«تنها میان طالبان» بر روی آنتن شبکه مستند

کدخبر: 2204895

مستند «تنها میان طالبان» روز سه شنبه از شبکه مستند در برنامه «به اضافه مستند» درتلویزیون ایران پخش می شود.

محسن اسلام زاده کارگردان مستند «تنها میان طالبان» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قرار است مستند «تنها میان طالبان» برای نخستین بار روز سه شنبه 18 اردیبهشت از شبکه مستند در برنامه «به اضافه مستند» درتلویزیون ایران پخش شود.

«تنها میان طالبان» نام مستندی است جسورانه که کارگردان آن برای روایت یکی از جریان های جهادی منطقه طالبان به افغانستان سفر و با هویت واقعی خود در میان آنها به مدت 15 روز زندگی می کند.

این مستند که ساخت آن از سال 93 تا 94 طول کشیده بود است، برای اولین بار در نهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت روی پرده رفت و در بخش مستند نیمه بلند، تندیس شهید آوینی را از آن خود کرد. همچنین این مستند برنده بهترین فیلم بخش مستند دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ماربیا شد.

محسن اسلام زاده درباره علت تاخیر نمایش از این مستند تحسین شده گفت: علت تاخیر نمایش این مستند در ایران، انتظار برای حضور در جشنواره های بین المللی و عرضه در شبکه های تلویزیونی خارجی بوده است.

از دیگر عناوین کسب شده توسط این مستند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - حضور در بخش مسابقه جشنواره میتینگ روسیه ۲۰۱۸ - حضور در جشنواره تیبورون آمریکا در سال ۲۰۱۷ - بهترین مستند بلند در چهل و چهارمین دوره جشنواره "آتن" امریکا ۲۰۱۷ - بهترین مستند جشنواره "ماربیا" اسپانیا ۲۰۱۷ - دیپلم افتخار جشنواره فیلمهای پلیسی مسکو ۲۰۱۷ - حضور در بخش مسابقه جشنواره تین لاین آمریکا ۲۰۱۷ - حضور در بخش مسابقه جشنواره آسیا پاسیفیک ۲۰۱۶ - حضور در بخش مسابقه جشنواره حقوق بشر ایتالیا ۲۰۱۷ - حضور در بخش مسابقه جشنواره اسماعیلیه مصر ۲۰۱۷ - برنده جایزه بین المللی شهید آوینی در بخش نیمه بلند در جشنواره سینما حقیقت ۱۳۹۴ - برنده فانوس طلایی جشنواره عمار ۱۳۹۴

«تنها میان طالبان» از تولیدات مرکز فرهنگی میثاق است و علیرضا شاهرخی عرضه بین المللی آن را به عهده دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: