جدیدترین متدهای تبلیغاتی؛ چاپ لیوان

کدخبر: 2379819

چاپ لیوان یکی از بهترین راهکار به منظور هدیه دادن و سورپرایز افراد در مناسبت های مختلف است. علاوه بر آن اگر قصد معرفی برند، لوگو و شرکت خود را دارید از این نوع کالای چاپی نیز می توانید استفاده کنید. امروزه با پیشرفت صنعت چاپ می توانید طرح و نقش دلخواه را بر روی ماگ خود چاپ کنید و یکی از مزیت های این نوع چاپ کیفیت و ماندگاری بالا است که سبب می شود تا مدت ها طرح مورد نظر شما تبلیغ شود.

 

چرا چاپ روی لیوان ؟

یکی از مزیت های چاپ روی لیوان هزینه مقرون به صرفه و تاثیر مثبت آن در تبلیغات است و بطور مثال یک شرکت فرش بافی برای تبلیغ کار خود می تواند به جای کرایه کردن بیلبورد های میلیونی و چاپ تراکت از چاپ عکس محصول خود روی ماگ استفاده کند. این روش علاوه بر اینکه  یک شیوه تبلیغاتی  بسیار جدید است سبب می شود که اغلب کسب و کار ها با یک هزینه مناسب برند خود را تبلیغ نمایند.

چاپ لیوان حرارتی یا همان لیوان جادوئی

لیوان های جادویی یا حرارتی، محصولاتی هستند که در ساخت آنها از تکنولوژی ویژه ای استفاده می‌شود. این لیوان ها در دمای اتاق هاله ای سیاه دارند اما هنگامی که داخل آن ها مایع گرمی ریخته‌ شود عکسی که روی آن چاپ شده به آرامی نمایان می‌گردد. برای پوشش ماگ های حرارتی از نوعی جوهر خاص ب استفاده می شود. که کاملا حساس به دما است. این جوهر اکسید شده بر روی بدنه ماگ قرار می گیرد و در دمای اتاق فاقد طرح خاصی است و به رنگ مشکی است.

 

بر روی چه محصولاتی می توان تصویر چاپ کرد؟

محصولات زیادی برای چاپ عکس مورد استفاده قرار می گیرند از جمله می توان به :

لیوان چینی، سرامیکی، فلزی

بشقاب چینی در سایز های مختلف

ماگ جادویی یا حرارتی

کاور گوشی

تابلو فرش

تیشرت 

و.. اشاره کرد.نکته قابل توجه اینکه جنس هر محصول برای چاپ سابلیمیشن یا چاپ حرارتی مناسب نیست و پیشنهاد می شود قبل از چاپ ابتدا نوع کالای چاپی و جنس آن را مشخص نمایید.

انواع ماگ های جادویی

ماگ های حرارتی کاملا مشابه با لیوان های معمولی هستند و به اشکال مختلفی تولید می‌شوند. لیوان های جادویی به صورت :

استوانه ای

 مخروطی

 فنجانی در سایز و جنس های  مختلفی وجود دارد. انواع دسته دار، داخل رنگی، قاشق دار، شیشه ای مات و اکلیلی این محصول نیز در بازار وجود دارد که برای سورپرایز در مناسبت های مختلف یک گزینه ایده آل  محسوب می شود.
 

Picture1

 

مزایای چاپ ماگ

چاپ عکس روی لیوان تبلیغاتی روشی نوین  بوده و دارای سه ویژگی زیبایی ،کارایی و دوام بالا می باشد  و نکته قابل توجه این است که در صورت محافظت از این کالا خاصیت جادوئی لیوان های حرارتی برای  مدت زمان بالایی ماندگار است. لیوان حرارتی در صورتی که با سیم ظرفشویی و یا اسکاچ شسته شود ممکن است سطح بیرونی لیوان خش برداشته و آسیب ببیند پس باید در نگهداری آن کمی دقت به خرج داد. قبل از اقدام به چاپ باید طرح مورد نظرتان را مشخص کنید سعی کنید از عکس ها و تصاویر با کیفیت استفاده کنید. لیوان هایی با رنگ سفید بیشتر برای چاپ استفاده می‌شوند و  البته مکان چاپ روی لیوان های رنگی یا لیوان های بزرگ نیز وجود دارد.

 

 

 

 معیار های هدیه  تبلیغاتی

همانطور که همه می دانید بعضی کسب و کار ها برای فروش بیشتر و جذب مشتری هدایایی را برای مشتریانشان در نظر می‌گیرند. این اقلام بهتر است دارای ویژگی های زیر باشند:

۱. قیمت مناسب

۲. ماندگاری بالا

۳. تبلیغ موثر

۴. جذاب و زیبا

۵. دارای تنوع

۶. معرفی کسب و کار

با شیوه چاپ عکس روی لیوان های تبلیغاتی هدیه شما تمام این ویژگی ها را یکجا دارد. برای تبلیغات بهتر است علاوه بر یک طرح مربوط به کارتان از لوگوی شرکت، شماره تماس، یک جمله مختص به کارتان و سایر اطلاعات مربوط به حوزه کاری خود استفاده کنید.

Picture1

کیفیت چاپ روی لیوان

در تمامی مراحل چاپ مثل طراحی، چاپ، بسته بندی، چاپ جعبه، طرح، الگو و غیره همیشه احتمال بروز اشتباه وجود دارد که در نهایت روی کیفیت کار اثر می‌گذارد. در ادامه به برخی از این موارد رایج اشاره می کنیم:

۱.غلط های املایی در فایل های چاپی

۲.دقت نداشتن به ابعاد و سایز لیوان یا ماگ برای چاپ

۳.عدم استفاده از طرح های گرافیکی وکتور ( با بزرگنمایی کیفیت تصویر کم نمی‌شود.)

۴.مشخص نبودن حاشیه ها در طرح، عکس، نوشته و یا الگوی مدنظر

۵.عدم استفاده از سیستم رنگی CMYK

۶.عدم دقت در استفاده از تکنیک مناسب با توجه به اهداف تبلیغاتی و بازار هدف

۷.انتخاب سایز نامناسب برای چاپ روی لیوان و نمایش نامناسب طرح

۸. استفاده از ماگ هایی که از مواد مرغوب ساخته نشده‌اند.

چاپ لیوان تبلیغاتی

کیفیت چاپ لیوان به چه مواردی بستگی دارد؟

کیفیت چاپ لیوان حرارتی یا لیوان جادوئی در ابتدا به تصویر مورد نظر شما بستگی دارد و این تصویر باید کیفیت قابل قبولی داشته باشد. نکته قابل توجه اینکه در تصویر انتخابی محدودیتی وجود ندارد  و تصاویر تار یا فاقد کیفیت استاندارد برای چاپ مناسب نیستند . با اینکه چاپ سابلیمیشن از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است اما نمی تواند گزینه مناسبی برای چاپ تصاویر بی کیفیت باشد پس اگر در نهایت کیفیت چاپ رضایتمندی شما را کسب نکرد این مورد را در تصویر انتخابی جستجو کنید. علاوه بر تصویر  جنس ماگ نیز در کیفیت چاپ سابلیمیشن موثر است و معمولا لیوان های چینی یا سرامیکی برای  چاپ ایده های تبلیغاتی مناسب می باشند. در واقع به عبارت دیگر موردی که سبب می شود شما از چاپ رضایتمند باشید جوهر پذیری ماگ است و هر چه بدنه آن جوهر پذیری بهتری داشته باشد تصویر چاپ شده بر روی آن کیفیت و ماندگاری مطلوب تری خواهد داشت.

توصیه محصول جایگزین

با تمام این تفاسیر اگر هنوز برای سفارش چاپ طرح دلخواه ترغیب نشده اید، برای شما پیشنهاد دیگری داریم؛ چاپ تیشرت

ان شاالله در مقالات بعدی در این باره بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

کلام آخر

پیشنهاد می شود برای تبلیغات بهتر است از لیوان های سرامیکی سفید استفاده کنید و همچنین رنگ های شاد و روشن را بکار ببرید. نکته قابل توجه اینکه مراقب ترکیب رنگ هایتان باشید و سعی کنید رنگ هایی برای چاپ استفاده کنید که با هم تناسب داشته باشد.

 

 

 

ارسال نظر: