مهمترین چالش، رشد ۳۰۰ برابری هزینه تغذیه دانشجویی

کدخبر: 2374822

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: افزایش هزینه‌های غذای دانشجویی مهمترین نگرانی و چالشی است که دانشگاه‌ها در سال جدید با آن مواجه خواهند شد.

مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مشکلات حوزه تغذیه دانشجویی در سال جدید گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی دانشگاه‌ها و آموزش عالی در بازگشایی مجدد آموزش به صورت حضوری نگرانی در خصوص بودجه‌ها و نقدینگی مورد نیاز برای تغذیه است.


وی افزود: قیمت تمام شده غذا در سال ۹۸ با قیمت تمام شده غذا در حال حاضر رشد ۳۰۰ درصدی داشته است، بودجه‌هایی که به دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود و کمک‌هایی که از صندوق رفاه دانشجویان دریافت می‌کند، برای دانشگاهی مثل دانشگاه علامه که در پایان سال ۹۸ روزی ۶۰۰۰ هزار پرس غذا طبخ می‌کرد، اگر بخواهد با همان ظرفیت کار کند قطعا دچار مشکل خواهد شد نه تنها دانشگاه علامه بلکه تمام دانشگاه‌ها با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.


واحدی اضافه کرد: راه حل این مشکل را دو مورد می‌دانم که اول دولت و وزارت علوم کمک کنند که معاونت‌های دانشجویی استقلال مالی پیدا کنند. الان در بودجه دانشگاه‌ها ردیف مشخصی برای خدمات رفاهی و دانشجویی است و دانشگاه‌ها به دلیل مشکلات مالی بودجه‌های بخش دانشجویی در دو سال اخیر بهترین محلی بوده که برای جبران کمبود‌های خود آن‌ها را استفاده کردند.


وی افزود: معاونان دانشجویی دانشگاهها معتقدند اگر استقلال مالی معاونت دانشجویی حفظ شود و بودجه‌های ابلاغی در جایگاه خودش هزینه شود و کمک‌هایی که صندوق رفاه دانشجویان در قالب‌های مختلف می‌شود اگر در اختیار معاونت‌های دانشجویی قرار بگیرد آن موقع مشکل قابل حل و رفع خواهد بود؛ البته دیدگاه بنیادی تری برای حل مشکل وجود دارد و آن هم اینکه ما در آموزش عالی تا چه زمانی قرار است به صورت یک طرفه به تامین غذای دانشجویان ادامه بدهیم. نقش دانشجویان به صورت مشارکت در این حوزه چگونه معنا پیدا می‌کند.


واحدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرایط به حالت عادی برگردد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای حوزه تغذیه دانشگاه علامه نیاز است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر: