مصباحی‌مقدم در نشست خبری:

اظهارات هاشمی درباره کاهش بودجه نظامی با دیدگاه‌های اسلام، امام و رهبری سازگاری ندارد

کدخبر: 2065359

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره کاهش بودجه نظامی با دیدگاه‌های اسلام، امام و رهبری سازگاری ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه هفتم مهرماه در محل این تشکل برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایثار و شهادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از نکاتی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور است و این سیاستی است که امروز رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در دستور کار دارند.

مصباحی مقدم با یادآوری دورانی که جوانان کشورمان با دست‌خالی در مقابل شرق و غرب ایستادند و جانانه دفاع کردند، افزود: با ایثار ملت ایران و شهادت مظلومانه جوانان یک وجب از خاک وطن هم‌دست دشمن باقی نماند و در همان دورانی که ما دچار کمبود سلاح بودیم این جوانان قدرت نظامی ما را تقویت کردند و ما با سرافرازی جنگ را به پایان بردیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به افزایش بنیه دفاعی کشور و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: قرآن کریم نیز بر لزوم مقابله با دشمنان و تجهیز نیرو و امکانات تأکید دارد؛ برخی حرف‌وحدیث‌ها می‌گویند دوران فعلی دورانی است که نباید بنیه دفاعی خود را تقویت کرد و باید به مسائل علمی و اقتصادی پرداخت که این هرگز با دیدگاه امام، رهبری و راهبرد اسلام سازگار نیست.

وی تأکید کرد: شرایط تولیدات نظامی و تسلیحاتی ما به‌گونه‌ای است که هزینه‌ای برای کشور ندارد چراکه ما از ظرفیت داخلی استفاده می‌کنیم و ازاین‌رو نباید درباره بنیه دفاعی کشور مناقشه‌ای صورت بگیرد.

مصباحی‌مقدم در ادامه نشست خبری بابیان این نکته که عنوان «روحانیت مبارز» تغییری نکرده است و این عنوان از قبل انقلاب انتخاب‌شده، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی می‌گفتند از قبل انقلاب عنوان روحانیت مبارز برای مبارزه با شاه انتخاب‌شده و محفوظ خواهد ماند چراکه ما در حال حاضر هم با همه عوامل مزاحم نظام جمهوری اسلامی مبارزه می‌کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به 6 عضو جدید این تشکل سیاسی مذهبی تصریح کرد: افرادی که به جامعه روحانیت پیوستند بعد از احراز وصف مبارز در شخصیت‌ آن‌ها بوده است لذا افرادی که صحبت‌هایی را در این زمینه مطرح کرده بودند از سوی دبیرکل به آن‌ها پاسخ داده شد.

وی با اشاره به جزئیات جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز که روز گذشته برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه گزارشی از سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا، کوبا و نیویورک و همچنین نامه احمدی‌نژاد به رهبری و بازتاب‌های آن ارائه شد.

مصباحی‌مقدم تلقی جامعه روحانیت از نامه احمدی‌نژاد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نامه‌ای که آقای احمدی‌نژاد خدمت رهبری فرستاد تأکید داشت که برای ورود به عرصه انتخابات قصدی ندارد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بابیان اینکه گزارش کمیته انتخابات جامعه روحانیت به جلسه شورای مرکزی ارائه شد، ادامه داد: این کمیته گزارشی از دیدارهای انتخاباتی خود با فعالان و احزاب اصولگرا ارائه کرد و درباره تصمیماتی که گرفته‌شده بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شد.

وی از ورود جامعه روحانیت به انتخابات شورای شهر خبر داد و تصریح کرد: انتخابات شوراها در دستور کار جامعه روحانیت قرار گرفت و این امر به دلیل تقاضای احزاب بود. ازاین‌رو شورایی متشکل از همه گروه‌های اصولگرا و با حضور شخصیت‌های برجسته و تعدادی از بانوان اصولگرا تشکیل شد.

مصباحی‌مقدم با اشاره به در پیش بودن ماه محرم به صدور بیانیه‌ای از سوی این جامعه پرداخت و گفت: ما خطاب به مداحان بر لزوم جلوگیری و پرهیز از رواج خرافات در عزاداری‌های ماه محرم تأکید کردیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به انصراف احمدی‌نژاد جامعه روحانیت به جبهه پایداری نزدیک خواهد شد، گفت: تصور نمی‌کنم اثری بگذارد چراکه جبهه پایداری را مستقل از احمدی‌نژاد می‌دانیم.

وی بابیان اینکه ما انتخابات شورای شهر تهران را دنبال می‌کنیم و درعین‌حال به شورای استان‌ها نیز کمک خواهیم کرد اما مستقیم در آن دخالت نمی‌کنیم، اظهار داشت: قرار شده است که شورایی از مجموعه فعالان سیاسی حزبی تشکیل شود تا این فرایند را شکل بدهند و با تشکیل آن‌یک هیئت‌رئیسه از سوی مجموعه انتخاب خواهد شد.

مصباحی‌مقدم درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز به خبرنگار فارس پاسخ داد: با استفاده از رایزنی‌ها با احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا سعی می‌کنیم نظرات‌ آن‌ها را بگیریم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سؤال که آیا مدل این شورا همانند شورای ائتلاف در انتخابات 94 است یا خیر، گفت: احتمالاً طور دیگری خواهد بود و باید ببینیم این جمعی که دعوت می‌کنیم چه سازوکاری را در نظر خواهد گرفت اما دقیقاً همان سازوکار شورای ائتلاف نخواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره عملکرد دولت در برخورد با صاحبان فیش‌های نجومی اظهار داشت: جامعه روحانیت درمجموع عملکرد مجلس، دولت و دیوان محاسبات را موردبررسی قرار داده و تأکید ما در سرعت عمل و اصلاح قانون حقوق‌بگیران دولتی است. چراکه دولت باید احساس تبعیض بین کارکنان دولت از بین برود و تفاوت حقوق‌ها متناسب با زحمات افراد باشد.

مصباحی‌‌مقدم تأکید کرد: رضایت مردم در رضایت خواص مقدم است و ازاین‌رو برخورد با صاحبان فیش‌های نجومی باید سریع، قاطع می‌بود اما متأسفانه کند بوده و رضایت‌بخش هم نبوده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به قانون FATF و نقض امنیتی خود تحریمی این قرارداد خاطرنشان کرد: دو قانون در مجلس گذشته تصویب شد؛ پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم که در آن مصالح ملی در نظر گرفته‌شده بود؛ ما در قانون مبارزه با پول‌شویی سازوکار روشنی داریم که مشخص می‌کند چه جرائمی را مبنا می‌دانیم؛ درباره تأمین مالی تروریسم هم تبصره‌ای داریم که به‌صورت خاص و مؤکد نسبت‌های آزادی‌بخش را استثنا می‌کند. لذا خارج از این چارچوب همکاری با FATF پذیرفته نیست.

وی در ادامه این نشست خبری با تأکید بر اینکه اخبار نادرستی مطرح و حتی گفته شد تیمی برای کاندیداتوری روحانی تشکیل شده که تکذیب میکنیم و هیچ‌گاه صحبت از اجماع برای حمایت از روحانی نداشته‌ایم، افزود: رسیدن به کاندیدای اصولگرا در دستور کار ماست اما به تصمیم‌گیری نرسیده‌ایم و امیدواریم با توافقات کلی به آن برسیم.

مصباحی‌مقدم درباره احتمال کاندیداتوری ضرغامی خاطرنشان کرد: ما هنوز نسبت به مصادیق ریاست جمهوری و شوراها ورود نکرده‌ایم و من یقیناً و یا اثباتا صحبتی ندارم؛ البته ما به جبهه پیروان گفته‌ایم که گزینه‌های خود را بدهند اما هنوز پیشنهادی نداده‌اند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شاخص‌های اصولگرایی به مباحثی همچون اسلام، قانون اساسی و اصل ولایت‌فقیه اشاره کرد و آن را اصول غیرقابل تخفیف دانست و گفت: ما طبق سند اصولگرایی 12 شاخص ایجابی و 12 شاخص سلبی داریم و بر مبنای آن شاخص‌ها کاندیداهای خود را بررسی می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وحدت بین اصولگرایان شدنی است و اختلافات بین آن‌ها جزئی و سلیقه‌ای است، گفت: راهکار حل این اختلافات جزئی نیز داشتن جلسه مشترک است و بیشترین اختلاف ما هم تطبیق این شاخص‌ها بر روی مصادیق است؛ اگر دوسوم این شاخص‌ها درباره کاندیدایی در شورای اصولگرایان رأی نیاورد داوری جامعه روحانیت ورود کرده و این مشکل را حل می‌‌کند.

مصباحی‌مقدم بابیان اینکه ما جداگانه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم و جبهه پیروان و حزب مؤتلفه نیز اعلام کرده‌اند که با محوریت جامعه روحانیت مباحث را دنبال می‌کنند درباره مجوز سیاسی جامعه روحانیت به یکی از خبرنگاران اصلاح‌طلب گفت: این بحث کاملاً قدیمی است اما بنای ما این است که به‌صورت حزب وارد نشویم چراکه جامعه روحانیت پیش از انقلاب و با اشاره امام بنیان گذاشته‌شده است.

مصباحی‌مقدم درباره همکاری با جامعه مدرسین نیز تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که در صورت موافقت جامعه مدرسین با آن‌ها همکاری داشته باشیم. خصوصاً در انتخابات ریاست جمهوری که درگذشته هم این همکاری بوده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان اهمیت شورای شهر را بسیار زیاد ارزیابی کرد و بابیان اینکه شورای شهر پارلمان شهری و انتخاب شهردار را در دستور کار دارد، گفت: هنوز تصمیمی برای برگزاری همایش اصولگرایان نگرفته‌ایم اما اگر شورای اصولگرایان در این زمینه تصمیم بگیرد مشکلی نخواهیم داشت.

ارسال نظر: