راهنمای انتخاب بهترین رنگ فرش مناسب منزل شما

کدخبر: 2379102

راهنمای انتخاب بهترین رنگ فرش مناسب منزل شما

 

فرش عضو جدانشدنی در دکوراسیون داخلی خانه‌های ایرانی است و جایگاه ویژه‌ای در زیبایی محیط دارد. در انتخاب فرش باید معیارهای گوناگونی را در نظر گرفت که یکی از مهم‌ترین آنها رنگ است. در واقع تناسب رنگ فرش با دکوراسیون و لوازم منزل زیبایی محیط را دوچندان می‌کند. برای دریافت راهنمای انتخاب بهترین رنگ فرش مناسب منزل شما تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید.

انتخاب بهترین رنگ فرش بر اساس دکوراسیون

همخوانی رنگ‌های محیط از مهم‌ترین اصول چیدمان دکوراسیون محسوب می‌شود. رنگ فرش، مبلمان، دیوارها و سایر لوازم محیط باید با یکدیگر تناسب داشته باشند، در این صورت باعث آرامش روحی شما خواهند شد. مهم‌ترین نکاتی که بر اساس آنها باید رنگ فرش را انتخاب کنید عبارتند از:

انتخاب رنگ فرش متناسب با رنگ مبلمان

رنگ فرش باید با رنگ مبلمان تناسب داشته باشد، البته به این معنا نیست که هم‌رنگ باشند. برای مثال ست کردن مبلمانی که به رنگ قهوه‌ای هستند با فرش زمینه قهوه‌ای، گردویی یا فندقی اشتباه است. در این صورت پذیرایی تیره نشان داده می‌شود و چشمان شما را خسته می‌کند. در واقع رنگ فرش باید با رنگ مبلمان مکمل باشد که در این صورت اگر مبلمانتان قهوه‌ای است باید فرشی با رنگ زمینه کرم انتخاب کنید.

انتخاب رنگ فرش با توجه به ابعاد فضا

رنگ‌های روشن مانند کرمی، آبی روشن، پسته‌ای و... منزل را بزرگتر نشان می‌دهند و برای آپارتمان‌های کوچک مناسب هستند. فرش‌هایی با رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، سرمه‌ای، زرشکی و مشکی خانه را کوچکتر از حد معمول نشان می‌دهند و برای سالن‌های بزرگ انتخاب خوبی هستند.

انتخاب رنگ فرد با توجه به رنگ دیوارها

امروزه در بسیاری از منازل برای طراحی دکوراسیون خود از کاغذ دیواری استفاده می‌شود. کاغذ دیواری طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارد که بر روی انتخاب بهترین رنگ فرش تاثیر می‌گذارد. رنگ فرش باید با رنگ دیوارهای خانه مکمل باشد، برای مثال اگر کاغذ دیواری دارای رنگ‌های روشن مانند طلایی، صورتی روشن و آبی روشن باشد باید فرش‌هایی با زمینه کرمی، گلبهی، گردویی و مشکی را انتخاب کنید.

انتخاب بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون منزل

فرش‌های ایرانی از چندین رنگ زمینه اصلی بهره‌مند هستند که عبارتند از:

1.فرش زمینه کرم

فرش با زمینه کرم چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد و باعث آرامش و تسکین چشم می‌شود. همچنین کرم از رنگ‌های خنثی است که در هر محیطی کاربرد دارد. این رنگ به‌عنوان رنگ تکمیلی در کنار بسیاری از رنگ‌ها به‌خصوص فرش‌های تیره به کار برده می‌شود و با انواع دکوراسیون‌ها سازگار است. فرش زمینه کرم گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک هستند. در این صورت منزل بزرگتر و نورانی‌تر نشان داده می‌شود. همچنین این رنگ فرش برای اتاق نشیمن یا پذیرایی کوچک انتخاب خوبی به شمار می‌رود. فرش طوسی نیز از رنگ‌های خنثی بوده و همین کاربرد را دارد.

2.فرش زمینه سرمه‌ای

فرش‌های با زمینه سرمه‌ای آرامش‌بخش هستند و تاثیر مثبتی در سیستم عصبی انسان‌ها دارند. این فرش یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون‌های مدرن است و خانه را بسیار شیک نشان می‌دهد. رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای ارتفاع اتاق را کمتر و دیوارها را نزدیک‌تر نشان می‌دهند. برای همین برای فضاهای بزرگ مناسب هستند. زمینه سرمه‌ای بهترین رنگ فرش برای خانه‌هایی است که از لوازم رنگ روشن استفاده کردند و قصد دارند فضای خانه از یکنواختی درآید.

3.فرش زمینه آبی

فرش‌های زمینه آبی از دیگر رنگ‌های آرامش‌بخش است که تاثیر مثبتی بر روی اعصاب و روان دارد. این رنگ تسکین‌دهنده برای آرامش ذهن مناسب بوده، برای همین در اغلب خانه‌ها استفاده می‌شود. رنگ آبی در بین رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد و بهتر است در لوازم منزل رنگ تیره هم وجود داشته باشد. فرش زمینه آبی برای دلباز نشان دادن فضا مناسب بوده، برای همین بهترین انتخاب برای اتاق‌های کوچک و باریک است. ترکیب رنگ آبی با قالی ماشینی سفید باعث مدرن و شیک شدن منزل می‌شود. همچنین رنگ آبی در کنار رنگ زرد گیرایی خاصی دارد و نشاط را برای اهالی منزل ایجاد می‌کند.

4.فرش زمینه گردویی

فرش‌های زمینه گردویی از پرطرفدارترین فرش‌ها هستند که در بسیاری از خانه‌های ایرانی استفاده می‌شوند. رنگ گردویی از رنگ‌های گرم محسوب می‌شود که علاوه بر آرامش و امنیت موجب حس گرمی و نشاط در خانه می‌شود. این رنگ به‌عنوان بهترین رنگ در کنار رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، نسکافه‌ای، سفید، بژ، خاکستری و سبز چمنی شناخته می‌شود و تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. این فرش در قسمت‌های مختلف خانه مانند پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، ناهارخوری و راهرو‌ها قابل استفاده است.

Picture1

5.فرش زمینه لاکی

فرش‌های با زمینه لاکی یا قرمز بسیار پر انرژی و شاد هستند. این فرش موجب جلب توجه شده و خانه را بسیار دوستانه و پر جنب‌وجوش نشان می‌دهد. فرش‌های با رنگ قرمز در بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب هستند. به‌خصوص در دکوراسیون‌های کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فرش باعث گرمابخشی اتاق نشیمن می‌شود، همچنین با استفاده آن در پذیرایی دورهمی‌ها و مهمانی‌ها حالت بسیار صمیمانه‌ای به خود می‌گیرند. فرش زمینه لاکی با رنگ‌های روشن مانند سفید، صورتی، آبی روشن و سبزه لیمویی ترکیب منحصربه‌فردی خلق می‌کند.

6.فرش زمینه سبز

بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون‌های مدرن که طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده رنگ سبز است. فرش زمینه سبز روشن نشان‌دهنده طبیعت بوده و باعث ایجاد طراوت و سرزندگی می‌شود. رنگ سبز از رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود که می‌توان آن را همراه با رنگ‌های سرد و گرم استفاده کرد. فرش سبز در کنار رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی باعث افزایش انرژی و شادابی اهالی خانه می‌شود و سبب می‌شود لوازم دکور منزل بیشتر به چشم آیند.

7.رنگ فرش ترند

فرش‌های با زمینه رنگ‌های خنثی همیشه محبوب هستند و هیچگاه از مد نمی‌افتند. رنگ‌های خنثی بسیار متنوع بوده که از جمله آنها می‌توان به خاکستری، سفید، سیاه، قهوه‌ای و بژ اشاره کرد. این رنگ‌ها با انواع رنگ‌های سرد و گرم سازگاری دارند و در طراحی هر نوع دکوراسیونی قابل استفاده هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به راهنمای انتخاب بهترین رنگ فرش مناسب شما پرداخته شد. اکنون که با انواع رنگ فرش و تاثیر آنها در دکوراسیون آشنا شدید می‌توانید با توجه به سلیقه خود بهترین فرش را انتخاب کنید. فروشگاه آقای فرش از بزرگ‌ترین مراکز عرضه‌کننده انواع فرش در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون است. این فروشگاه محصولات خود را در سطح کشور عرضه می‌کند و برای خرید تابلو فرش و فرش می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

 

 

ارسال نظر: