میکروفون یقه‌ای؛ راهی برای تولید محتوای حرفه‌ای یا کاهش هزینه‌ها؟

کدخبر: 2379675

میکروفون یقه‌ای یک دستگاه کوچک که با متصل شدن به یقه لباس باعث ضبط صدا‌ی مخاطب از فاصله نزدیک می‌شود. اما این میکروفون چه قابلیت‌های ویژه‌ای دارد و به چه منظور به کار می‌رود؟ آیا میکروفن یقه ای فقط به دلیل قیمت مناسبش خریداری می‌شود یا اینکه می‌تواند به تولید محتوا کمک کند و کیفیت کارتان را ارتقا دهد؟ این‌ها سوالاتی هستند که در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم!

میکروفون یقه‌ای؛ استودیو ضبط صدای سیار

میکروفون یقه‌ای می‌تواند با اهداف متفاوتی خریداری شود. گاهی استفاده از این وسیله به خاطر کاهش هزینه‌ها است و گاهی برای تولید یک محتوای صوتی با کیفیت و حرفه‌ای از آن استفاده می‌شود. این نوع میکروفون با داشتن قابلیت‌های خاص و منحصربه‌فرد، در طرح‌ها و مدل‌های متنوع و با قیمت‌های متفاوتی در فروشگاه‌های مختلفی مانند صدا بازار عرضه می‌شود. بنابراین کیفیت صدای ضبط شده را بالا برده و در پروژه‌های گوناگونی به کار می‌رود.

با خرید بهترین میکروفون یقه ای می‌توانید در مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها، ویدیو‌های آموزشی، تیزر‌های تبلیغاتی و... صدای واضح‌تری داشته باشید. پس در مکان‌هایی که برای تولید محتوا نیاز به حرکت دارید، حتما از میکروفون‌ یقه‌ای استفاده کنید. با توجه به ماهیت سیار بودن این میکروفون، شما یک استودیو ضبط صدای شخصی دارید. بنابراین بدون نیاز به نگه داشتن میکروفون در دست و خیلی راحت، صدا‌های مورد نظر را با وضوح و کیفیت بالا ضبط می‌کنید.

میکروفون‌های یقه‌ای با داشتن وزن سبک و ابعاد کوچک، بهترین گزینه برای مصاحبه‌ها و گفتگو‌های گروهی هستند. همچنین با داشتن قابلیت حذف نویز، باعث افزایش کیفیت صدابرداری می‌شوند. به همین دلیل در فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مانند صدا بازار به نشانی sedabazar.com فروش میکروفون‌های یقه‌ای، تقاضای زیادی دارد.

با پرداخت کم‌تر از ۳ میلیون صاحب میکروفون یقه‌ای شوید

اگر در استودیو مشغول به کار شده‌اید و هنوز تازه کار هستید؛ به جای خرید تجهیزات گران قیمت و تنها با داشتن ۳ میلیون می‌توانید صاحب میکروفون‌های یقه‌ای شوید. در حال حاضر بهترین میکروفون یقه‌ ای بلوتوثی برای گوشی توسط برند‌های معروف و معتبر و با قیمت مناسب در فروشگاه‌های اینترنتی تجهیزات صوتی مانند صدا بازار به فروش می‌رسند.

این میکروفون‎ها قابلیت‌های اساسی و پایه ضبط صدا را دارند و می‌توانند برای تولید پادکست، ویدیو‌های آموزشی، تیزر‌های تبلیغاتی، ریلز‌های اینستاگرام و... به کار بروند. اگر به تازگی در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و... پیج یا کانال باز کرده‌اید؛ ما به شما خرید میکروفون‌های یقه‌ای را پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه بعضی از پرفروش‌ترین مدل‌های این میکروفون را معرفی می‌کنیم:

میکروفون بویا مدل BY-M۱ PRO II

این میکروفون با داشتن الگوی قطبی کاردیود، صدا‌ها را با وضوح و کیفیت بالا رد و بدل می‌کند. همچنین مجهز به یک باتری با عمر طولانی بوده و قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را دارد. بنابراین می‌تواند به عنوان میکروفون دستی در مصاحبه‌ها و گفتگو‌ها استفاده شود.

میکروفون بویا مدل BY-M۱ PRO II مجهز به کلید‌های کنترلی برای تنظیم میزان صدا و حساسیت آن است. همچنین فیلتر نرم کنندگی صدا دارد و با داشتن جک ۳.۵ میلی‌متری به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود. برای مثال می‌تواند برای تهیه ولاگ و تولید محتوا در یوتیوب و اینستاگرام به موبایل، تبلت، لپ تاپ، دوربین‌های فیلمبرداری و DSLR وصل شود.

میکروفون کمیکا مدل CVM-SM-O۱

این میکروفون بدون نیاز به باتری و با داشتن یک کابل ۶ متری روی لباس شما نصب شده و صدا‌ها را به‌صورت واضح و طبیعی، ضبط می‌کند. میکروفون کمیکا مدل CVM-SM-O۱ قابلیت اتصال به موبایل، تبلت و دوربین‌های دیجیتال را دارد و تقریبا از تمام دستگاه‌هایی که جک ۳.۵ میلی‌متری دارند، پشتیبانی می‌کند. این میکروفون بسیار سبک و کم وزن بوده و با داشتن ابعاد کوچک، برای ضبط مصاحبه‌ها و مکالمات صوتی و تصویری مناسب است. همچنین بدنه فلزی و شیلدینگ مناسبی دارد.

میکروفون سارامونیک مدل LavMicro ۲M

این میکروفون برای ضبط صدای واضح و با کیفیت مجهز به الگوریتم‌های پیشرفته‌ای است. همچنین با داشتن حساسیت بالا، جزئیات کوچک صدا‌ها را هم ضبط می‌کند. میکروفون سارامونیک مدل LaMicro ۲M کیفیت ساخت بالایی داشته و با داشتن ابعاد کوچک به راحتی قابل حمل است. همچنین به انواع گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های مختلف متصل می‌شود.

این میکروفون یقه‌ای با داشتن قابلیت‌های خاص و منحصربه‌فرد، یک جایگزین مناسب برای میکروفون‌های استودیویی است. از این رو می‌تواند برای تولید محتوا به‌صورت حرفه‌ای استفاده شود. میکروفون سارامونیک با داشتن دامنه پاسخ فرکانسی وسیع (۵۰ هرتز تا ۱۸ کیلوهرتز) برای ضبط مصاحبه مناسب است و به تلفن همراه و دوربین‌های DSLR هم متصل می‌شود.

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی تجهیزات صوتی مانند صدا بازار به نشانی sedabazar.com، میکروفون‌های نام برده شده و سایر مدل‌های میکروفون یقه‌ای را با قیمت مناسبی به‌صورت اینترنتی تهیه کنید.

بهترین میکروفون یقه‌ای؛ با سیم یا بدون سیم؟

میکروفون‌های یقه‌ای بی‌سیم در مقایسه با میکروفون‌های سیمی قیمت بالاتری دارند، ولی بسیار جمع و جور هستند و خیلی راحت از طریق بلوتوث به دستگاه مورد نظر متصل می‌شوند. این میکروفون‌ها بدون نیاز به کابل‌های پیچ در پیچ، صدا را ضبط کرده و با متصل شدن به یقه لباس، دست شما را خسته نمی‌کنند.

بهترین میکروفون یقه ای بی سیم به عنوان یک ابزار سبک و قابل حمل، ابعاد کوچکی داشته و به کاربر کمک می‌کند تا آزادانه حرکت کند. نحوه استفاده از این نوع میکروفون هم بسیار ساده و راحت است. بدون وجود سیم، ظاهر شما حین استفاده از میکروفون شیک‌تر و منظم‌تر می‌شود. کیفیت صدا هم به دلیل برخورداری از فناوری‌های صوتی پیشرفته، بالاتر می‌رود. قیمت میکروفون یقه ای با توجه به ابعاد و اندازه، قابلیت اتصال بی‌سیم، کیفیت صدا، نوع برند یا شرکت سازنده و... مشخص می‌شود.

 

ارسال نظر: