تهدید کرونا برای اقتصاد خانواده و مستأجران آمریکایی

کدخبر: 2353429

«بدهی خانوارهای آمریکایی» یک شاخص اقتصادی است که وضعیت مالی خانوارها را به شکل میانگین نشان می‌دهد.

نسیم آنلاین : قبل از همه‌گیری ویروس کرونا که بازارهای سهام را تکان داده، به اقتصاد آمریکا ضربه زده و اوضاع مالی میلیون‌ها انسان را دگرگون کرده، بدهی خانوارهای آمریکایی را نیز به یک رکورد باورنکردنی رسانده است.

«بدهی خانوارهای آمریکایی» یک شاخص اقتصادی است که وضعیت مالی خانوارها را به شکل میانگین نشان می‌دهد.

بانک فدرال رزرو نیویورک در گزارشی نوشته است رقم بدهی خانوارهای آمریکایی در سه ماهه نخست سال 2020 با افزایش یک درصدی به 14.3 تریلیون دلار رسیده که از رقم بدهی در بحران اقتصادی سال 2008 آمریکا و اروپا، 1.6 تریلیون دلار بیشتر است.

این گزارش به میزان مصرف کالا و موجودی کارت‌های اعتباری تا پایان مارس 2020 توجه کرده که قرنطینه آغاز شده است. «آندره هاگوت» معاون ارشد این بانک می‌گوید توجه به این نکته ضروری است که بازه زمانی بررسی این گزارش زمانی است که هنوز پیامدهای قرنطینه اجباری هنوز خود را نشان نداده و ادامه می‌دهد: «ما تحولات را به صورت کامل رصد می‌کنیم تا این شاخص که یکی از متغیرهای بیانگر وضعیت اقتصادی است، به درستی استخراج شود».

پیش از آغاز شیوع کرونا، نرخ بیکاری در یک مقایسه تاریخی کم بود و نرخ بهره پایین نیز خانوارهای آمریکایی را به مصرف بیشتر تشویق می‌کرد. میزان رهن که مؤلفه اصلی شاخص بدهی خانوارهاست در سه ماهه نخست با 156 میلیارد دلار افزایش به 9.7 تریلیون دلار رسیده است.

بر اساس گزارش این بانک، 75 هزار خانوار آمریکایی هزینه سلب اقامه دعوی را از موجودی کارت اعتباری خود کم کنند. این رقم از نظر تاریخی می‌تواند مبنای مقایسه وضعیت مستأجران پیش و پس از همه‌گیری کرونا باشد.

مطابق گزارش‌های اخیر، مالکان به دنبال دریافت اجاره‌بهای عقب‌افتاده مستأجران که به دلیل شیوع کرونا قادر به تأمین آن نبودند، هستند. بر اساس گزارش شرکت داده‌های مسکن «بلک نایت» 3.8 میلیون نفر از صاحبخانه‌های آمریکایی به دنبال توافق با مستأجرین هستند که این میزان تنها 7.3 درصد از کل مبلغ رهن‌هایی است که در کل آمریکا باید پرداخت شود. در سه ماهه نخست سال 2020، 34 میلیارد دلار کاهش در کارت‌های اعتباری آمریکا ثبت شد که این رقم بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

سایر موارد مانند بدهی دانشجویان در مقایسه با سه ماهه گذشته 27 میلیارد دلار افزایش داشته و به رقم 1.5 تریلیون دلار رسیده است. مانده بدهی خودرو با 15 میلیارد دلار افزایش به 1.3 تریلیون دلار رسیده است. دولت آمریکا در واکنش به این افزایش، پرداخت بدهی دانشجویان را 6 ماه تمدید کرده است تا بیش از 20 میلیون آمریکا یک تنفس در هزینه‌ها تجربه کنند.

ارسال نظر: