بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

کدخبر: 2379820

ایران، کشوری با تنوع فرهنگی، مناظر طبیعی فوق‌العاده و جاذبه‌های تاریخی خیره‌کننده است. با آغاز فصل تابستان، آفتاب نور خود را بر تمامی نقاط این سرزمین پخش کرده و شهرهای مختلف را به عنوان مقاصد جذاب به مسافران بین‌المللی و داخلی معرفی می‌کند. آیا قصد دارید به یک سفر دلچسب تابستانی بروید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در فصل تابستان بپردازیم. به نکات مفیدی برای برنامه‌ریزی سفر نیز اشاره خواهد شد.

چرا تابستان در ایران به عنوان فصل سفر شناخته می‌شود؟

تابستان فصلی مناسب برای سفرهای گردشگری است. معمولا در ماه‌های تابستان، جشنواره‌ها و مراسم‌ گوناگونی در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود. در تابستان علاوه بر اینکه مدارس تعطیل است، تعطیلات رسمی نیز وجود دارد که در این مواقع تعداد مسافران بسیار افزایش پیدا می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از سفر حتما محل اقامت خود را رزرو کنید. با رزرو آنلاین هتل قبل از سفر دیگر نیازی نیست در گرمای تابستان در شهر مقصد ساعت‌ها معطل بمانید و با چالش‌های متعددی مواجه شوید.

بهترین شهرها برای مسافرت در تابستان 

ایران کشوری با شهرهای زیبا و منحصربه‌فرد برای گردشگری در فصول گرم سال است. در تابستان گردشگران داخلی و بین‌المللی زیادی برای بهره‌مندی از تنوع طبیعی و فرهنگ غنی شهرهای مختلف ایران، قصد سفر می‌کنند. در ادامه به برخی از محبوب‌ترین مقصدها برای مسافرت در تابستان اشاره شده است.

تبریز

تبریز، قدمت زیادی داشته و آثار فرهنگی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. به همین خاطر به عنوان یک مقصد جذاب در فصل تابستان برای مسافرت معرفی می‌شود. این شهر زیبا در شمال غربی ایران واقع شده و از جاذبه‌های منحصربه‌فرد طبیعی بسیار زیادی برخوردار است. مجموعه‌های تاریخی بسیار زیادی همچون بازار سنتی و آرامگاه نیما در تبریز قرار دارند. تبریز کاروانسراها و هتل‌های شناخته شده بسیار زیادی را در خود جای داده است. قبل از شروع سفر حتما اقدام به رزرو هتل در تبریز کنید تا در طول سفر با چالش‌های کم‌تری مواجه شوید.

اصفهان

شاید با شنیدن نام اصفهان تعجب کنید که چطور ممکن است در لیست بهترین شهرها برای مسافرت در تابستان قرار بگیرد. اما این شهر با وجود خشک بودن منطقه، شب‌های بسیار رویایی، با آب‌وهوایی خنک دارد که سفر شما را به تجربه‌ای به‌یادماندنی تبدیل می‌کند. فصل تابستان بعد از زمستان، بهترین زمان یک سفر اقتصادی به اصفهان محسوب می‌شود و قیمت رزرو هتل در اصفهان در این فصل کاهش پیدا می‌کند.

رشت

رشت دارای آب‌وهوای خنک و معتدل در فصل تابستان است. این شهر زیبا در شمال ایران واقع شده و همواره بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. رشت، پوشش گیاهی فراوانی دارد و بازارهای سنتی بسیار زیادی همچون بازار رشت و بازار عروسک را در خود جای داده است. مسافران می‌توانند از تنوع و زیبایی هنرها و صنایع دستی این شهر لذت ببرند و اوقاتی خوشی در این شهر زیبا سپری کنند.

Picture1

 

همدان

همدان دارای آب‌وهوای خنک و خشک است. این شهر در غرب ایران واقع شده و تاریخ و فرهنگی بسیار غنی دارد. پارک علم و فناوری همدان دارای امکانات فناوری و آموزشی متنوع است که همه ساله بازدیدکنندگان بسیار زیادی به آنجا می‌روند. تعداد زیادی از آثار تاریخی در مرکز این شهر واقع شده‌اند که مسافران می‌توانند برای کسب تجربه‌های فرهنگی و تاریخی به آن اماکن دیدنی مراجعه کنند. برخی دیگر از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در این شهر شامل باغ نوبنیاد و تپه‌های آلونی می‌شوند.

چهار محال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری دارای طبیعتی آرامش‌بخش و مناظری بسیار زیباست. این استان در جنوب غربی ایران واقع شده است و مناطق کوهستانی بسیار و رودخانه‌های پرآب دارد. منطقه‌هایی همچون شهرکرد، کوهرنگ و گندمان، میزبان بازدیدکنندگان بسیار زیادی در طول فصول گرم سال هستند.

کردستان

کردستان دارای طبیعتی بکر و یک مقصد جذاب در فصل تابستان است. این شهر در غرب ایران واقع شده است و مناطق جذابی همچون سنندج، مریوان و دیوان دره برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی دارد. علاوه بر طبیعت زیبا، این شهر دارای مناطق تاریخی همچون سقز و کامیاران است که آثار باستانی و قلعه‌های تاریخی مختلفی را در خود جای داده‌اند. این شهر می‌تواند یک مقصد جذاب برای علاقه‌مندان به هنرهای دستی نیز باشد.

نکات مهم سفر در تابستان

با توجه به آفتاب گرم تابستان، حفاظت از پوست در طول سفر اهمیت زیادی دارد. از کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده و آن را در طول روز چندین بار تمدید کنید. مطمئن شوید که آب و مایعات کافی مصرف می‌کنید تا جلوی خشکی پوست و خستگی را بگیرید.

بهتر است فعالیت‌ها و پیاده‌روی‌های طولانی در طول سفر را در فصل تابستان به ساعت‌های خنک صبح و عصر موکول کنید. قبل از سفر حتما وضعیت هوا را بررسی کنید تا از هرگونه تهدید همچون طوفان یا گرد و غبارهای تابستان به دور بمانید. 

مطمئن شوید که انواع مدارک و بیمه‌ها را در طول سفر با خود به همراه دارید. حتما قبل از حرکت به بررسی بلیط‌های رفت و برگشت مقصد خود بپردازید. مهم است که سفر خود را با برنامه‌ریزی دقیق شروع کنید.

این‌ها تنها چند نکته مهم برای سفر تابستانه بودند. در ادامه چند نکته مهم دیگر برای سفرهای تابستانه را بخوانید.

Picture1

برداشتن وسایل مناسب سفر تابستانه

انتخاب وسایل به‌صورت اصولی برای سفرهای تابستان می‌تواند سختی‌ها و چالش‌های مسیر را برای شما کم کند. از جمله وسایلی که برداشتن آن‌ها برای سفر تابستانه اهمیت زیادی دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از چمدان یا کیف با اندازه مناسب استفاده کنید. مطمئن شوید که کیف و چمدان شما مقاومت کافی را دارد و به آسانی قابل حمل است.
  • در تابستان بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که به بدن اجازه تهویه می‌دهند. لباس‌های نخی و پنبه‌ای بهترین گزینه‌ برای سفرهای تابستانی هستند.
  • برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار از کفش‌هایی استفاده کنید که امکان تهویه هوا داشته باشند. یک جفت کفش ورزشی برای فعالیت‌های بیرونی و پیاده‌روی‌های طولانی هنگام سفر می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. 
  • لوازم بهداشتی همچون مسواک، خمیر دندان، شامپو، صابون، ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه آفتاب‌گیر را در کیف یا ساک دستی قرار دهید. 
  • لوازم الکترونیکی همچون دوربین، تلفن همراه و انواع شارژرهای خود را در جیب‌های نزدیک و در دسترس چمدان قرار دهید. مطمئن شوید که تمامی دستگاه‌ها برای استفاده در طول مسیر تا رسیدن به مقصد، شارژ کافی دارند.

نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی در سفرهای تابستانه بسیار مهم است. در بازه‌های زمانی گرم سال، بدن به آب بیش‌تری نیاز دارد. به همین خاطر است که عدم مصرف کافی آب می‌تواند منجر به خشکی بدن و خستگی شما هنگام سفر شود. همیشه یک بطری آب با حجم قابل قبول هنگام سفر همراه خود داشته باشید.

علاوه بر آب می‌توانید از مایعات دیگر همچون آبمیوه‌ها در طول سفر کمک بگیرید. این مایعات به شما انرژی می‌دهند و کمبود آب بدن شما را جبران می‌کنند. منتظر نمانید تا در طول سفر احساس تشنگی کنید و سپس آب بنوشید، حتما به‌صورت منظم و طی ساعات مختلف روز نوشیدن آب و مایعات را به یاد داشته باشید. شما می‌توانید از انواع سالادها و میوه‌ها برای کمک به رفع کمبود آب بدن هنگام سفرهای تابستانی کمک بگیرید.

انتخاب مقصدهایی با آب ‌و هوای خنک

یکی از مهم‌ترین چالش‌های سفر در تابستان، انتخاب مقصد با آب‌وهوای خنک است. در تابستان، مردم در بسیاری از مناطق ایران با دمای بسیار بالا دست و پنجه نرم می‌کنند. هوای گرم تابستان می‌تواند برای افراد حساس خطرناک باشد و بر راحتی آن‌ها هنگام سفر تاثیر منفی بگذارد.

برای گشت‌وگذار در شهر در فصول گرم سال به شما پیشنهاد می‌کنیم که به‌صورت خاص فضاهای سبز و سرپوشیده را جزو اولویت‌های خود برای بازدید قرار دهید. کوهستان‌ها، دریاها و دریاچه‌ها معمولا در فصول گرم سال می‌توانند دمای خنک‌تری نسبت به دیگر جاذبه‌های گردشگری داشته باشند. با سفر به این مناطق می‌توانید از طبیعت بکر و آرام لذت ببرید و از شر گرمای سوزان تابستان خلاص شوید.

خوردن غذای مناسب

انتخاب کافه‌ها و رستوران‌های مناسب برای وعده‌های غذایی در سفر گردشگری در تابستان بسیار حائز اهمیت است. خوردن غذای مناسب می‌تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند و شما را با تنوع غذایی مناطق مختلف آشنا کند. قبل از سفر درباره رستوران‌های معروف مقصد تحقیق کرده و بازخوردهای مسافرین قبلی را مطالعه کنید. می‌توانید از برنامه‌های اینترنتی برای شناخت بیش‌تر رستوران‌ها و کافه‌های شهر مقصد کمک بگیرید.

بنابراین با توجه به شرایط آب‌وهوایی ایران، تابستان می‌تواند یک فرصت خوب برای گردشگری به شهرهای مختلف باشد. انتخاب بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان تا حد قابل توجهی به علایق شخصی افراد بستگی دارد. در این مطلب چند شهر محبوب برای مسافرت در تابستان معرفی و بررسی شدند.

شما می‌توانید با توجه به اولویت‌بندی‌های خود، شهرهای متنوع معرفی شده در این مطلب را انتخاب کرده و تجربه‌های کم‌نظیر کسب کنید. سفر به هر شهر، می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد و شگفت انگیز باشد.

 

ارسال نظر: