انبارلویی: هاشمی رفسنجانی باید به نقش مجلس برای پذیرش پروتکل الحاقی توجه کند

کدخبر: 923023

عضو حزب موتلفه در گفتگو با «نسیم» افزود: آمریکا کاری به پروتکل ندارد بلکه هدف آنها تنها انهدام تاسیسات هسته‌ای ماست/ توافق ژنو ثابت کرد ما تمام زمینه‌های اعتمادسازی را برای غربی‌ها فراهم کرده‌ایم

محمد کاظم انبارلویی، عضو دفتر سیاسی حزب مونلفه اسلامی در گفتگو با «نسیم» در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه ایران برای رفع تحریم‌ها حاضر است پروتکل الحاقی را بپذیرد اظهار داشت: پذیرش این پیوست الحاقی منوط بر تصویب و پذیرش مجلس شورای اسلامی است و در این مورد هیچگونه تردیدی وجود ندارد بنابراین بهتر است آقای هاشمی این را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: اصل مطلب این است که غرب به خصوص آمریکا کاری به این پروتکل ندارد بلکه هدف آنها تنها انهدام تاسیسات هسته‌ای ماست و همه این کارها و صحبت‌ها نوعی سیاه بازی است.

انبارلویی با بیان اینکه رفتار غرب به گونه‌ای است که اگر ما همه تقاضاهای آنها را اجرا کنیم باز آنها بهانه جویی می‌کنند اظهار داشت: رفتار آمریکا مانند کسانی است که طمع می‌کنند و هیچ‌گاه قانع نمی‌شوند و قطعأ آنها هرگز به دنبال اعتماد سازی و شفاف سازی در روابط خود و بهبود آن نیستند.

وی افزود: اگر ما در مسائل هسته‌ای به قول آنها کاملا اعتمادسازی می‌کردیم آنها در حوزه برد موشکی ما حرف می‌زدند، اگر این مسأله را نیز حل می‌کردیم به بحث حقوق بشر می‌پرداختند، به هر حال در هیچ حوزه و موردی نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

عضو حزب موتلفه با اشاره به گام‌های مهم و مؤثری که در توافق ژنو برداشته شده است تصریح کرد: توافق ژنو ثابت کرد ما تمام زمینه‌های اعتمادسازی را فراهم کرده‌ایم و دیگر از طرف ما نیازی به اعتماد سازی نیست و این برای همه اثبات شده است که آنها قابل اعتماد نیستند و دولت آمریکا به ما بدهکار است.

انبارلویی با تأکید بر اینکه صحبت‌های اخیر آقای هاشمی در خصوص پروتکل الحاقی منطبق بر واقعیت نیست خاطر نشان کرد: ما در کشور نظام مقتدر و مستقری داریم و رهبری، مجلس، دولت و قوه قضائیه در رأس کار هستند و ساز و کار تصمیم گیری ما مشخص و روشن است و در خصوص پذیرش هرگونه پیوستی مجلس به نمایندگی از همه ملت تصمیم‌گیری خواهد کرد و هیچ مقام مسئولی به تنهایی نمی‌تواند تصمیم گیری کند.

ارسال نظر: