تسکین درد و بهبود گردش خون خود هستند مناسب است. به‌طورکلی چقدر با رنج قیمتی و مزایا و معایب استفاده از ماساژور تفنگی آشنا هستید! اگر اطلاعات زیادی ندارید مطالعه بخش‌های بعدی را از دست ندهید.

00

مزایا و معایب استفاده از ماساژور تفنگی

تفنگ‌های ماساژ دارای مزایای زیر هستند:

1.آزاد کردن اسید لاکتیک

وقتی سطح اکسیژن در بدن کم است، اسید لاکتیک در جریان خون جمع می‌شود و بدن در سوزاندن آن به مشکل می‌خورد. این فرایند منجر به گرفتگی عضلات می‌شود. با استفاده از تفنگ ماساژ می‌توانید به بدن کمک کنید تا اسید لاکتیک و سایر سموم آزاد شوند.

2.شفای ارتعاشی

یک تفنگ ماساژ با استفاده از روش درمانی «ضربه‌ای» که به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند، می‌تواند ارتعاشات عمیقی را در ماهیچه‌ها ایجاد کرده و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را وارد عضلات کند. این فرایند کمک بزرگی به کاهش درد و ریکاوری بدن خواهد کرد.

3.پیشگیری از آسیب

بسیاری از آسیب‌های ورزشی به دلیل گرفتگی عضلات و عدم بهبودی کافی قبل از کشیدگی مجدد عضله ایجاد می‌شوند! ماساژور تفنگی با بهبود گردش خون و اکسیژن، احتمال تمرین بیش از حد و فرسودگی سریع عضلات را کاهش می‌دهد.

4.توان‌بخشی

اگر آسیب دیدید پس ماساژور‌های تفنگی می‌توانند به شما کمک کنند تا بهبودی خود را سریع‌تر به دست‌آورید و با بهبود گردش خون، سریع‌تر خوب شوید. البته ماساژور به تنهایی درمان‌کننده نیست اما می‌تواند در کنار روش اصلی استفاده شود.

5.به مقابله با اسپاسم عضلانی کمک می‌کند

با اعمال فشار روی عضلات پس از تمرین، عضلات شل‌تر شده و کم‌تر دچار اسپاسم یا سفت شدن می‌شوند.

6.بهبود دامنه حرکتی

پس از استفاده از تفنگ‌های ماساژور متوجه خواهید شد که مفاصل شما انعطاف پذیرتر هستند و گردش خون بهتری دارند؛ به همین علت دامنه حرکتی شما هم بهبود می‌یابد.

7.شکستن بافت اسکار

بافت اسکار به ترمیم فیبر‌های آسیب دیده در بدن کمک می‌کند؛ اما خاصیت ارتجاعی متفاوتی نسبت به سایر بافت‌های عضلانی بدن دارد. با شکستن بافت اسکار، درد کاهش می‌یابد.

علی‌رغم تمام‌ این مزایا، ماساژور‌های تفنگی هزینه نسبتاً بالایی دارند و همیشه احتمال آسیب تصادفی با آن‌ها وجود دارد.

دلایل اختلاف قیمت در انواع صندلی ماساژور چیست؟

4 عامل اصلی وجود دارد که باعث اختلاف قیمت در صندلی‌ ماساژور می‌شود. این عوامل عبارت‌اند از:

  • ویژگی و عملکرد صندلی‌ها: صندلی‌های ماساژور با ویژگی‌ها، عملکرد‌ها و فناوری‌های مختلف ارائه می‌شوند. مدل‌های پیشرفته‌تر بالطبع ویژگی‌های بیشتری دارند و قیمت آن‌ها بالاتر است.

00

  • کیفیت: کیفیت بالا قطعات به کار رفته در صندلی ماساژور و استفاده از فناوری‌های پیشرفته باعث افزایش قیمت دستگاه می‌شوند.
  • اندازه و طراحی: اندازه، طراحی و جزئیات ظاهری می‌توانند به‌عنوان عوامل تعیین‌کننده قیمت در نظر گرفته شوند.
  • برند و شهرت: صندلی‌های تولید شده توسط برند‌های معروف، قیمت‌های بالاتری دارند؛ زیرا اعتبار و کیفیت آن‌ها نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است.

ماساژور پا مناسب فوتبالیست‌ها کدامند؟

ماساژور‌های پا برای فوتبالیست‌ها باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشند:

  • قدرت و عمق ماساژ: فوتبالیست‌ها به ماساژ عمیق نیاز دارند تا فرایند بازیابی عضلات سریع‌تر و روند کاهش التهابات پس از تمرینات و بازی‌ها بیشتر شود.
  • تنوع در نحوه ماساژ: ماساژور باید قابلیت تنظیم شدت و نوع ماساژ را برای انواع مختلف عضلات پا از جمله عضلات ساق پا، ران، و... را داشته باشد. برای مطالعه دقیق فواید ماساژور پا به لینک قبل مراجعه کنید.

00

  • قابلیت استفاده و حمل ماساژور: ماساژور باید به راحتی جا‌یه جا شود و استفاده از آن آسان باشد تا فوتبالیست‌ها بتوانند به‌راحتی از آن در هر زمان و مکانی از جمله در سفر‌های تیمی و مسابقات استفاده کنند.
  • باتری یا برقی بودن دستگاه: در صورتی که ماساژور پا با باتری کار کند، این امکان وجود دارد که در مکان‌هایی که دسترسی به برق محدود است هم فوتبالیست‌ها از آن استفاده کنند.
  • مناسب برای اندازه پای مختلف: ماساژور باید برای اندازه و شکل پا‌های فوتبالیست‌ها مناسب باشد تا ماساژ بهینه و مؤثری را ارائه دهد.

طبق توضیحاتی که دادیم دو مدل از دستگاه‌هایی که در حال حاضر برای ماساژ پا استفاده می‌شوند را در ادامه با هم مقایسه می‌کنیم.

vمقایسه مدل MF950 و MF750 از Relax up

طراحی و ظاهر:

  • MF950: طراحی زیبا و مدرن
  • MF750: دارای رولر کف پا و طراحی کم‌حجم با وزن کم‌تر از ۳ کیلوگرم

سیستم گرمایشی:

  • MF950: دارای سیستم گرمایشی برای بهبود بیماری‌ها و رفع خستگی
  • MF750: دارای سیستم گرمایشی مادون قرمز برای گرم کردن کف پا

نحوه ماساژ:

  • MF950: دارای ۲ مدل مختلف ماساژ و ۳ صفحه مختلف با گوی‌های ریز و درشت
  • MF750: دارای ماساژ اتوماتیک ۱۵ دقیقه‌ای و دو غلتک کف پا ۷ بعدی

ویژگی‌های دیگر:

  • MF950: دارای ایربگ‌های مخصوص و قابلیت تنظیم شدت و قدرت ماساژ
  • MF750: قابل استفاده برای بازو، ساق پا، و کف پا و دارای وزن سبک

طبق این توضیحات مدل MF950 با ویژگی‌های بیشتری در زمینه تنظیمات ماساژ و دارا بودن ایربگ‌های مخصوص برای کسانی است که به دنبال گزینه‌های پیشرفته‌تر هستند مناسب است؛ در حالی که مدل MF750 با ویژگی‌هایی همچون سیستم گرمایشی مادون قرمز و رولر‌های کف پا به عنوان یک گزینه کم‌حجم و مؤثر معرفی می‌شود.

خلاصه مقاله

افراد با درک مزایا و معایب ماساژور‌های تفنگی می‌توانند انتخاب مناسبی برای خود داشته باشند و از مزایای ماساژ در کنار راحتی و آرامش بهره‌مند شوند. اختلاف قیمت در انواع مختلف صندلی‌های ماساژور ناشی از ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های مختلف آن‌ها است. انتخاب محصول به نیاز‌ها و ترجیحات مختلف افراد بر می‌گردد. ‌امیدوارم به شما کمک کرده باشیم تا تصمیم بهتری بگیرید و از مزایا و فواید این دستگاه شگفت‌انگیز بهره‌مند شوید.Top of Form

 

 

ارسال نظر: