ابعاد مخزن آب عمودی

کدخبر: 2379824

یکی از ضروری‌ترین تصمیم‌ها برای خرید تانکر در نظر گرفتن ابعاد مخزن آب عمودی است. درحال حاضر نگهداری و ذخیره آب شرب باتوجه به شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور افراد مخازن آب می‌خرند تا سلامتی خود را تضمین کنند. اگر قصد خرید مخزن آب عمودی را دارید, برای داشتن اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما همراه باشید.

 مشخصات فنی مخزن آب عمودی

برای بررسی ابعاد مخزن آب عمودی بهتر است در مورد مشخصات فنی آن اطلاعاتی داشته باشید. مخزن ذخیره عمودی یک ظرف استوانه‌ای است که به‌صورت ایستاده برای ذخیره آب یا مواد شیمیایی, ساخته شده است. مخازن عمودی با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن تولید می‌شوند؛ این ماده دارای خاصیت تثبیت‌کننده اشعه ماورا بنفش است.

پلی اتیلین نور خورشید را در داخل دریافت نمی‌کند در نتیجه جلبک و قارچ در مخزن دیده نمی‌شود. به همین دلیل می‌توانید به‌ راحتی مایعات را در این مخازن ذخیره و نگهداری کنید. مخازن عمودی بلندتر و باریک‌تر از مخازن افقی هستند و طوری طراحی شده‌اند که ظرفیت ذخیره‌سازی بهینه را در فضای کوچک‌تر ارائه می‌دهند. ارتفاع این مخازن از عرض یا قطر آن‌ها بزرگ‌تر است.

مخازن آب عمودی روی سطح مقطع گرد خود روی زمین نصب می‌شوند. ضمن این‌که درصورتی که قصد استفاده از آن را در برابر نور خورشید دارید, لازم است بدانید که باید از مخازن چند لایه استفاده کنید. این محصول در هر رنگی که بخواهید تولید می‌شود و به مراقبت خاص, نیاز ندارد. درصورتی که به‌طور مرتب تمیز شود, می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید.

بررسی ابعاد مخزن آب عمودی

ابعاد مخزن آب عمودی | رادمان پلاست

ابعاد مخزن آب عمودی باتوجه به کاربرد و مکان مورد نظر, تولید می‌شود. مخزن ذخیره آب بر اساس ۱۵۰ لیتر برای هر نفر با ظرفیت ۱۲ ساعت در نظر گرفته می‌شود. مخازن عمودی در انواع بلند و کوتاه برای یک ظرفیت مشخص, تولید می‌شوند. مخازن بلند دارای قطر کم‌تر و ارتفاع بیشتری هستند. این محصول به‌صورت تک لایه, 2 لایه و 3 لایه موجود است. مخزن آب ۱۰۰۰ لیتری عمودی در قالب 3 مدل کوتاه, معمولی و بلند به بازار عرضه می‌شود. براساس اندازه, طول و عرض مکانی می‌توان از نوع مناسب آن استفاده کرد.

ابعاد مخزن آب عمودی که شکل هندسی خاصی به آن داده است آن را با دوام و مقاوم در مقایسه با سایر مخازن کرده است. از آن‌جا که مخازن آب عمودی دارای بدنه باریک و بلندی هستند, هنگامی که آب از سمت بالا رو به پایین جریان پیدا می‌کند در ساختار خود فشاری را ایجاد و جریان آسان آب را تضمین می‌کند.

ابعاد مخزن آب عمودی انعطاف‌پذیری لازم را فراهم می‌کند که ذخیره‌سازی آب به سهولت انجام ‌گیرد. به‌خصوص به این دلیل که این مدل عمودی است با آستر کردن چند مخزن در کنار هم مزیت بین فضا و شمع را فراهم می‌کند. این نوع محصول, پرفروش‌ترین در مخازن آب به حساب می‌آید که باتوجه به نیازهای کاربر تولید می‌شود.

با وجود نیازهای گوناگونی که در رابطه با مخازن عمودی وجود دارند, تولیدکنندگان ظرفیت‌های مختلف را با اندازه‌های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در نتیجه افراد هنگام خرید با تعداد زیادی از مدل‌ها, ظرفیت‌ها و ابعاد گوناگون روبه‌رو می‌شوند. جدول زیر لیستی از ابعاد و حجم مخازن عمودی را نشان می‌دهد.

ارتفاع قطر لیتر
66 45 100
82 56 200
63 70 250
125 56 300
145 66 500
166 78 800
117 105 1000
185 102 1500
143 134 2000
100 170 2500
220 132 3000
156 177 4000
234 163 5000
239 190 6000
194 190 7500
239 201 8000
292 223 10000
283 255 15000
335 304 20000
333 302.۵ 25000
405 302.۵ 30000

 

ویژگی‌های کلی بر اساس ابعاد مخزن آب عمودی

بررسی ابعاد مخزن آب عمودی | رادمان پلاست

ابعاد مخزن آب عمودی به گونه‌ای است که ساختار آن را برای حجم بالا بسیار مقاوم و مستحکم کرده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های تانکرها باتوجه به ابعاد می‌توان موارد زیر را نام برد.

 

  • فضا

مخزن آب عمودی به‌طور معمول فضای کم‌تری را اشغال می‌کند. به‌خصوص برای سازه‌هایی که فضای کوچک و سقف بلندتری دارند, گزینه مناسبی است.

  • توزیع فشار

ابعاد مخزن آب عمودی که آن را به شکل استوانه‌ای کرده است, برای توزیع فشار, انتخاب بهتری به شمار می‌آید. به این معنی که در مخازن عمودی, نقاط تنش کم‌تری وجود دارد و توزیع یکنواخت فشار را ایجاد می‌کند. همچنین این امکان را می‌دهد تا حجم بیشتری از مایع را بدون به خطر انداختن, ذخیره کند.

  • صرفه‌جویی در هزینه

هرچه قطر مخزن آب بیشتر باشد برای تحمل فشار باید دیواره‌های آن ضخیم‌تر طراحی شود. از آن‌جا که مخازن آب عمودی به گونه‌ای طراحی شده است که ارتفاع آن‌ها بیشتر از قطر است, دیواره‌های آن ضخامت پایین‌تری دارند. به همین دلیل به مواد کم‌تری برای طراحی نیاز است. بنابراین, تولید آن ارزان‌تر

 

 است و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود. ضمن این‌که به‌علت بار هیدرواستاتیکی فقط صفحه پایین باید ضخیم‌تر از دیواره‌های استوانه‌ای باشد.

  • افزایش بهره‌وری

ارتفاع یک مخزن عمودی انرژی بالقوه بیشتری دارد که به کاهش هزینه پمپاژ ازطریق استفاده از گرانش, کمک می‌کند. به عبارت دیگر سرهیدرواستاتیک بیشتری نسبت به دیگر مخازن تولید می‌کند.

  •  
  • استفاده از فضاهای بیشتر

ابعاد مخزن آب عمودی به شکلی است که فضای کاری شما را به روی تجهیزات بیشتری باز می‌کند. به این معنی که اگر انبار یا منطقه تولید شما بتواند از این مخزن استفاده کند, محیط برای راه‌اندازی تجهیزات بیشتر و به حداکثر رساندن فضا آماده می‌شود.

 

قیمت ابعاد مخزن آب عمودی

بررسی ابعاد مخزن آب عمودی | رادمان پلاست

ابعاد مخزن آب عمودی در تعیین قیمت, نقش محوری دارند. هرچه ابعاد و ظرفیت تانکر بیشتر باشد, قیمت آن هم بالاتر می‌رود. البته مخزن عمودی به‌دلیل عدم وجود پایه در سطح زیر آن, وزن پایین‌تری دارد؛ در نتیجه قیمت آن هم کم‌تر است. در ضمن به‌علت تنوع و متغیر بودن ابعاد یک مخزن, نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد.

مخزن آب عمودی رادمان پلاست

برای دریافت اطلاعات از قیمت دقیق, بهتر است با تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر در ارتباط باشید. یکی از شرکت‌های باسابقه در تولید مخازن آب, رادمان پلاست است که می‌توانید سفارش خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب از این مجموعه تهیه کنید. اما در مجموع موارد زیر در قیمت مخازن عمودی, تاثیرگذار هستند.

  • برند و تولیدکننده
  • شرایط بازار
  • جنس ساخت
  • ابعاد و ظرفیت مخزن
  • لیتراژ و تعداد لایه‌ها
  • مواد اولیه
  • کیفیت تولید

شما میتوانید برای خرید انواع مخازن آب از این برند به وبسایت https://radmanplast.com/  مراجعه فرمائید و یا با شماره 03153302000 تماس حاصل فرمائید.

سخن پایانی

ابعاد مخزن آب عمودی باید در اولویت خرید شما قرار گیرد و به خوبی بررسی شود. البته این محصول از نظر سایز و لیتراژ دارای تنوع گسترده‌ای است. در مجموع باتوجه به نوع متریال به‌کار رفته در این مخازن, گزینه مناسبی برای ذخیره آب شرب و آب باران است. به این دلیل که واکنش شیمیایی با مواد مجاز ذخیره‌شده در آن نیست. علاوه‌بر این مخازن عمودی گزینه ایده‌آلی جهت نگهداری مواد اسیدی و سوختی است.

 

 

ارسال نظر: