حجت‌الاسلام مطلبی فشارکی: غدیر واقعه‌ای بیش از تاریخ بود

کدخبر: 937943

مدیر حوزه علمیه حجت‌بن‌الحسن(ع) در گفتگو با «نسیم» با اشاره به جایگاه واقعه غدیر در تاریخ اسلام گفت: امروز وظیفه داریم از طرق مختلف مباحث و مفاهیم این واقعه را در جامعه بیان کنیم

حجت الاسلام مطلبی فشارکی، مدیر حوزه علمیه حجت‌بن‌الحسن در گفتگو با «نسیم» ، با اشاره به تاثیر و اهمیت واقعه غدیر اظهار کرد: بعد از واقعه غدیر پیامبر اکرم(ص) برای حفظ این جریان و جلوگیری از فراموش کردن آن دستور به ساخت مسجدی در این محل داد.

وی ادامه داد: این مسجد تا زمان اهل بیت (علیهم السلام) نیز همچنان پابرجا بود اما چندین بار تخریب و مجددا احیا شد و در واقع در فرصت هایی که پیش می آمد اقدام به ساخت مجدد آن می کردند اما در طول قرون بعدی این مسجد به کل از سوی وهابیون تخریب شد.

این محقق تصریح کرد: علت تخریب مسجد «غدیر» و جلوگیری از ساخت مجدد این مسجد در این مساله نهفته است که معاندان می ترسیدند که وجود این مسجد باعث هدایت شود چراکه اساسا جریان غدیر عامل هدایت است و این مسجد به عنوان یک یادبود حکم بازگو کردن بسیاری از مباحث را داشت.

حجت الاسلام مطلبی فشارکی افزود: در حال حاضر نیز مسلمانانی که در محدوده منطقه غدیر حضور دارند از جریان و تاریخ واقعه «غدیر» مطلع هستند ولی این امکان را ندارند که مسجدی را دوباره احیا کنند چراکه در صورت مبادرت به این کار جلو آن را می گیرند.

وی در پایان تاکید کرد: غدیر چیزی بیش از یک واقعه تاریخی است و امروز وظیفه داریم از طرق مختلف مباحث و مفاهیم این واقعه را در جامعه اسلامی خود بیان کنیم.

ارسال نظر: