برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است؟

کدخبر: 2380001

برای سفر به ترکیه علاوه‌بر آماده‌کردن پول و بستن چمدان، باید مدارک ضروری را نیز به‌همراه داشته باشید. این کشور جاذبه‌های بسیار زیادی از طبیعت و تاریخ گرفته تا خرید و مراکز تفریحی مدرن دارد. می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست یا همراهی با مقرون‌به‌صرفه‌ترین تور استانبول، بسیاری از جاهای دیدنی ترکیه را با کمترین هزینه ببینید. در این مطلب، تمام مدارک موردنیاز برای سفر به ترکیه را توضیح داده‌ایم.

00

مدارک موردنیاز برای سفر به ترکیه

کشور ترکیه مقصد بسیاری از افراد جهان برای کار، تحصیل، زندگی و تفریح است. مانند هر سفر خارجی دیگری، در سفر به ترکیه نیز باید مدارک هویتی را ‌همراه داشته باشید؛ علاوه‌براین، مدارک دیگری را نیز باید تهیه کنید و همراه خود ببرید؛ چراکه در کشور ترکیه به آن‌ها احتیاج خواهید داشت. در ادامه، این مدارک را معرفی خواهیم کرد.

مدارک هویتی و گواهی‌نامه رانندگی

مدارک شناسایی، مهم‌ترین مدارک موردنیاز در هر جا ازجمله سفرهای خارجی هستند. برای سفر به ترکیه نیز باید مدارک هویتی ازجمله کارت ملی و شناسنامه را به‌همراه داشته باشید؛ همچنین، درصورت تمایل به رانندگی در این کشور باید گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی نیز همراه داشته باشید.

پاسپورت

پاسپورت یا گذرنامه یک مدرک شناسایی رسمی است که از طرف دولت‌ها برای شهروندان صادر می‌شود تا با این سند اجازه ورود به خاک کشورهای دیگر را داشته باشند. اتباع ایرانی برای سفرهای توریستی حداکثر 90روزه به ترکیه به ویزا نیازی ندارند؛ اما باید پاسپورت معتبر داشته باشند.

اعتبار پاسپورت ایرانی حداقل 5 سال است. توجه داشته باشید که هنگام سفر باید حداقل 6 ماه از اعتبار پاسپورت باقی مانده باشد. به‌محض ورود به فرودگاه ترکیه، مدارک شما چک می‌شود و پاسپورت‌های بی‌اعتبار یا کمتر از مدت مذکور، قابل‌قبول نیست و صاحب آن از ترکیه اخراج می‌شود. اولین قدم پیش از سفر به ترکیه این است که پاسپورت تهیه کنید یا اگر پاسپورت شما اعتبار ندارد، برای تمدید آن اقدام کنید. جهت دریافت یا تمدید پاسپورت به مدارک زیر نیاز خواهید داشت.

  • اصل و کپی مدارک شناسایی (کارت‌ملی و شناسنامه)
  • ارائه اصل آخرین پاسپورت درصورت داشتن اعتبار
  • یک قطعه عکس جدید، تمام‌رخ با زمینه سفید
  • برای اشخاص زیر 18 سال، ارائه اجازه محضری از طرف پدر یا سرپرست قانونی ضروری است.

00

پرداخت عوارض خروج از کشور برای ترکیه

هر مسافر قبل از سفر خارجی به هر مقصدی باید هزینه‌ای را به‌عنوان عوارض خروج از کشور پرداخت کند. فیش این پرداختی، یکی دیگر از مدارک ضروری برای سفر به ترکیه است. پرداخت هزینه به‌صورت الکترونیکی نیز امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که کدملی حتما روی فیش عوارض خروج از کشور چه به‌صورت دست‌نویس و چه چاپی درج شده باشد؛ در غیر این صورت، فیش قابل قبول نیست.

مبلغ عوارض خروج از کشور باتوجه‌به زمینی یا هوایی‌بودن سفر متفاوت است. به‌طور معمول، برای سفرهای هوایی باید مبلغ بیشتری برای عوارض خروج از سفر پرداخت کرد. انتخاب بین سفر هوایی یا زمینی به ترکیه به سلیقه شخصی و بودجه افراد بستگی دارد. درخصوص پرداخت عوارض خروج از کشور، چند نکته زیر حائز اهمیت است.

  • پرداخت عوارض خروج از کشور به بازه سنی خاصی محدود نمی‌شود و برای هر مسافری حتی نوزاد یک‌ماهه الزامی است.
  • مبلغ عوارض خروج از کشور برای کشورهای پرترددی مثل ترکیه و دبی با سایر کشورها یکسان است.
  • هزینه عوارض خروج از کشور باتوجه‌به دفعات سفر متفاوت است. درحال‌حاضر، مسافران عادی برای بار اول خروج از کشور باید 520 هزار تومان و برای بار دوم و سوم به ترتیب 780 و 800 هزار تومان پرداخت کنند.

ارز خارجی (دلار یا لیر)

علاوه‌بر مدارک ذکرشده، برای سفر به ترکیه به ارز خارجی نیز نیاز خواهید داشت. پول رایج ترکیه لیر است؛ البته می‌توانید دلار هم با خود ببرید و در ترکیه به لیر تبدیل کنید. تبدیل دلار به لیر، کم‌هزینه‌تر از تبدیل ریال به لیر است. درصورت انتخاب راه هوایی برای سفر به ترکیه، مقداری ارز مسافرتی به شما تعلق می‌گیرد؛ اما در سفرهای زمینی باید ارزهای موردنیاز خود را به‌صورت آزاد خریداری کنید.

بلیط ترکیه یا قرارداد تور

بلیط هواپیما یا قرارداد تنظیم‌شده تور، دو مورد دیگر مدارک موردنیاز برای رفتن به ترکیه هستند. درمجموع، برای سفر به این کشور می‌توانید از راه زمینی یا هوایی اقدام کنید. حتی پکیج‌های کامل تور ترکیه مانند تور استانبول، علاوه‌بر راه هوایی به‌صورت زمینی نیز برنامه‌ریزی می‌شوند تا افرادی که بودجه کمتر یا ترس از ارتفاع دارند نیز بتوانند با هزینه مناسب به ترکیه سفر کنند. می‌توانید برای خرید تور یا رزرو بلیط هواپیما از خدمات سایت فلای تودی بهره بگیرید.

00

فلای تودی؛ مرجع ارزان‌ترین تورهای ترکیه

ترکیه، یکی از کشورهای پربازدید آسیایی و یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق جهان برای گردش و تفریح است. برای سفر توریستی به این کشور، علاوه‌بر مدارک شناسایی، به پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار، فیش عوارض خروج از کشور، ارز خارجی و بلیط یا قرارداد تنظیم‌شده تور نیاز خواهید داشت. فلای تودی، معتمدترین سایت مسافرتی ایران، می‌تواند شما را با یکی از کامل‌ترین پکیج‌های تور استانبول به سفر تفریحی ترکیه ببرد. تورهای این آژانس به‌صورت زمینی یا هوایی با امکانات متنوع و نازل‌ترین قیمت برنامه‌ریزی می‌شوند.

 

ارسال نظر: