دستگاه پرس برک چیست و برترین کاربردهای آن کدامند؟

کدخبر: 2379119

صنایع تولیدی از دستگاه های مختلفی همچون دستگاه برش لیزر فلزات و غیر فلزات، دستگاه های جوش لیزری و دستگاه های cnc برای برش، اتصال و به طور کلی پردازش ورق های فلزی و غیر فلزی استفاده می کنند. با این حال یکی از مهمترین و کاربردی ترین این دستگاه ها دستگاه پرس برک است که ممکن است با آن آشنایی چندانی نداشته باشید. مهم نیست که کارگاه کوچک یا در ابعاد بزرگتری مشغول تولید هستید، آشنایی با خصوصیات و خرید دستگاه پرس برک می تواند ده ها پله شما را نسبت به رقابایتان جلو بیندازد و کیفیت و تنوع محصولات فلزی شما را بهبود ببخشد. در این مطلب به سراغ معرفی این دستگاه و بررسی ویژگی ها و کاربردهای آن در صنایع مختلف رفته ایم. همراه شوید.

Picture1

دستگاه پرس برک چیست؟ 

دستگاه پرس برک و یا خم کن ورق از جمله ماشین آلات پرکاربرد و مهم در انواع صنایع فلزی محسوب می شود که وظیفه خم کاری ورق برای ایجاد انحنا و اشکال مورد نیاز برروی فلزات را فراهم می کند. همان طور که از نام آن پیدا است پرس برک دستگاهی برای خم کردن ورق فولادی و آهنی و شکل دادن به آن‌ها است. ورق های خم شده در انواع صنایع تولیدی همچون خودرو سازی، کشتی سازی، تولید لوزام خانگی انواع کارگاه های تولید کوچک تا صنایع بزرگ مورد استفاده و لازم است. انواع مختلفی از دستگاه های خم کن ورق با ویژگی های منحصر به فرد در بازار یافت می شود که وجه اشتراک تمامی آنها را در زیر بررسی کرده ایم.

ویژگی‌های دستگاه پرس برک 

به طور قطع دستگاهی مانند خم کن ورق دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری است که باعث شده تا در صنعت به کار گرفته شود و فرآیند تولید دستگاه‌های دیگر را تسهیل و تسریع کند. این دستگاه با مکانیسم آسانی کار می‌کند و نیروهای کار می‌توانند به راحتی در مورد نحوه کار آن آموزش ببینند و از پس آن بر بیایند. 

همچنین دستگاه پرس برک در عین دقت سرعت بالایی نیز ارائه می‌کند و می‌تواند در حالی که خیلی سریع ورق‌های فلزی را پرداخت کند، اشکال دقیقی به آن‌ها بدهد؛ زیرا در صنعت سرعت بالای کار اهمیت زیادی دارد و راندمان تولید را افزایش خواهد داد.

از دیگر ویژگی‌های آن به امکان صرفه‌جویی در زمان اشاره می‌کنیم که دیگر نیاز نیست تا نیروهای خود را تا ساعت‌های طولانی به کار بگیرید یا در تعطیلات و روزهای جمعه نیز کار کنید؛ زیرا این دستگاه در همان ساعت‌ها و روزهای کاری می‌تواند با سرعت بالای خود کلیه سفارش‌ها را تحویل شما بدهد؛ بنابراین در زمان صرفه‌جویی خواهد شد.

از نتایج مثبت صرفه‌جویی در زمان و سرعت بالا، کاهش هزینه‌های شما است. این دستگاه خیلی سریع و دقیق کار می‌کند، نیاز شما به منابع انسانی را کم می‌کند، دقت بالایی دارد و نیازی به دوباره خم کردن برخی از فلزات نیست. 

به طور کلی دستگاه پرس برک یا خم کن ورق با ویژگی‌های خود کاری بهینه‌تر را در زمانی کمتر تحویل خواهد داد و باعث افزایش بازدهی کار شما می‌شود. 

نحوه کار دستگاه پرس برک 

حالا که با ویژگی‌های این دستگاه کاربردی آشنا شده‌اید، بهتر است در مورد نحوه کار آن نیز توضیح کوتاهی به شما بدهیم. پرس برک دارای یک قسمت ثابت و یک قسمت متحرک است. ورق فلزی روی قسمت ثابت که ماتریس نام دارد گذاشته می‌شود و با فشار یا صفحات دیگر کاملاً در موقعیتی ثابت قرار می‌گیرد. 

از طرف دیگر قسمت متحرک دستگاه پرس برک که به آن سنبه می‌گویند به ورق فلزی نیرو وارد کرده و با این نیرو و فشار باعث خم کردن آن یا ایجاد اشکال مختلف می‌شود. در نهایت این ورق‌ها برای صنایع مختلفی استفاده می‌شوند. 

Picture1

برترین کاربردهای دستگاه پرس برک 

ما در صنایع مختلفی به ورق‌های فلزی برش خورده در ابعاد گوناگون نیاز داریم. این ورق‌ها همچنین باید دارای اشکال یا فرورفتگی و برآمدگی باشند. یک دستگاه پرس برک یا خم کن ورق دارای کاربردهای فوق‌العاده گسترده‌ای است که در این بخش می‌خواهیم توضیح دهیم. 

پرس برک در صنعت خودروسازی 

خودروها از بدنه و قطعات فلزی زیادی ساخته می‌شوند که هر کدام دارای ابعاد و اشکال مختلفی هستند. شاید تابه‌حال به این فکر نیفتاده باشید که این اشکال و برآمدگی‌ها چگونه روی این ماشین‌ها اجرا می‌شود. دستگاه پرس برک در این صنعت کاربردی و مهم است. 

پرس برک در آسانسورسازی 

یک آسانسور دارای بدنه‌ای فلزی است که باید در عین مقاوم بودن به شکلی باشد که همه افراد در طول چند ثانیه‌ای که درون آن هستند ایمن باشند. ورق‌های آسانسور با اشکال و ابعاد مختلف به وسیله دستگاه پرس برش داده می‌شوند. انواعی از این دستگاه با لیزر این برش‌ها را ایجاد می‌کنند که در کیفیت نتیجه نهایی کار تأثیر بالایی دارد. 

پرس برک برای نیروگاه‌ها 

در یک نیروگاه دستگاه‌های مختلفی وجود دارند که یکی از آن‌ها خم کن ورق یا پرس برک است. برای کاربردهای گوناگون و شرایطی که نیاز به شکل‌دهی ورق‌های فلزی است از این دستگاه در نیروگاه‌ها استفاده می‌کنند. 

پرس برک برای تولید لوازم‌خانگی 

لوازم‌خانگی مانند اجاق گاز، یخچال، وسایل برقی، لباسشویی، ظرف‌شویی و... با ورق‌های فلزی در ابعاد و اشکال متفاوت ساخته می‌شوند. این ورق‌های فلزی با دستگاه پرس برک شکل داده می‌شوند و به این ابعاد برش می‌خورند. 

خرید دستگاه پرس برک از نوین تاک 

دستگاه خم کن ورق یا پرس برک دارای انواع مختلفی است که هر کدام با ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند در صنایع متفاوتی به کار گرفته شوند. قبل از خرید به اندازه کافی در این مورد تحقیق و بررسی انجام دهید. از نوین تاک می‌توانید خرید خود را انجام دهید و علاوه بر آن با کارشناسان بخش فروش ما نیز مشاوره‌ای به صورت رایگان در همین خصوص داشته باشید. 

شرکت نوین تاک یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان ماشین‌آلات لیزر است که در صورت خرید می‌توانید از مزایایی مانند پشتیبانی همیشگی این تیم، قیمت‌های مناسب، مشاوره قبل از خرید و بهترین دستگاه‌های موجود در بازار بهره‌مند شوید. این شرکت دستگاه برش لیزری غیر فلزات را نیز ارائه می‌کند که بهتر است برای اطلاع از جزئیات و ویژگی آن با کارشناسان تماس داشته باشید. 

 

 

 

 

ارسال نظر: