توصیه‌های دکتر غدد آنلاین برای مدیریت استرس و اضطراب

کدخبر: 2379642

تاثیر استرس بر تیروئید باعث شد متخصصین غدد سامانه دکترتو همواره راه‌کارهایی برای غلبه بر استرس ارائه دهند تا بیمار با رعایت آن‌ها بتواند اضطراب خود را کنترل کند. دستیابی به این قدرت، تاثیر زیادی در افزایش سلامت بدن و ایجاد تعادل در سطح هورمون‌ها دارد.

عدم قرارگیری در موقعیت‌های استرس‌زا تا حدودی غیرممکن است اما برخی افرادی همواره خود را در معرض این شرایط قرار می‌دهند و نتیجه این موضوع نیز تشدید یا ابتلا به بیماری‌های غدد مانند تیروئید است. بیمارانی که توانایی مدیریت استرس و اضطراب را ندارند می‌توانند به سامانه دکترتو مراجعه و از متخصص غدد مشاوره دریافت کنند. در ادامه با چگونگی این تاثیرگذاری و راه‌کارهای غلبه بر استرس بیشتر آشنا می‌شوید.

بررسی کامل نحوه تاثیر استرس بر تیروئید

پیش‌از اینکه با توصیه‌های دکتر غدد آنلاین درخصوص چگونگی مدیریت استرس آشنا شویم، بهتر است به بررسی همه چیز درباره تاثیر استرس بر تیروئید بپردازیم تا با دقت بیشتری این نکات مراقبتی را رعایت کنیم.

به‌طور کلی باید گفت استرس اگر همیشگی و مزمن باشد تاثیر بسیار منفی بر سلامت کلی بدن دارد. ضمن اینکه عدم عملکرد هر اندام ممکن است به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در فعالیت سایر بخش‌ها اختلال ایجاد کند. پس تاثیرگذاری استرس بر تیروئید موضوع دور از دهنی نیست.

یکی از مهم‌ترین تاثیرات استرس در بدن، کاهش متابولیسم است که این موضوع باعث افزایش وزن می‌شود. در واقع استرس سبب اختلال در فعالیت تیروئید خواهد شد و کم‌شدن سطح هورمون‌های T3 و T4 را به‌همراه دارد.

یکی از فعالیت‌های اصلی کبد، تبدیل هورمون T4 به T3 است. استرس به‌طور مستقیم روی این فرآیند تاثیر منفی می‌گذارد. همچنین در برخی موارد T4 به T3 معکوس تبدیل می‌شود که در این صورت امکان استفاده از آن وجود ندارد.

علاوه‌بر تاثیر استرس بر تیروئید باید این را بدانید که قرارگیری در موقعیت‌های استرس‌زا روی سیستم کلی غدد بدن و مواردی مانند سطح هورمون کورتیزول که توسط غدد فوق کلیه ترشح می‌شود نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

به همین دلیل آشنایی با راه‌کارهایی که متخصص غدد آنلاین ارائه می‌دهد تا استرس و اضطراب کنترل شوند اهمیت زیادی دارد. با عمل به این راه‌کارها می‌توان اختلالات به‌وجود آمده در سیستم غدد را تا حدودی ازبین‌برد و سلامتی بدن را به آن برگرداند.

راه‌کارهای دکتر غدد آنلاین برای کنترل استرس

کنترل استرس و اضطراب تاثیر زیادی در افزایش کیفیت زندگی دارد. همچنین این قدرت و توانایی باعث عملکرد بهتر سیستم غدد می‌شود و این موضوع در نهایت سلامت بدن را به‌همراه دارد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین راه‌کارهایی که متخصص غدد برای مدیریت استرس توصیه می‌کند می‌پردازیم.

خواب کافی برای مدیریت استرس

تاثیر استرس بر تیروئید، کم‌کاری آن است. ازطرف‌دیگر کم‌کاری تیروئید منجر به بروز اختلال در خواب می‌شود. پس افرادی که با این مشکلات درگیرند باید محیطی کاملا آرام برای خواب خود داشته باشند.

به‌طور کلی داشتن 8 ساعت خواب در طول شب تاثیر زیادی در کاهش استرس و به‌طبع آن عملکرد بهتر تیروئید خواهد داشت. برای این منظور راه‌کارهایی مانند عدم استفاده از لوازم دیجیتالی پیش‌از خواب و تاریک‌کردن اتاق توصیه می‌شود. همچنین بهتر است افراد در طول روز چرت‌های کوتاه نزنند.

Picture1

داشتن تحرک برای کنترل استرس

یکی دیگر از راه‌کارهایی که دکتر غدد آنلاین برای غلبه بر استرس ارائه می‌دهد داشتن تحرک است. ورزش کردن علاوه‌بر اینکه به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند، باعث افزایش تولید هورمون‌هایی می‌شود که نقش به‌سزایی در خلق‌وخو دارند.

ازاین‌رو باید گفت ورزش، علائم کم‌کاری تیروئید مانند بدخلقی، افزایش وزن و کاهش میزان انرژی را تا حدودی بهبود می‌بخشد. همچنین باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود و استرس را تا حد زیادی کم می‌کند. پس برای کاهش تاثیر استرس بر تیروئید بهتر است فعالیت بدنی را در روتین روزانه جای داد.

داشتن رژیم غذایی سالم برای کنترل استرس

رژیم غذایی به‌طور مستقیم بر میزان سلامت بدن تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل باید در انتخاب مواد غذایی مورد استفاده حساس باشید. به‌خصوص اگر با استرس درگیر هستید یا به بیماری کم‌کاری تیروئید مبتلا شده‌اید.

با داشتن تغذیه مناسب می‌توانید به‌راحتی استرس را مدیریت کنید تا کم‌کاری تیروئید کنترل شود. بهترین رژیم برای این منظور مدیترانه‌ای نام دارد که سرشار است از میوه‌ها، غلات کامل، سبزیجات، چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و پروتئین‌های بدون چربی.

در رژیم غذایی مدیترانه‌ای مصرف چربی‌های اشباع‌شده و قند تا حد زیادی است. پس با رعایت آن علاوه‌بر اینکه از افزایش وزن جلوگیری می‌کنید به بهبود عملکرد تیروئید نیز کمک خواهید کرد.

Picture1

تمرین آرام بودن برای کاهش استرس

اگر می‌خواهید تاثیر استرس بر تیروئید را کاهش دهید باید یاد بگیرید که چگونه آرامش خود را حفظ کنید. از مواردی که در این مسیر کمک‌کننده هستند باید به تامل کردن و مدیتیش اشاره کرد.

به‌طور کلی باید گفت ممکن است از صدای آب آرامش بگیرید یا ساخت یک کاردستی، پس باید به روحیات خود توجه کنید با انجام دادن کاری که زمینه آرامش شما را فراهم می‌کند، سعی در کاهش استرس داشته باشید. ضمن اینکه نفس عمیق کشیدن نیز تاثیر زیادی در کاهش استرس و اضطراب دارد.‌

نحوه دریافت ویزیت آنلاین متخصص غدد

با وجود راه‌کارهای ارائه‌شده برای کنترل استرس و اضطراب، افرادی که با اختلال در سیستم غدد مواجه هستند باید همواره تحت نظر متخصص غدد باشند و در موارد بسیاری این بیماری را با دارو کنترل کنند.

بهترین روش برای دریافت ویزیت آنلاین دکتر غدد، مراجعه به سامانه دکترتو است. در واقع بهترین متخصصین غدد کشور خدمات خود را به‌صورت آنلاین در این سامانه ارائه می‌دهند تا افراد بدون دغدغه درخصوص فاصله، بتوانند با این پزشکان ماهر و حاذق مشورت کنند.

متخصص غدد آنلاین با پرسیدن سوالات لازم و بررسی وضعیت روحی و جسمی بیمار، متوجه میزان تاثیر استرس بر تیروئید یا سایر غدد بدن می‌شود. سپس به ارائه راه‌کارهای درمانی یا تجویز داروهای لازم می‌پردازد تا فرد سلامت خود را در کوتاه‌ترین زمان به‌دست بیاورد.

جمع‌بندی

تاثیر استرس بر تیروئید، متخصصین غدد را برآن داشت تا به ارائه راه‌کارهای درمانی برای مدیریت استرس بپردازند. برای آگاهی از این توصیه‌ها که تاثیر زیادی در کنترل کم‌کاری تیروئید دارند می‌توانید به سامانه دکترتو مراجعه کنید.

به‌طور کلی از مهم‌ترین راه‌کاهای ارائه‌شده توسط متخصصین غدد سامانه دکترتو برای مدیریت استرس باید به داشتن خواب کافی، انجام فعالیت‌های آرامش‌بخش، ورزش کردن و داشتن تغذیه اصولی اشاره کرد.

 

ارسال نظر: