قهرمانی های رئال مادرید

کدخبر: 2379175

رئال مادرید به سبب کسب بیشترین عنوان قهرمانی در رقابت های با اهمیت بالا همچون چمپیونزلیگ و دیگر مسابقات دنیای فوتبال، معتبر ترین و با افتخار ترین تیم باشگاهی می باشد. اسطوره های بی مانند و بسیار بزرگ دنیای فوتبال در کسب این عناوین سهیم بوده و با پوشیدن لباس رئال مادرید در جهت تصاحب قهرمانی ها تلاش زیادی کرده اند.

00

در زیر مختصری از قهرمانی های رئال در مسابقات مختلف را مشاهده میکنید.

عنوان رقابت ها

تعداد قهرمانی رئال مادرید

لالیگا

35

کوپا دل ری

20

سوپر جام اسپانیا

13

کوپا اوا دیورته ( سوپر جام سابق اسپانیا)

3

جام لیگ

1

لیگ قهرمانان اروپا

14

لیگ اروپا

2

سوپرکاپ اروپا

5

جام بین قاره ای(ورژن قدیم باشگاه های جهان)

3

جام باشگاه های جهان

5

کوپا ایبریا

1

جام لاتین

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چمپیونزلیگ

قطعا مهمترین و دست نیافتنی ترین افتخاری که تا کنون تیم رئال مادرید آن را تصاحب کرده همین 14 بار قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بوده است. رتبه دوم میلان با 7 قهرمانی است و این یعنی حتی به شرط عدم قهرمانی جدید برای رئال، هیچ تیمی نمیتواند به این زودی ها آن ها را بگیرد.

کسب 6 قهرمانی فقط در قرن جدید نشان از قدرت تمام عیار تیم قرن گذشته دنیای فوتبال را دارد. رئال را بی شک میتوانیم پادشاه اروپا بدانیم چرا که هر تیمی در این رقابت ها در برابرش قرار میگیرد با ترس و بسیار محتاط عمل میکند.

لالیگا،کوپا دل ری و سوپر کاپ اسپانیا

در کشور اسپانیا مهمترین رقابتی که بین تیم های فوتبال باشگاهی از قدیم و تا اکنون بوده، همین لالیگا است که رئال با اقتدار بیشترین عنوان را در آن کسب کرده است. کاپ لالیگا تا کنون 35 مرتبه بر روی دستان سفید پوشان شهر مادرید قرار گرفته که همین تاییدی دیگر بر اقتدار و قدرت تیم بوده است. در رقابت های جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری عملکرد رئال قدری ضعیف تر بوده و 20 مرتبه عنوان قهرمانی را کسب کرده و بنابراین دیگر بهترین آمار را در اسپانیا ندارد. سوپرکاپ اسپانیا رقابتی است که بین تیم های برتر دو جام بالا برگزار میشود که رئال توانسته 13 عنوان قهرمانی را کسب کند.

 

لیگ اروپا و سوپرکاپ اروپا

لیگ اروپا رقابتی هست که تیم های رده دوم هر لیگ در آن حضور پیدا می کنند و با این حساب رئال کمتر وارد آن شده است و در نتیجه فقط دو بار قهرمان آن شده است. سوپر کاپ اروپا فقط یک مسابقه بین فاتح لیگ قهرمانان و لیگ اروپا هست که رئال مادرید 5 مرتبه به عنوان قهرمان چمپیونزلیگ حضور داشته و هر با هم موفق شده این جام را کسب کند.

جام باشگاه های جهان و جام بین قاره ای

هر ساله قهرمانان قاره ها در عربستان گرد هم می آیند و بصورت حذفی با هم رقابت میکنند و در نهایت یک تیم به عنوان بهترین باشگاه اون سال انتخاب میشود. رئال تا کنون موفق شده 3 بار این جام را بالای سر ببرد. در گذشته همین رقابت ها در ابعاد کوچکتر یعنی رقابت بین قهرمان اروپا و آمریکای جنوبی برگزار میشد که به آن« جام بین قاره ای میگفتند. رئال 3 بار هم این جام را بالای سر برده است.

سایر رقابت ها

رئال در نسخه قدیمی سوپر کاپ اسپانیا موسوم به کوپا اوا دیورته 3 مرتبه و در جام لیگ که با پشتیبانی بارسلونا راه اندازی شده بود 1 مرتبه قهرمان شده است.

جام لاتین رقابتی بود که بین تعدادی از کشور های اروپا انجام میشد و رئال دو مرتبه جام قهرمانی آن را بالای سر برده است. رقابتی موسوم به کوپا ایبریا بین قهرمان کوپا دل ری و جام حذفی آرژانتین بود که یک مرتبه رئال فاتح آن شده است.

رئال  بخاطر اینکه پر افتخار ترین تیم تو اروپاس و بیشترین قهرمانی تو لالیگا رو داره توی ایران هم خیلی محبوبه و تعداد طرفدارهاش بیشمار هست.

 

 

ارسال نظر: