معرفی لوازم آفرود

کدخبر: 2380213

سپر در واقع قسمت اصلی خودروهای آفرودی محسوب می شود که در طراحی آن ها نیز نقش پر رنگی ایفا می کند. سپر های عقب و جلو در هر مدل ماشین های آفرود با دیگری تفاوت دارند و با توجه به نوع آن ها طراحی می شوند و یک سری وظایف مشخصی را در آن ها ایفا می کنند، هدف از استفاده از سپر، محافظت از بدنه، نصب دیگر تجهیزات و زیبا و جذاب نمودن خودروهای آفرود است

امروزه افراد علاقه زیادی به آفرود سواری دارند به خصوص این کار در بین قشر جوان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و با استفاده از آفرود می توان خیلی ساده و راحت از طبیعت لذت برد و همین طور جاده های پر پیچ و خم را تجربه کرد. بنابراین خودروهای آفرود محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، ماشین های آفرود دارای یک سری وسایل و تجهیزات می باشند که وجود آن ها باعث می شود تا استفاده از خودروهای آفرود خیلی ساده تر گردد. برای کسانی که می خواهند از اتومبیل های آفرود استفاده کنند، باید با این لوازم و تجهیزات آفرود آشنایی داشته و آن ها را تهیه نمایند. در ادامه یک سری لوازم آفرود را به شما معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.

 

سپر آفرود

سپر آفرود یکی از قطعات و لوازم مهم در ماشین های آفرود می باشد که کارکرد مهمی در این خودروها دارد. سپر نه تنها از آفرود محافظت می کند بلکه باعث می شود تا بتوان یک سری وسایل و تجهیزات دیگر را به آن ها متصل کرد. بعضی از ماشین های آفرودی با توجه به مدل آن ها یک سری امکاناتی مانند سیستم های کشیدن، طناب کشی و .. دارند که آن ها را به سپر عقب خودرو نصب می کنند.

 

 

سپر در واقع قسمت اصلی خودروهای آفرودی محسوب می شود که در طراحی آن ها نیز نقش پر رنگی ایفا می کند. سپر های عقب و جلو در هر مدل ماشین های آفرود با دیگری تفاوت دارند و با توجه به نوع آن ها طراحی می شوند و یک سری وظایف مشخصی را در آن ها ایفا می کنند، هدف از استفاده از سپر، محافظت از بدنه، نصب دیگر تجهیزات و زیبا و جذاب نمودن خودروهای آفرود است.

اما موردی که وجود دارد سپرها در زمان بروز تصادف می توانند آسیب ببینند و نیاز به تهیه، تعویض و نصب سپر جدید دارند.

 

سوپرلید آفرود

در بین قطعات و لوازم آفرود یکی از مهم ترین آن ها سوپرلید است که روی ماشین های دو دیفرانسیل باری نصب می شود. سوپرلید مانند یک صندوق عقب عمل می کند با این حال که دارای قفل و تجهیزات ایمنی است. از سوپرلید نیسان پیکاپ به منظور جابه جایی و حمل تجهیزات و لوازم ضروری استفاده می شود.

سوپرلید در واقع نوعی جعبه مقاوم و محکم است که معمولا جنس آن ها فلز می باشد و روی قسمت عقبی آفرود نصب می شود. سوپرلید به صورتی طراحی شده است که امکان جا به جایی و نگهداری راحت وسایل را برای رانندگان فراهم می کند، مشکلی در خودرو های آفرود با آن چالش های زیادی دارند، همین طور از آن جایی که ماشین های آفرود از قفل های قوی برخوردار است، اجازه نمی دهد تا به محتویات جعبه، هر کسی دسترسی داشته باشد.

شما اگر جزء آفرود سواران هستید و نیاز دارید تا ابزارهای ضروری تان مانند دستکش، چراغ قوه، کمک های اولیه و ... را داخل ماشین نگهداری کنید، نصب سوپرلید برایتان بهترین گزینه خواهد بود.

 

 

از دیگر مزایای منحصر به فرد سوپرلید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت زیاد در مقابل شرایط آب و هوایی: سوپرلیدها جزء قطعاتی محسوب می شوند که در مقابل شرایط جوی مانند بارش باران، برف و آفتاب شدید مقاومت می کنند و اجازه نفوذ آن ها به تجهیزات و لوازم داخلشان را نمی دهد.
  • دوام بالا و تحمل وزن زیاد: سوپرلیدها با استفاده از مواد اولیه مقاوم و همین طور با کیفیت بالا تولید می شود، بنابراین می توانند وزن زیادی را تحمل کنند. اگر شما تجهیزات و لوازم جانبی سنگین وزن دارید می توانید در سوپرلیدها آن ها را قرار دهید.
  • امکان تفکیک بار به چند قسمت: سوپرلیدها به صورتی طراحی می شوند که شما می توانید لوازم خود را در چندین بخش در آن ها قرار دهید و مرتب و تمیز نگهداری نمایید. این قابلیت باعث می شود تا دسترسی به لوازم و تجهیزات ساده و راحت تر شود و لوازم مرتب و منظم در سوپرلید ها نگهداری گردد.
  • وزن سبک و پایین: بسیاری از آفرودسواران به اشتباه گمان می کنند که سوپرلیدها وزن خودرو را سنگین تر می کنند، در صورتی که سوپرلید ها با بهره گیری از مواد سبک و مقاوم تولید شده اند و وزن کلی ماشین را افزایش نمی دهند و حتی به حفظ تعادل در مسیرهای پر پیچ و خم نیز کمک می کنند.

 

باربند آفرود

علاوه بر موارد گفته شده، باربند یکی دیگر از تجهیزات مهم خودرو های آفرود است که به ارتفاع کلی ماشین اضافه می کند تا در  مسیر های سخت جاده ای و آب و هوای نامساعد از بروز خطراتی مانند ضربه به زیر ماشین، خرابی قطعات و آسیب به موتور جلوگیری کند. همین طور باربند آفرود برای نصب چراغ ها، وینچ و دیگر لوازم آفرودی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه برای باربند های ماشین طراحی های مختلفی وجود دارد که بعضی از آن ها یک سری امکانات دیگر مانند جا برای نصب جعبه ابزار یا لوازم کمکی دارند. اما به صورت کلی باربند یکی از لوازم مهم در آفرود ها به شمار می رود که حتما باید روی آن ها نصب شود. همین طور علاوه بر موارد گفته شده باربند آفرود به امنیت ماشین، زیبایی، جذابیت، امکانات و قابلیت های آن می افزاید.

 

 

وینچ

بیشتر آفرود سواران با کاربرد وینچ آشنا هستند. وینچ برای بیرون کشیدن آفرود در زمانی که گیر کرده است یا در جای مشکل افتاده است به کار می رود. وینچ در واقع نوعی قرقره چرخان می باشد که با استفاده از یک موتور هدایت شده و معمولا به سپر جلو یا عقب وصل می شود. وینچ ها عموما انواع گوناگونی دارند و نوع گیربکسی آن هم به خود آفرود وصل شده و نیروی لازم برای انجام کار را از آن دریافت می کند.

زمانی که شما وینچ را تهیه کرده و در آفرود خود استفاده کنید زمانی که در موقعیت های خاص باشید، این قطعه می تواند کمک کند تا خودرو از شیب های تند، گل و لای، آب گرفتگی و .... راحت خارج شود.

درمورد نحوه کارکرد وینچ ها هم باید بگوییم که در قدم اول سر کابل به دیگر یا یک خودرو دیگری نصب شده و آفرود از جایی که در آن قرار گرفته، بیرون می آید، هر چقدر ظرفیت وینچ بیشتر باشد، به ماشین آسیب کمتری وارد می گردد.

 

رکاب آفرود

قطعه دیگری که می خواهیم به شما معرفی کنیم که برای خودروهای آفرود مهم و کاربردی است، رکاب می باشد. رکاب آفروددر قسمت جلو یا عقبی آفرود نصب می شود و علاوه بر زیبا تر کردن شکل ظاهری آفرودها از آن ها در مسیرهای دشوار نیز محافظت می کند. رکاب ها می توانند از مواد مقاوم و ورقه های آلومینیومی یا فولادی تولید شوند و با توجه به نیاز آن ها، طراحی شان به صورت صاف یا ریل های ریز است که به کنترل تعادل در جاده ها کمک می کند.

در حال حاضر بیشتر آفرود داران با توجه به مواد مقاومی که برای تولید این محصول به کار می رود تا بتواند به تحمل ضربه در ماشین های آفرودی کمک کند، از آن به وفور استفاده می کنند.

 

ارسال نظر: